Tak ta sedla pánové,

Tak ta sedla pánové,

Anotace: aneb jak Macek s Rathem boxovali

Nevím, jak přesně začít. Tak třeba takhle, bylo jednou jedno zasedání české lékařské komory, kde se měly projednávat veřejné (pozor ne soukromé) záležitosti. Ale potom se to celé nějak zvrtlo, ke kecacímu pultu přišel klacek Macek a dřív než začal řešit otázku lékařství, vyřešil si svůj vlastní spor. Jak on říká „po chlapsku.“ Zkrátka a dobře, vyťal ministru zdravotnictví pohlavek, za jaký by se nemusel stydět ani můj taťka, který v nich má již mnohaletou praxi.
Pan doktor nejdříve koukal jako zkoprnělý, pak si nakročil, že jako odejde, ale rozmyslel si to a pronesl památnou větu, něco v tom smyslu, že Macek je podlý zbabělec. V tom s doktorem Rathem souhlasím, ačkoli jinak ho mám ráth asi jako osinu v prdeli. To si velevážený znovu uražený nenechal líbit a udělal výpad pěstí. Ten mu Rath profesionálně vykryl a bez zaváhání zaútočil. Rána byla bohužel také zneškodněna.
Prali by se ještě jistě dlouho, jako dva kohouti na jednom politickém smetišti, nebýt neohroženého poradce ministra zdravotnictví, jenž vběhl do kolbiště a oba čepýřící se soky od sebe odtrhl.
Incident, u nás ojedinělý, je v jiných zemích častým jevem, kupříkladu Thajsko, tam se politici perou na potkání, je to tak vžité, jako u nás podání ruky.
Nebo Rusko, když jsem u této země, nad kterou slunce nezapadá, vybavuje se mi vzpomínka, patří sice do jiného soudku, ale pořád je to kontakt jednoho politika s druhým.
Bylo to tak, tehdejší prezident Boris Jelcin při návštěvě v USA poplácával v podroušeném stavu, místní, nic nechápající, velvyslankyni po zadku.
Výborně incident komentoval premiér Jiří Paroubek, který řekl, že s tím rezolutně nesouhlasí, a když se chtěli pánové prát, tak alespoň na chodbě. Holt už je starší a má s tím asi své zkušenosti.
Autor sarady, 24.05.2006
Přečteno 630x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

za toho Jelcina 100 bodov
ale i jinak čtivé, zajímavé, parádně sepsané

25.05.2006 15:03:00 | Anny

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel