Diagnóza: Morbus maturitus

Diagnóza: Morbus maturitus

Anotace: Tento fejeton je psaný formou maturitní otázky z předmětu Vnitřní lékařství na střední zdravotnické škole. PS pro ty, co nejsou z oboru: mít po ruce lékařský slovník není od věci... :-)

Morbus maturitus je virové onemocnění všech školských orgánů, přičemž hlavní podstatou je fakt, že ony školské orgány a následně jejich podřízení - profesoři (Neřádi) způsobují replikaci vědomostí do mozku bezbraných a nebohých studentů.
Inkubační doba trvá obvykle 4 roky. Někteří jedinci však chorobě odolávají 5 - 6 let, i déle, ba dokonce jsou případy, že i přes veškeré snahy žák neonemocní vůbec.

Příčina: - neznámá, pravděpodobně genetická dispozice
Rizikové faktory: - pravidelná školní docházka
- bdění při vyučování
- šplhounství
Klinické příznaky:
1. Fáze šoku - organismus studenta infikují minimálně 4 vetřelci. Každý z nich chce replikovat do nemocného co nejvíce informací a bojují o prvenství v žebříčku priorit předmětů napadeného.
Žák má nejprve krátkodobý exoftalmus, poté si myslí, že se o něj pokouší stařecká demence, následně je dušný až apnoitický.
2. Fáze vzbouření - imunitní systém se zoufale brání, studenti vypudí na ty 4 tvory nějaké to sputum (Pardon!! Vlastně na jejich požadavky!!!) a raději se odeberou zkoumat tajemství Stodolní ulice.
3. Fáze uvědomění - virus si urve kus svědomí, již je postižen téměř celý mozek, žák se začíná učit.
4. Fáze rezignace - CNS je postižen z 99 %
Morbus maturitus pozitivní člověk si stanovuje pravidelný denní program:
- šprtání 22 hodin
- spánek 2,5 hodiny
- a zbylá půlhodinka na ostatní biologické potřeby během dne
Další symptomy:
- mechanické opakování učiva
- literární sny
- stodolní neschopnost

Diagnostika: - anamnéza (kdy, kde, jak, v kolik a jakým druhem byl napaden - nejzákeřnější je český virus, to pak bývají těžké stavy...)
- fyzikální vyšetření (zjm. pohled a poslech)
- logopedické vyšetření
- CT mozku
- EEG

Léčba: - pivo - RADEGAST, STAROPRAMEN, OSTRAVAR, GAMBRINUS, BUDVAR, PILSNER URQUELL, STAROBRNO, LITOVEL, HOLBA, KALICH, KRUŠOVICE, KOZEL, ZLATÝ BAŽANT a tak dále
- atraktivní opačné pohlaví
- zvrhlí kamarádi
- eventuelně, v případě neúspěšné terapie, umístění do fěťáckého doupěte
No a dělení:
-a) akutní
-b) chronická

Ad -a) krátkodobé onemocnění. Obvykle trvá 1 - 7 dní ( to když už fakt hoří za velkým hýžďovým svalem)
- může se vyskytnout opakovaně, několikrát, s různou intenzitou
Ad -b) většinou probíhá v rozmezí září - květen
- není tak bouřlivé jako v akutních stavech, neboť student se soustavně šrotí po celý rok. Taky mu však po ten celý rok hrabe, že...

Bože, začíná mi hrabat...(16.3. 2005)
Autor Inna, 26.05.2006
Přečteno 765x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
líbí

Skvělý fejeton, moc děkuji za komentář k mému. PS: Ty jsi z Ostravy?

27.05.2006 20:07:00 | semiramis

líbí

Jé fakt! Ten den má 25 hodin :-)) Matika mi nikdy nešla :)) Jinak úspěch s tímhle fejetonem opravdu byl, loni jsem vyhrála literární soutěž. Díky za podporu :-)

27.05.2006 10:21:00 | Inna

líbí

mě se hlavně líbilo, že tvůj den má 25 hodin :-))
ale jinak úplně perfektní,myslím že si musel mít úspěch :)

26.05.2006 18:41:00 | destree

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel