Anotace: @&@
MUŠKA JENOM ZLATÁ
I člověka zralého věku může někdy lehce, o to však příjemněji, pošimrat na nose ona „muška jenom zlatá“. Jako když ho třeba mladá půvabná slečna v zámecké pokladně požádá zdvořile o občanku, protože „na seniora rozhodně nevypadá“, a vrátí mu ji pak s omluvně povzbudivým úsměvem. Téhle zničehonic se zjevivší zlaté okřídlené potvůrce dokonce nemůže ublížit ani přítelova uštěpačná poznámka vzápětí po opuštění místnosti: „To asi v tom šeru musela hodně mizerně vidět, che che.“. Inu, žárlivost může být i důkazem lásky a to si ta muška pak pobzukuje ještě líbezněji.
No dobře, já vím - jak málo už stárnoucímu muži stačí ke chvilce pomíjivého štěstíčka. Ale proč si občas nedopřát malý výlet do neškodných iluzí, zvlášť když vás k němu někdo s milým pousmáním popostrčí. Třeba pak jeden opravdu dokáže na chvíli i omládnout.
Praha, 23.8.2015
https://www.youtube.com/watch?v=5YPM_5eTyYs
.. byla jsem před pár dny ve sklípku, kde jsem se na rozdíl od mých krásných a štíhlých kamarádek, těšila zájmu mužů :)) ach ti bodří moraváci vědí, kde jsou ukryté ty pravé hodnoty! :))
krásně poeticky sepsáno.. moc se mi tahle drobnůstka líbí a přesně vím o čem mluvíš :)) i to menší žárlení není nikdy na škodu :))
29.08.2015 09:33:31 | Amelie M.
:-))
Tak to mě těší, protože jsem fakt hodně s tím zavěšením váhal, aby to snad nevyznělo blbě - jinak, než jsem to zamýšlel. Takže jsem o to raději, že literské spřízněné duše se nenechají ošálit případnými povrchními dojmy, dík ;-))
29.08.2015 11:32:14 | Amonasr
:-) Manželovi se to stalo opačně, slečna mu chtěla dát slevu a on se bránil, vzápětí ho však slečna povzbudivě ujistila, že jistě brzo už slevu dostane :-)
Kde asi ta muška zrovna lítala?
28.08.2015 20:14:06 | Pamína
:)))) slečna má podobný smysl pro humor, jak já.. ted jsi mě vážně rozesmála :)))
29.08.2015 09:29:10 | Amelie M.
:-D Tos´ mě rozesmála :-)) Ale žádnou škodolibost v tom prosím nehledej - jen mě pobavila ta humorná absurdita situace, to by stálo za literární ztvárnění ;-)
Mně ale po té loňské šedesátce ve skutečnosti vůbec nedošlo, že už jsem se přehoupl do jiné kategorie a že to může mít dokonce i své výhody (i když někde až od 65), až mě na to upozornila kamarádka - spolužačka, která si těch výhod mohla užívat o pár měsíců dřív než já, a já na ni koukal jako zjara, protože mi nějak pořád nechtělo docvaknout, že už jsme oba fakt senioři. Ale stejně se cítím pořád ještě jaksi nepatřičně, když to chci někde uplatnit - vlastně nevím, jestli mi to za těch pár korun stojí se veřejně přiznávat, že už jsem "na odpis"... :-))
28.08.2015 21:14:32 | Amonasr
Buď zdráv Josefe, holka viděla skvěle ,problémy se zrakem nemá :-D:-D:-D,jsem si jistá.
Přeji Ti, aby se Tě Tvá muška zlatá držela jak se u nás na Moravě říká,jak ho..o košole:-D.Vždyť ty víš;-).
27.08.2015 22:10:55 | Malá mořská víla
Milá Gabrielo, děkuji Ti hezky za další „zlatou mušku“ :-D Nejspíš vy hanácké holky máte v sobě dar je takto pěkně rozdávat - ta zmíněná příhoda je totiž z Plumlova ;-)) Tož ať Tě ani ta Tvá zlatá muška nikdy neopouští :-)
28.08.2015 12:04:04 | Amonasr
Kurňa žes nezavolal, máchla bych ploutví a doplavala na plk do 20. minut:-(.
28.08.2015 19:30:20 | Malá mořská víla
No vidíš, to jsem tedy i ke své lítosti prošvihl :-( Ono to ale bylo takové rychlé rozhodnutí cestou z jihu Moravy na její sever a nenavštívil jsem přitom ani své prostějovské příbuzné, kterým to slibuju už asi 20 let, až pojedu někdy kolem. Stihl mě ale za to trest boží, protože z Prostějova až do Olomouce jsme pak jeli po dálnici jen krokem, pokud jsme zrovna nestáli - příště už to raději asi vezmu "polňačkama" přes Uničov a Rýmařov, jestli si tu hrůzu zrovna dokážu vybavit. To bylo snad ještě šílenější než na D 1... ;-))
28.08.2015 20:59:42 | Amonasr
Než jet káró z Prostijova do Olomóca po dálnice, to je jož lepši pádlovat ve člono přez kokořecu:-D.
29.08.2015 06:37:55 | Malá mořská víla
No jestli není hanáčtina krásná :-D A navíc veselá - i hrůzné zážitky dokáže obrátit v takovouhle vtipnou srandu - směju se a nevím proč se mi zároveň vybavilo (když zrovna Ty jsi štíhlá víla), jak si táta v dobré náladě někdy zpíval "Máme klosté panímáme, potajó ich lóbáváme..." Asi pro tu nefalšovanou hanáckou veselost... ;-)) Pokud jsem něco v té hanáčtině popletl, tak se omlouvám, je to už tak strašně dávno... ;-)
29.08.2015 11:26:24 | Amonasr
Josefe popletla jsem to já.Říkáme kukuřici "torkeň".Eště, že to muj tata nečte:-D:-D:-D.Muhl be mě za to li(e)štit přez hobo.
Víš to závorkové E, se čte něco mezi i a e.
Je to specifikum, žádny jiny nářeči takovy nemá:O.
29.08.2015 19:47:17 | Malá mořská víla
:-)) Aha, "torkeň" asi jako "turkyně", přeloženo do spisovné češtiny, ne? To je pěkné :-)
Však ať se poučí i druzí - a je fajn, když takto svébytná nářečí jsou ještě živá - doufám, že budou i nadále :-)
30.08.2015 16:40:01 | Amonasr
Obávám se, že jsem jedna s posledních generací co to dá ještě po paměti dohromady.Mě děti už to neumí:-(.
30.08.2015 23:26:17 | Malá mořská víla
To já když stojím v MHD a zadívám se na nějakou hezkou sedící..často vyskočí a pouští mě sednout..většinou takové ženě řeknu, že rázem vykonala první dobrý skutek, že druhým bude, když mě sednout nepustí a ten třetí u takové milé laskavé bytosti jistě na sebe nenechá dlouho čekat...nesednu si a ona se shovívavě..někdy se pobaveně pousměje..Jednou jsem bloudil po Zbraslavi a hledal podnik, kam mě pozvala jedna mladá známá, že tam vystavuje- mohlo jí být tak zvolna ku třicítce..proti mně bloudila jakási dívčina s mobilem u ouška, když domluvila, řekl jsem jí kam jdu a že mě pozvala na svou vernisáž má mladá známá..děvče mi chtělo udělat radost a utrousila:"Jéé to jistě budete Johančin dědeček" "Na to bych byl hrdej",nostalgicky jsem odvětil..:-D :-)))
27.08.2015 20:24:56 | Frr
Krásně a přímo literárně jsi rozvedl téma, Jiří :-D Ono vůbec to pouštění na sedadlo v tramvaji je dost ošemetná věc z různých úhlů pohledu a mně se líbí, jak to řešíš – s vtipem a humorem, což nikoho neurazí a to je moc důležité. Ono je hezké, když mladý člověk chce pustit staršího sednout, protože se to stále méně vidí a zdaleka už to není nějaká samozřejmost. Já se takovým mladým v duchu vždy hluboce ukloním. Ale když už to ten mladý udělá, tak to případné odmítnutí ho může příště od podobné zdvořilosti odradit – strašně moc tedy záleží na tom, jak se to podá, a Tvůj způsob je zkrátka hezky originální, vlastně úplně v souladu i se zdejší Tvojí poetikou :-D
28.08.2015 12:03:08 | Amonasr
O mně si zas všichni permanentně myslí, že jsem mladší a občas mě to docela štve :)) Ale znám tenhle pocit z obchodu. Když se na mě spousta lidí šklebí a pak se jeden usměje a popřeje hezkej den, tak má člověk pak lepší pocit hned.
Jo a člověk je tak starej, jak se cítí přece :))
27.08.2015 20:17:50 | iluzionistka
Přesně tak. Nejčastěji se ale cítím jako puberťák, což mi občas přítel vytýká, že se to k mému věku už nehodí, a má nejspíš pravdu ;-))
A docela Ti rozumím - taky mám kamaráda, který v 35 letech vypadal na 25 a dost ho to štvalo, protože měl pocit, že mu to svým způsobem podrývá autoritu v pozici, kterou zastával, neb ho neznalí měli apriori za „cucáka“. Přitom co by za to mnozí ostatní dali :-))
28.08.2015 12:01:56 | Amonasr
...Pekařův Císař se musel pro omládnutí vopít...:-)
27.08.2015 19:41:31 | Jort
:-D Taky jsem to kdysi dělal, ale ráno jsem pak byl vždycky ještě o to starší ;-))
28.08.2015 11:54:20 | Amonasr
To muselo být milý, Pepo:-))
27.08.2015 16:44:34 | Nikita44
Si piš :-)) Venku jsem se pak samou pýchou před přítelem nafouk, div jsem neuletěl. To už se mi asi nikdy nestane, tak jsem si to aspoň zvěčnil a dlouho pak váhal, než jsem se odhodlal to zavěsit ;-)) Přitom je to historka stará už asi tři neděle, docela jsem na ni hned zapomněl, ale zničehonic se mi bůhvíproč vybavila - možná z ranního úleku při pohledu na sebe do zrcadla :-D
27.08.2015 16:56:30 | Amonasr