Anotace: O olympiádě v Pekingu 2008
Čtu už druhý tvůj fejeton a nestačím koukat, jak utříbené to v hlavě máš, takže tleskám. Dneska už je olympiáda produkt, zabalený v hezkém celofánu, jehož hlavním cílem je prodat...cokoliv, co je. Osobně si myslím, že by se všichni na Tibet vykašlali, kdyby neměli pocit, že k tomu "mají něco říct", že se to tak trochu očekává, že vyjádří či nevyjádří podporu utlačovanému státu. Ale...hm..dneska se nejdříve podívej do peněženky, polib ruku, která tě živí a pak můžeš demonstrovat. :-)
11.05.2008 16:06:00 | derrry
Smutná realita, která nás provází stále... Za vším hledej peníze. Maličkému Kuvajtu šel "demokratický svět" na pomoc hned. (Má ropná ložiska)
Čečensko a Tibet nemají nic o co by konzumní společnost stála. Naopak Rusko a Čína jsou obrovská odbytiště zboží a zdroj levné pracovní síly. Kdo by si něco takového nechal utéci, kvůli pár nuzákům co chtějí svobodu a právo rozhodovat o sobě... Je mi z toho špatně a nevidím zatím východisko, ale snad když řeknu svůj názor nahlas - přidá se tu a tam další - a jednou -kdo ví? Jednou....
Zajímalo by mne, jestli Olympiáda byla alespoň v počátcích, tak čistá a prostá myšlenka o ukončení sporů a válek, jak slýcháme. Pokud ano, tak se musíme před našimi předky stydět. Kéž Olympijská idea není jen legenda a pohádka pro děti...
27.04.2008 09:05:00 | Varda
Pro mě osobně spíš dobře napsaná - a velmi subjektivní - úvaha, nikoli fejeton, ale žánr je asi tak to poslední, co bych chtěla komentovat:o).
A vlastně nejspíš (nikoli z pohodlnosti nebo pokrytectví) nemám moc co říct ani k obsahu. Nejspíš je jedno, která země hry pořádá, protože tenhle "svátek sportu" je zpolitizovaný úplně všude. Možná ne všude stejně okatě, ale pro mě osobně je takové to nenápadné, podprahové a téměř neznatelné mnohem horší, než tyhle na veřejnosti neustále omílané spory o tom, jestli by komunistická bašta světa měla, nebo neměla mluvit o společných hodnotách a snech. Většinový demokratický svět jí to nesežere. Otázkou je, co si počít s tím nátlakem, který se tváří jako demokracie?
26.04.2008 18:50:00 | Gina Rocca