Anotace: …
Stává před kolonialem desítky let
Majitelé kvelbu se již několikrát změnili ale on jako by byl sochou
Den co den namísto pracovních směn koná dělené směny totiž
rozuměj - od sedmi ráno do přibližně jedenácti vypije před krámkem
tři až čtyři piva a odpolední šichtu od čtrnácti do osmnácti učiní to samé.
Stoji - li tam s prvním pivem pak naprosto zpříma a zaujatě.
S přibývajicicím časem a vyšším číslem požitých piv už láhev tak často křečovitě
netřímá ale oporu nachází na mřížoví oken útulné (nyní vietnamské) prodejny.
Také dnes tam stojí
Je krátce po deváté a zatímco já už po včerejší dvanactihodinové směně jsem ráno udělal
malý nákup i uvařil oběd on zdá se urazil přibližně tři piva.
Nyní k historce ze které mě mrazí.
Asi dva dny po katastrofálních povodních kdy občané paneláků pozvolna vyklizeli sklepní boxy od bahna někteří žel i byty tak přičinliví Vietnamci už měli zčásti otevřený krámek.
Dva dny a dvě noci za pomocí elektrocentrály i vapek umývali nealko nápoje ale láhve i s pivy zkrátka vše co se jevilo omyvatelným.
Nu a kdo myslíte že se objevil jako první nedočkavý zákazník?
Nu ano muž v blednoucí kdysi tmavě modré bundě a hnědých manšestrových kalhotách do zvonu.
Spokojeně naprosto uvolněně si otevřel své první po povodňové pivo a sledoval ubožáky z přilehlých paneláků od bahna ( mě supícího zavalitého nevyjímaje).
Pak nastal pro mne tak pozoruhodný okamžik.
Urostlý asi dva metry sportovně oblečený muž jedoucí na kole pohlédl na muže se sivym mikádem s láhvi piva v ruce - lehce poodjel a pak zvrátil hlavu a spustil huronským řevem na štamgasta toto:
"Kurva zahoď to pivo neflákej se seber se a hned půjdeš se mnou dám ti lopatu a budeš tvrdě makat! Od revoluce vegetiš z našich daní tak jednou si ty prachy můžeš zasloužit!"
Předpokládám že štamgast si pod plnovousem zadrmolil že už ani u krámku není klid ani tak docela bezpečno...
co dodat?
Děkuji za příběh ze života, Marty...
15.11.2024 21:31:40 | Helen Mum
To píše život sám.
A tak nějak se dokážu vžít do toho pana s pivem.
Pokud už bych byl přesvědčený že jsem nezamestnatelny chtěl bych mít už pohodu a klid třeba u piva.
Zatím jsem však až příliš zodpovědný a uvědomělý vůči většinové společnosti
Jestlipak bych už neměl být asociál a rebel?!
15.11.2024 23:31:09 | kudlankaW