Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1454 záznamů. Zobrazuji 556-570.

Je strach z imigrantů oprávněný? Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

"A pak také soužití zcela odlišných kultur a systémů víry nemůže být nekonfliktní. To je třeba říci, pokud se chceme racionálně rozhodovat."

v tomhle je podle mě xenofobní. Ale možná bych měl říct nepřesný. Soužití různých kultur je někdy zcela v pohodě. Ale stačí trocha "lihu" a ihned se vzedme nenávist jedněch vůči druhejm. (v našem případě třeba útok na ženy v Kolíně)

V týhle debatě je problém správně myslet a i se správně vyjádřit.

Přiznám se, že nevím, z jaký konkrétní listiny práv vycházím. (a stejně tuším, že není právně závazná).

Při jednání s uprchlíky musím více či méně škrtnout tyhle věci:
1) rovnost lidí
2) v extrémním případě i právo na život (nevím, pro jak velké procento toto platí)
3) rovnost náboženství (neboť se objevuje názor, že některá náboženství se zkrátka nesnesou.

Toto jsou ideály. I kdybych je nějak formuloval, neříká to příliš jak dělat KONKRÉTNÍ, PRAKTICKOU politiku.

Osobně se domnívám, že demokratické referendum, zda chceme uprchlíky v ČR by dopadlo negativně. (a myslím, že bych proti této demokratické cestě neměl vůbec nic namítat, i když nesouhlasím s výsledkem).

Dokonce si myslím, že kdyby bylo referendum celoevropské (je to utopie), tak by spíš dopadlo negativně. (je to čirý odhad, Evropu tolik neznám).

Možná jsem neřek, sám se v tom docela ztrácím. Možná to nejdůležitější, co historik přinesl je otázka:
Co vlastně chceme?
Co pro to uděláme?

Omlouvám se, jestli jsem se nějakým otázkám vědomě či nevědomě vyhnul.

Díky za komentář a doufám, že časem budu moudřejší.

10.01.2016 14:04:59 | ewonreagovat

Je strach z imigrantů oprávněný? Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

"Ještě jsme podle vás nedorostli k myšlence, že jsme na Zemi všichni bratři, kteří si zaslouží pomoc v nouzi?

Pokud to řeknu hodně zjednodušeně: zatím nikdy v lidských dějinách láska a pravda nezvítězila nad lží a nenávistí. Je dobře, že tady jsou takové myšlenky, které nás kultivují."

Patrně z toho vyzobávám jen tu konfliktní část. Ale vychází my z toho toto. Myšlenka "že jsme všichni bratři" je fajn. Ale politiku zvolím takovou, že "my" je > než oni (nejspíš islám). Protože jinak nás oni poislámštěj. Ostatně "oni" si myslí, že islám> křesťanství> ateismus.

Možná, že o té rovnosti mluvím proto, že mě tuto myšlenku tloukli do hlavy ve škole. (ale asi každému jinak). A její aktualizace je, že jsme si rovní... ale jen my tady (ehm...někteří my)... A oni samozřejmě ne. :-)
=============================
Sám jsem ten článek čet před Tvým doporučením a přišel mi poněkud xenofobní.
Bohužel, věřím, že bez nějakého toho násilí to nepůjde. Tím nemyslím nic konkrétního. Ideálně to bude, že "oni" se přizpůsobí, že "oni" budou deportováni; že "oni" budou ve vězení.
Otázka je, kdy "my" (Turecko, Asad, USA, Rusko, Francie, Německo, Kurdové a "teroristi" které nedokážu vyjmenovat) se dohodnem (...přestaneme platit IS) a v Sýrii přestane válka. (a to jsou patrně jen ti "váleční")

PS: a v Číně klesají akcie...

10.01.2016 11:29:20 | ewonreagovat

Zde už se ztrácím Publikoval(a): ewon | Ostatní » Politické

mimochodem odkaz, který je v článku zmíněn je tady:

http://gloria.tv/media/QrketPv4z4U

(narazil jsem na něj na jiném serveru chvíli před tímto rozhovorem). Sám by stál za úvahu.

09.01.2016 12:17:35 | ewonreagovat

Kecy?? Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Smutné

pro úplnost by se hodilo i toto:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/391328-nemecti-redaktori-zakazovali-v-televiznich-poradech-zminky-o-migrantech.html

09.01.2016 12:13:41 | ewonreagovat

Je strach z imigrantů oprávněný? Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

6) toto je spíš nevážná poznámka. Pro odlehčení. Takže když si vězeň nakrade pod 872*30= 26 160 na měsíc, tak vlastně šetří státní pokladnu?
I když zátěž nedistribuuje jaksi "rovnoměrně"? :-)

...je to docela dost.

09.01.2016 11:47:03 | ewonreagovat

Je strach z imigrantů oprávněný? Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

1) informace: velký problém (obecně i v tomhle případě).
Není to dobré, pokud ty zprávy utlumují. Mám jistou tendenci to bagatelizovat. Já si osobně říkám: kdo říká redaktorům co "pustit" a co "nepustit". Oni sami? Politici?
To jsem se zatím nikde nedozvěděl.

2) naivně bych se domníval, že to se stát nemůže. Může... (mám-li se držet zatím ještě konspirací- kolik násilí by stačilo k rozložení německého režimu?)
plyne mi z toho, že stát by měl zakročit co nejtvrdějc a nejspravedlivějc.

3) 4) 5) nevím co bych k tomu napsal.

6) ano, stojí to peníze. A patrně to může být další z řady důvodů k posílení xenofobie- tentokrát racionálně podložené.

...moje původní zcela nadsazená úvaha - která spíš srovnávala jaké utrpení zaséváme my- jako Západ (je tím Západ myšleno i obyvatelstvo??). A jaké by mohli oni. To, co zatím dělají někteří z nich není dobré. Ale je to stále "sranda".
My jako civilisti na tu "srandu" každopádně nejsme připraveni.

09.01.2016 11:44:34 | ewonreagovat

Kecy?? Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Smutné

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/391310-mobily-ukradene-zenam-v-koline-se-nasly-mezi-uprchliky.html

...je to víc, než jsem čekal.

08.01.2016 20:51:05 | ewonreagovat

Hračka Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Ze života

chtěl jsem říct, že jsem rád, že komentuju něco nepolitického...
Ale ta pointa. :-)

08.01.2016 20:15:28 | ewonreagovat

Rámování Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

přemejšlím, jestli to je pocta. :-)
Účel je spíš propagandu odhalovat...

08.01.2016 11:11:16 | ewonreagovat

Rámování Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

V určitým lidským hledisku tomu rozumím... A moh bych to přejít... Ano, souhlas závisí na úhlu pohledu.

Z druhé strany mě tento názor štve. Ze striktního hlediska tedy říkám NE. Někdo zkrátka je blíž pravdě než někdo jiný. (pokud přijmeme, že pravda jako taková existuje).
Jsou patrně i situace, kdy se dá říct "možná", "ale". Kdy jde řekněme o "vkus" nebo řekněme logické předpoklady ze kterých vycházíme- přinejmenším to druhé je ale věc logiky - a věc volby těch předpokladů!

Lze tedy jasně říct, že pokud má někdo předpoklad: bílí > černí, bude rasistou.
Otázky, kdy mě "úhel pohledu" tolik netrápí jsou třeba: je větší umělec Čapek nebo Dostojevskij? (Pokud se kvůli tomu lidé nebudou zabíjet, pak by to patrně stálo za úvahu).

07.01.2016 10:45:07 | ewonreagovat

Rozpory se sebou samým Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života

to, co říkáš je patrně objektivní víc, než si uvědomuju. Rozhodně nejsi jediná, kdo to tak vidí. Doufám, že to ještě zvládnu polidštit.

06.01.2016 10:33:45 | ewonreagovat

TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

PS: dočet jsem to až dokonce. :-)
Chápu, že to nebylo nutně mířené na mě. Ale jednoho svého oblíbence sem cpu poměrně často. Shodou okolností jsem se dnes snažil najít i někoho, kdo by ho z toho piedestalu shodil. Upřímně jsem mu to nepřál (to shození) a nejsem si jist zda se to někomu podařilo.
No... Nevím jak to zakončit. Jako jo no, myslím, že aspoň něco z toho, co píšete, chápu.

05.01.2016 18:52:05 | ewonreagovat

Kecy?? Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Smutné

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/390943-nemecko-sokovaly-masove-utoky-na-zeny-na-silvestra-stovka-obeti.html

Tak vejmysly to nejsou. Asi mám tendenci to bagatelizovat. Ale říká ta zpráva, že se ztratilo sto peněženek u převážně žen a jedna byla znásilněna?

(srovnejme titulek: stovka obeti zen, "sokovaly", "masove utoky"
a titulek: ve slavicim davu radili po stovkach kapsari
- co vyvola vetsi des?)

Ten první titulek evokuje spíš: je tam sto mrtvých.

Jevevzduchu, časem něco napíšu, ale přijde mi, že to prostě neumím podat rozumně. Budu čerpat z extrémních webů, protože mi přijde, že v nich je extrémní nebezpečí. Nebezpečí uprchlíků v současnosti nedokážu poznat.
Vpodstatě se stavím do role, že tě opravuju. U téhle zprávy říkám ano, je relevantní. Je o nebezpečí či situaci, která nastala. Ale myslím, že není extrémní. (samozřejmě, pokud je pochytaj a půjdou do basy, bude to jedině dobře)

"Zapojena do nich byla tisícovka mladých mužů severoafrického a arabského původu. Byli mezi nimi i migranti hledající azyl."

Jinými slovy z toho co, cituju vůbec není jasné, jestli ti, co kradli takto kradli už mnohokrát předtím a např. se narodili už v Německu. A kolik z nich byli obávaní imigranti...

Jinak piš dál. Já se pokusím reagovat, co nejméně emotivně. :-)

05.01.2016 18:31:33 | ewonreagovat

den druhý Publikoval(a): Lucijeje | Ostatní » Ze života

Jestli je to fikce, tak klobouk dolů. A jestli ne, tak snad... No. Nic chytrýho mě nenapadá. Co si člověk neudělá sám, to nemá.

Docela mě to bavilo číst. A osobně bych tohle psal radši do šuplíku.

03.01.2016 03:04:49 | ewonreagovat

Měření Publikoval(a): ewon | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

...ehm, to s tím marketingem jsem nepochopil.

23.12.2015 14:18:24 | ewonreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel