Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 262 záznamů. Zobrazuji 136-150.

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Moc tomuto nerozumím,tak možná řeknu blbost,ale někde jsem četl že aby bylo mléko stravitelnější a nezatěžovalo trávení,tak by se muselo vypít a za chvilku vyzvracet,pak ho vypít znovu, :-)-bylo by už nějak "natrávené"..Snad když už mléko,tak možná je lepší kefírové,ne?

31.01.2008 08:28:00 | Weylinreagovat

Labyrint srdce(29.1.08) Publikoval(a): C.alwen | Básně » Láska

Na konci skvěje se přeobvyklá věta,
to asi, že pochází jistě z ráje světa ;)

30.01.2008 20:40:00 | Demedalexreagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
Právě osobní zkušenost je pro mě dostatečný důkaz a proto nepotřebuju rady lékařů, jak se správně stravovat.

Vím, já reklamu použil, abych ukázal, jak stačí spot v televizi a všichni důvěřivci hned běží nakupovat.
Souhlas, viz můj příměr k chipsům, lidé jedí co jim chutná a ne to, co je pro ně zdravé či přirozené. Podobné je to s čokoládami, mléčnými výrobky a cukrovinkami. Ale potom ať tedy ti tlouštíci nebrečí, že mají cukrovku, rozhadrovanou imunitu, vysoký krevní tlak a že nemůžou za svou váhu.

30.01.2008 17:38:00 | Dao dereagovat

Labyrint srdce(29.1.08) Publikoval(a): C.alwen | Básně » Láska

:) hm ... oslovuje ma to ...

30.01.2008 14:33:00 | Romana Šamanka Ladylobareagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
samozřejmě vyjímka potvrzuje pravidlo. :) Ne vždy tomu tak je, ale jestli jsi vysoký halama a ještě k tomu přičtu tvé názory, tak bych tomu i věřil. :) Ne samozřejmě neber mě vážně, jen si z tebe utahuju, občas to dělávám :) Neber si to prosím osobně. :) Legrace :)
Samozřejmě k tomu přispívají i geny. Zlomeniny jsem také neměl a to už několik let jsem nepil mléko ani nejedl jogurt. :) Mléko jsem stejně nikdy nemusel. To bude asi tím, že si vápník beru z plodin, které nejsou v reklamách v televizi, kde straší na nedostatek vápníků a mikroflóry ve střevech, když nespořádáte jeden jogurt denně. Vše je business, stejně jako doktoři nepotřebují své pacienty vyléčit, tak nepotřebují velké firmy přijít o své zákazníky. Tak jednoduše podplatí doktory a ti straší a straší a lidé kývají a kývají. :)

30.01.2008 14:32:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Daniel:
Nevím co pila, už se jí zeptat nemůžu. Potvrdit ani vyvrátit to nemůžu.
Danieli, člověk dělá tolik věcí co není třeba a přesto spoustu věcí dělá. Dělá to proto, že to dělají ostatní, že ho to někdo naučí, že něco odkouká a nese se to historií a nikdo se nezeptá, proč (viz tví Mayové, atd.).
Proč lidé konzumují chipsy, když ví, jaké je to svinstvo. Jednoduše, protože jim to chutná. A dá se žít bez chipsů? Dá. Úplně stejná situace je to s masem, vajíčkama, mlékem. Pozorovat tělo potom co se tímhle nacpeš, pozorovat úbytek energie, těžký žaludek, únava a další znaky, které se projevují později jsou dobrým měřítkem, potom nejsou třeba studie.
Jde jen o přeprogramování, přeformátování předsudků, o ničem jiném. Já nikdy nešel s davem. Vždycky jsem měl otázky a pochybnosti. Pátrám, zkouším, ptám se. Nekývu a nečtu studie, které mě utvrzují v mém starém názoru, čtu jiné věci, abych se na to mohl podívat z různých směrů a mohl zkusit něco jiného. Když něco fungovalo, proč bych měl jít pořád ve stádu. Když neustále slyším, život je: manželství, rodina, děti, stáří, důchod, smrt, ptám se, je to tak? Může to být jinak? Když jdu podchodem při přestupu v metru a jde pěkná holka se sukýnkou doprava a všichny chlapi jdou jak na provázku také doprava, já jdu schválně doleva. :)

Víš ono je vegetariánství a vegetariánství. Jestli jim naordinovali špatnou veg stravu a klidně to mohli udělat úmyslně, potom lze z veg člověka udělat trosku. To jistě jde. Ale když se podívám okolo sebe, tak těch trosek všežravců vidím víc než veg trosek.
Moc zajímavá je makrobiotika, ta povoluje jíst ryby (v určité míře). Je to vlastně původem z Japonska, jejich normální strava, kde oni neznají (teď už tedy vinou globalizace ano) cukry, mléko a podobné sajrajty. Je postavena na vyváženosti stravy z hlediska energií Jin-Jang. Dá se aplikovat i na naše poměry. Kdyby do té studie dali makrobiotika a ne člověka, který chudák musí jíst jenom zeleninu, tak by jistě celou studii vyhrál. :)

Co jsem slyšel, tak ho většinou pojídají syrové. Navíc jak jsem řekl, eskymáci nemají možnost volby. A je to taková uzavřená komunita, že klidně mohlo dojít k určitému evolučnímu zvyku na maso, třeba na genové úrovni (mají děti neustále mezi sebou).

Existují studie (světové studie), které maso a jiné živočišné bilkoviny nepovažují za NUTNÉ k přežití lidského druhu, to ani od útlého věku. Takové studie jsou napsány, podržte se doktory (ne českými samozřejmě)

30.01.2008 14:32:00 | Dao dereagovat

Ponorka(17.1.08) Publikoval(a): C.alwen | Básně » Ostatní

nemá chybu

30.01.2008 12:55:00 | drahýreagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Dharmaby:

Shodneme se v tom, co píšeš o mléku, nicméně pravda je, že Tvoje babička ho pila ve velkém. Ještě mezi válkami vypil každý člověk denně skoro litr mléka. I kultury, které nemají krávy (Indiáni, Maorové, Eskymáci, apod) tak získávali mléko od sobů, lam, dokonce i zajíců.
A jak říkám, dnešní spotřeba mléka dospělého člověka je malá oproti spotřebě mléka ve starověku nebo u primitivních kmenů. A to nemluvím o sýru, vajíčkách (nejen slepičích, ale třeba želvích), tvarohu, či sádle.
Nechci se nijak vymlouvat, ale domnívám se proto, že vegeteriánství má svůj původ v náboženství a nikoliv v racionální výživě. Tento důvod (nezabíjet) je mi blízký a rozumím mu.

A ohledně tvých zubů... Dělaly se testy před několika desetiletími, kdy jedna skupina dobrovolníků jedla rozmanitou rostlinnou stravu, druhá jedla jen několik druhů zeleniny, třetí jedla výhradně rozmanité maso a čtvrtá jenom drůbeží. Nečistili si zuby nijak, jen vodou a nebo solným roztokem.
Testy prokázaly, že po srovnání stavu zubní skloviny před a po, na tom byli nejhůř ti, co jedli jen jeden druh zeleniny. Pak byli ti, co jedli rozmanitou zeleninu, pak ti, co jedli drůbeží a nakonec ti, co jedli všechno maso.
Eskymáci třeba maso vaří a zásadně ho nepečou a mají absolutně nejmenší výskyt rakovin trávivího traktu a to svoji stravu vlastně vůbec nemění a nemají šanci ji téměř vůbec doplňovat o rostlinnou složku. A dožívají se vyššího věku než třeba v ČR.

Není ýádná studie ani žádný důvod se domnívat, že maso do lidské stravy nepatří a že člověk není způsobilý ho zpracovat.

30.01.2008 11:58:00 | Daniel S.reagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
taky si myslím, že se v tomto plně shodneme :)

Daniel:
Nesrovnávej mateřské mléko s kravským. Já mluvil o kravském. Kravské mléko není pro lidi, je pro telata. Má úplně jinou strukturu než mléko mateřské. Tele musí rychle vyrůst, proto obsahuje látky k tomu vytvořené. Mateřské mléko má látky pro vyvinutí mozku. Proto se doporučuje dlouhodobé kojení dětí, děti jsou potom bystřejší a chytřejší, mají větší šanci nebýt alergické. Naopak děti, kterým je ordinováno mléko od krav jde úplně jiným směrem. Žádný savec v přírodě nepožívá mléko delší dobu, než je nezbytně nutné, potom se živí úplně ničím jiným. Kravské mléko ani žádné jiné by se nemělo konzumovat vůbec, není pro nás, nejsme telata, tedy někteří lidé možná jsou :) , mateřské mléko jen do určitého věku, kdy je tělo schopno tyto látky využít. Potom už není třeba. Nevím, zda je to díky spotřebě mléka a růstovým hormonům uvnitř mléka, ale děti jsou v současnosti mohutnější, větší, ale přirozená inteligence jim trochu chybí. Možná, že i tohle je důsledkem špatné stravy. :)
Vápno je i v jiných látkách, jen lidé si myslí, že když je mléko bílé, jen tam že musí být vápník. Je to nesmysl. Sníh je taky bílý a je tam tolik vápníku? :)

Já taky nikoho neodsuzuji, je to každého věc, jen by lidé neměli zavírat oči a dělat, že nic neslyší a nevidí. Soucit by se neměl vztahovat jen k lidem, ale ke všem bytostem. Láska není jen láska k jednomu objektu touhy, láska nezná hranic a zvířata by proto neměla být za hranicema.

30.01.2008 10:07:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Dharmaby:
Nechtěl jsem se pouštět do sporu o tom, zda to možné je, co je nebo není správné. Uváděl jsem pár argumentů... I já uznávám, že masa dnes jíme nadbytek. A Tvůje Babička možná měla maso jen jednou týdně v neděli, ale určitě jedla často vajíčka, masové vývary z kostí, mazala si na chleba sádlo a pila hromadu mlíka... To jsou všechno živočišné produkty.
Že mlíko zahleňuje a odvápňuje je sice jedna studia, ale ta se týká pouze dnešního pasterizovaného (trvanlivého) mléka. Naopak se zase doporučuje přírodní mlíko od krávy. Mimochodem, děti pijí mateřské mléko a nijak je to nezahleňuje... A rozdíl mezi kravím a mateřským mlékem je jen v tom, že mateřské mléko má jinačí bílkoviny.
A jak říkám, žádný kmen na světě, i ten, co ty možnosti má, není vegetariánský. Vegetariánství je z důvodů náboženských ale nikoliv existenčních ci faktických. Uznávám ty náboženské důvody. Uznávám i důvody G.B. Shawa. Dokonce uznávám i ty důvody proti velkovýrobě masa a hromadnému zabíjení na Jatkách. Ale proti Indii nebo Číně jsme v zabíjění zvířat ještě hodně humánní...
Ale nezatracuji ani sedláka, co si pěstuje králíky, slepice a prasátko na zabíjačku...

30.01.2008 09:35:00 | Daniel S.reagovat

O smutném velbloudovi(8.1.08) Publikoval(a): C.alwen | Básně » Ostatní

Vítej do stáda :)

30.01.2008 00:20:00 | Demedalexreagovat

Potrat(28.1.08) Publikoval(a): C.alwen | Básně » Smutné

hezky napsané a vyjádřené:)

29.01.2008 23:50:00 | toužím.jít.dálreagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

C.alwen:
Vladan mluví ke mně.
Nejde tady o nějaké strádání a snahy se dožít dlouhého věku. Tady jde o etiku a já to beru jako přirozenost, cítím se lépe, svobodněji. Nestrádám. Maso nepotřebuju, nemám na něm závislost, takže si ani nemůžu nic odpírat. Jím, abych žil. Nežiju, abych jedl.

Vladan:
Nic takového neříkám, vím, že maso jíst pořád nelze.

29.01.2008 23:02:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Daniel:
Ještě abys byl :)
V indii je vegetariánství už hodně dlouho.
Pleteš se historie vegetariánství u nás sahá mnohem více do historie.
Pleteš se, i takový kickboxer v ČR může být vegetariánem, sice lakto-ovo vegetariánem, přesto nepotřebuje maso a přesto vyhrává :)
Moje babička žila chudě, maso měli jen v neděli, přesto celá rodina tvrdě pracovala na polích a díky dobrému základu z dětství se dožila vysokého věku, tvá teorie je tedy špatná.
Eskymácí nemají jinou možnost, my ji máme.
Nevěř komunistickým učebnicím. Taky nám říkali, že člověk bez jídla umírá po 7 dnech a to už bych musel být být alespoň 4x mrtvý. Také nám říkali, jak je mléko zdravé a teď se zjistilo, že zahleňuje, odvápňuje a díky němu může vzniknout i alergie.
Udělej si hydrokolon střev a potom sněž kus flákoty. Potom už nic nejez a počítej dny, kdy půjdeš znovu na záchod. :)
Vím, že jedli, ale nemuseli :)
Zemědělství je nouze? A čím se asi krmí ty zvířátka zamčené ve stájích, které nikdy neviděli slunce?
Kazy jsou hlavně ze sladkého. Proč vy jako všežravci používáte pořád párátka, když ty naše zuby jsou na maso přímo dělané? :) Kolik jsi viděl zubů u vegetariánů? Přijeď ukážu ti zuby. :)
Boháči vysokého věku, ty dřív umírali na přežírání a na dnu, proto měli lepší zuby, protože umřeli dřív. Chudí umírali na nemoce a mory, to se stravou nemělo nic společného. Moje babička byla dlouho živá se svými zuby a také byla dlouhá léta chudá.

Když holduješ křesťanství, slovo "nezabiješ" neberu pouze jako vraždu člověka, ale i zvířete. Jak řekl G.B. Shaw: "Zvířata jsou mí přátelé a já své přátelé nejím." Nejím maso hlavně z etických, ekonomických a ekologických důvodů. Víš, jsou to zajímavá čísla, když se dozvíš, že kdyby v USA snížili spotřebu masa o cca 5%, tak z ušetřených peněz na jeho zpracování by nasytili celou hladovějící Afriku. Víš kolik zemědělské půdy slouží pouze pro potravu těmto zvířatům, kteří to mají spočítané? Víš kolik pitné vody se spotřebuje na jatkách? Je to všechno o soucitu a hledat skulinky a výmluvy umí dělat každý. To je jako bych řekl, kradou všichni, tak já budu taky. Každý musíme začít od sebe, jinak se nikam nepohneme a morálka upadne v zapomění, jako se to děje. Já to beru jako normální stav věcí, v ničem se neomezuju a kdo to tak vnímá, je to jeho vnitřní problém.
Co se týče energií, dělal jsem spousty pokusů s tělem a zjistil jsem, že jakákoli strava je pro tělo zatěžující, tělo může fungovat i na jiných principech (viz "dýchači" v Indii, jogíni vysoko v himalájích, kteří roky jedí jen jednu plodinu, apod.), ale o tom tu nechci mluvit, kór když si to možná přečte Vladan, kterému bych tím nechtěně rozšířil pole působnosti jeho skepticismu.

29.01.2008 23:02:00 | Dao dereagovat

Tlustý, tlustá, tlusté Publikoval(a): C.alwen | Fejetony, sloupky » Ze života

:-* upně nejwíc=)

29.01.2008 19:00:00 | Simísekreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel