Anotace: ... mrazivé obrazce na oknech...
Dnes už se objeví jen vzácně.
Když jsem chodívala uličkou rodinných domků k tetě jako dítě, tak mě vždy zaujaly mrazivé květy na oknech. Býval to krásný pohled, i když dnes chápu, že majitele ta zamrzlá okna asi moc netěšila. Ovšem v té ulici to vypadalo moc hezky, tak pohádkově. Jeden domek vedle druhého, většinou malá okna ze čtyř skleněných tabulek a téměř všechna krásně bíle pomalovaná. takové malé zimní království.Takovou krásu neumí žádný jiný malíř.
Já celý život bydlím v paneláku a tam nikdy mráz svoje obrazce na okno nevytvořil.
Je to jen maličkost, ale mně utkvěla jako hezká vzpomínka.
Tak to bydlením v paneláku přicházíš o mnohé - zamrzlá voda, házení sněhu z cesty, radostné topení a vytápění, chodba s hodnotami blízko bodu mrazu. Zamrzlá okna, která nejdou proto otevřít...Nebo taky ne, samozřejmě, pokud bydlíš v sídle. Ale to asi ty domečky se zamrzlými okny nebyly.
10.01.2016 15:32:48 | xlps
To byly vetšinou malé přízemní domky, dnes už bohužel nestojí a na jejich místě je panalové sídliště. Je škoda, že tyto uličky už nenávratně zmizely.
10.01.2016 15:38:58 | Jarka
Je to sice romantika, ale dost studí...:-)
10.01.2016 15:44:27 | xlps