Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 304 záznamů. Zobrazuji 256-270.

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

A jak by tedy ty "důkazy" měly vypadat? Není mi jasná jejich povaha. Nemají být vytvořeny člověkem, nemají být iluzorní, co tedy? Je nutné boha vypočítat, zvážit a změřit? A není racionálno vlastně taky jen víra v racionálno?

Můj názor je, že je jedno, jestli věřím v boha (takového nebo makového), ve vědu, v rozum, v duši...všichni víme o světě, ve kterém žijeme, to stejné, tj. nic. A jestliže víra v boha skýtá nějaké problémy, pak se domnívám, že ty problémy jsou problémy lidskými, tedy týkající se čistě jen člověka.

02.01.2016 12:58:58 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Tedy jste věřící člověk, který není schopen svou víru obhájit racionálními argumenty a než aby jste to přiznala, tak zbaběle utíkáte z boje. Nemyslící zvíře.

02.01.2016 12:57:17 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

to je souhlas s něčím, co jsem neřekla - obyčejná upřímná víra a fanatická víra vymytých mozků JSOU rozdílné věci, naštěstí a bohudík se ne každý věřící člověk nadšeně obětuje pro vraždění kohokoli, nejen jinověrců
a nic z toho, co čtu ve Vaší překroucené reakci, jsem neřekla - nebudu to znovu vysvětlovat, protože Vy svůj názor máte a názory jiných Vás v podstatě nezajímají - jen jako odrazový můstek pro prezentaci Vašeho vlastního pohledu na svět
a jsouc s ním obeznámena, opravdu s Vámi končím

02.01.2016 12:46:52 | hanele m.reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Ale to není zacyklení, naprosto s vámi souhlasím, lidé věřící prostě jen slepě věří a nemají to ničím podloženo, ale jejich fantazie jim poskytuje iluzorní důkazy, oni je opět slepě přijímají, místo aby si přiznali, že nic neví stejně jako já. Jsou to zkrátka zbabělci co v případě, že jejich víra je ohrožena racionálními argumenty, tak jsou ochotni se třeba vyhodit do povětří, někde na diskotéce v Paříži. Děkuji za vysvětlení. Máte pravdu, s věřícími lidmi nemá smysl diskutovat, jsou to zaslepený, nemyslící zvířata.

02.01.2016 12:30:11 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Jasně, takže jsem to pochopil správně, vaše tvrzení, že "bůh je jen jeden" je jen vaše slepá víra nepodložená ničím a navíc nejste ochoten to přiznat. Používáte spousty rádoby hlubokomyslných citátů, než abyste přiznal, že víte stejné nic, jako já. Zbabělče.

02.01.2016 12:19:42 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Jsem zmaten, jde o reakci na mne, nebo na Zinyho?

02.01.2016 12:10:25 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

lidé opravdu věřící už z principu víry NEPOTŘEBUJÍ NIC, čím by víru podpořili a nebo naopak vidí důkazy své víry všude kolem, v každodenních maličkostech..
víc už dodávat nebudu, snažím se vyhýbat zacyklení(m se) :o)

01.01.2016 20:11:53 | hanele m.reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Ano, v podstatě potvrzujete to, co si myslím také, tedy-že lidé věřící nemají nic, čím by svou víru podložili. A pochopte mne prosím správně, já nikomu nechci brát jeho víru, mne jen děsí představa, že bůh neexistuje a tedy jsem svým strachem nucen v boha věřit, ale uvědomuji si, že má víra je jen pouhá víra, tedy jen touha po tom, aby bůh existoval, ale ta hrůza z toho, že neexistuje, stále zůstává. Tak tedy stále pátrám po tom, zdali existuje něco, z čeho by se dalo usoudit, že je alespoň pravděpodobnější, že bůh existuje. Nenalézám to a to přesto, že věřící lidé skálopevně tvrdí, že bůh je. Kde berou tuto jistotu?

01.01.2016 18:58:17 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

já bych jen - jdouc kolem - připodotkla, že víra je vírou právě proto že člověk VĚŘÍ, bez důkazů - vědci potřebují důkazy - a sami je i podávají, věřící ne
a o tom, kam člověk ohledně víry řadí sám sebe, rozhoduje zas jen on sám - a tak je to i s Bohem, bohem či bohy, věřící věří, nemaje, nemajíc a nemajíce důkazů - vědci jejich víru zkoumají a pomocí svých ne/důkazů se snaží víru vyvrátit - tak to bylo, je a bude, dokud alespoň jeden člověk bude v existenci boží VĚŘIT..

:o)

01.01.2016 18:39:06 | hanele m.reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Celý náš dialog velmi pozorně vnímám co píšete, tedy alespoň se o to snažím, ale odpověď na mou otázku jsem ve vašich slovech nenalezl. Prosím, mluvte se mnou jako s úplným blbcem, což také jsem. Píšete "boha však neznáme" a já s vámi naprosto souhlasím. Nevím zdali bůh existuje, nevím jaký je a nevím zdali je jen jeden. Vy píšete, že "bůh je jen jeden". A já se ptám, zdali toto tvrzení máte něčím podloženo, nebo tomu jen věříte. Z vašich dosavadních slov mám dojem, že tomu jen věříte, stejně jako všichni ostatní věřící lidé s nimiž jsem mněl možnost hovořit. Mohu se mýlit. Jestliže se mýlím, prosím pokuste se mi to nějak polopaticky vysvětlit. To co jste doposavad napsal, na mne působí, jako snaha vyhnout se přiznání, že svou víru v existenci jednoho boha nemáte ničím podloženou. Prosím, neberte to jako útok na Vás, tyto otázky jsou pro mne nesmírně důležité a velmi pozorně Vám naslouchám. Oči i mysl mám doširoka otevřené.

01.01.2016 18:28:52 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Děkuji Vám za snahu o odpověď, ale původní védské spisy jsou výtvorem člověka. Tedy když píšete "nic uměle vykonstruovaného", jde zřetelně o omyl, neboť vše co vytvořil člověk je "uměle vykonstruováno". Ale nevadí, zkusím svou otázku přeformulovat. Co se píše ve védských spisech, že jste s toho usoudila, že "bůh je jedna osobnost a zároveň je neomezený"?
Co se týče meditace, to je jen Váš subjektivní prožitek a nikdo jiný nemůže z tohoto Vašeho osobního zážitku, nic vyvodit. Tedy ani já.
Opravdu si vážím to, že se mi snažíte zodpovědět mou otázku. Celí život mne nesmírně děsí představa, že má existence je jen nesmyslný produkt náhody. Přečetl jsem všechny teologické a filozofické spisy, na které jsem narazil. Neobjevil jsem v nich ani náznak něčeho, z čeho by se dalo usoudit, zdali bůh existuje či ne a jaký je. Objevil jsem v nich jen touhu lidí po odpovědích a odpovědi jež vytvořili opět lidé, aby tuto touhu uspokojili. Jenže tyto odpovědi nemají žádnou relevanci. Jsou čistě produktem lidské fantazie a nejsou podloženy žádným reálným argumente, z něhož by se dalo vyvodit, že bůh existuje a jaký je.
Prosím, jestliže nějaký takový reálný argument znáte, prosím podělte se se mnou o něj.

01.01.2016 17:58:57 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Nemám potřebu pochybovat, já jsem si jistá a pokud ty ne, pak mne to vůbec nezajímá. Pochopit Boha nelze spekulacemi v mozku a já nemám potřebu nikoho přesvědčovat, každý má svou cestu. Nicméně pokud bys věděla jen ždibet o védské kultuře, takto bys nikdy neragovala.

01.01.2016 16:23:15 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Původní védské spisy, nic uměle vykonstruovaného. Meditací procítěné.

31.12.2015 20:15:24 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Nenapsal jsem, že věřím a zároveň nevěřím, že existuje jižní pól. Napsal jsem, že to NEVÍM. To je něco zcela jiného.
K vašemu dotazu. Nemyslím, že záleží jen na mně, co nechám kolem sebe proudit. Mé životní zkušenosti mne vedou k přesvědčení, že mé možnosti ovlivnit realitu jež mne obklopuje jsou mizivé, né-li nulové.
Opět jsem váš dotaz zodpověděl a Vy opět ne. Neznám žádné odborníky na otázky boží existence, ale i kdybych znal a řekli by mi svůj názor, tak by mne stejně zajímalo, z čeho VY usuzujete, že bůh je jen jeden. Což jsem se stále nedověděl.

31.12.2015 16:33:31 | reagovat

Úvaha o Bohu Publikoval(a): Ziny | Úvahy » Bůh, víra

Z čeho usuzujete, že "bůh je jedna osobnost a zároveň je neomezený"?

31.12.2015 16:18:07 | reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel