Anotace: Kdo ví? Zvlášť, když se nikdo nedívá.
Lehl jsem si unaveně do večerně naladěné trávy. Když jsem zbystřil svůj sluch i zrak, spatřil jsem podivný mumraj hemžícího se hmyzu mezi stébly a to mne zaujalo natolik, že jsem pak po drahnou chvíli nevstal.
Scházeli se totiž podivní hosté. Paní tesaříková s panem tesaříkem, housenka od shnilého pařezu, žížala z kompostu starýho Loudy, střevlíci z remízku. Přilétli komáři ze všech směrů doprovázeni můrami a zlatohlávek s mandelinkou už během cesty cukrovali, šustili mravenci černí, rezaví i ti kombinovaní-lesní. No prostě, bylo jich tam hafo. Začínal totiž obří mejdan na obecní louce, pořádaný každoročně k jakési příležitosti, ale nikdo už za ta léta nevěděl k jaké. Hlavně, že byla. Svatojánci už měli na sto procent nabité lucerničky a s posledním paprskem slunce se začalo rozlévat. Slavnost začala a bujaré veselí začínalo narůstat na obrátkách. Naráželo se hroznové víno z dobře zkvašených bobulí, které spadly z hroznu před týdnem na blízké vinici. Občas někdo přinesl něco pitného ze svých zásob a dojily se macaté mšice, ke všeobecnému veselí. Pro ty otrlé se rozlévá rosa z květu Rulíku zlomocného.
A pak se to zvrhlo.
Kvapník jezdil na žížale a s výskavým „jupijahééj“ bryndal víno z korbele. Střevlík se svižníkem chytili chlupatou housenku a dělali jí na štětinách dredy. Beruška tiše zvracela za jitrocelovým listem opřená o kousek křemene. Ježiš, neměla tu podivnou šťávu, kterou přinesl hrobařík vůbec pít. Rus ze školní jídelny polehával opodál a vyznával jí lásku opilecky zvrhlými verši. Ví Bůh, z čeho zvracela víc. Naprosto zdecimovaný chrobák močil u rdesna, aniž by si všiml ováda slastně odfukujícího pod ním. Kovaříci s klacky honili v alkoholu „polorozpuštěnou“ ponravu a chechtali se u toho, jak luční koníci. Ti ostatně, ve své opilecké pýše, soutěžili ve skoku vysokém přes nevysokou skalku, do které statečně pravidelně naráželi čely, až se jim dělaly poletující hvězdičky kolem hlav a tykadla prohýbala do neskutečných tvarů. Cvrček, ze svahu pod zříceninou, ve fraku a s nablýskanými tykadly nějakým gelem, hrál bezduše dál prapodivnou odrhovačku, kterou nepoznával už ani on sám. Křižák se na svém vláknu nekontrolovaně otáčel, řinčivě se řechtal a křičel: Houstone, máme problém a bekyně s otakárkem dělali u potoka nepřístojnostě a smrtihlav jim do toho kecal. No co vám budu dál vyprávět.
Kolem půlnoci opilé světlušky už zapomínaly svítit a jen sporadicky poblikávaly. Postupně rej ustával a hmyzáci se rozlézali do všemožných škvír a puklin, aby se snažili přežít noc a následnou ranní kocovinu, pokud možno mimo spalující ranní paprsky „přívětivého“ slunce. No a mně už taky kořalka došla.
A v tom mě napadlo staré pořekadlo - CHOVEJ SE JAK ČLOVĚK A PIJ JAKO DOBYTEK.
„Ale já piju jako dobytek“ škytnul Lojza od nedalekého modřínu.
„Ne, ty nepiješ jak dobytek! Dobytek totiž ví, kdy má dost!“
:-( tak už i ten hmyz nemá zábrany :-)! Pěkný to máš, nápaditý Koblížku :-)! ST
14.07.2017 18:29:59 | Fany
No zkus si jednou lehnout do pažitu, upřít zrak mezi stébla a budeš se možná divit! :-))
14.07.2017 22:29:07 | Koblížek
:-) no, jen aby mě nesežraly za to, že šmíruju :-)!
16.07.2017 10:30:37 | Fany
Ano, někteří jsou kousaví. Třeba kousavci.Například Rhagium sycophanta a jemu podobná individua... :o))
16.07.2017 11:44:54 | Koblížek
:-(, Koblížku, teď jsi mě opravdu vyděsil! a i když jsem vcelku odvážná žena, tak teď si do tý trávy už nelehnu a nelehnu :-)!
17.07.2017 07:00:30 | Fany
:-))) Neboj. Ti kousají je do dřeva ...... Nejsi dřevo, že ne? :o))
17.07.2017 11:18:57 | Koblížek
:-) počkej, musím si ťuknout . . . asi ne :-), takže v pohodě :-)!
22.07.2017 19:51:03 | Fany
Krásná pohádka na dobrou noc. Vnučce jí číst nebudu, ale můj pubertální vnuk ji určitě ocení. Já jsem se pobavila supertipově.
13.07.2017 22:53:49 | danaska
Správné rozhodnutí. Vnučka by se pak na broučky mohla dívat spatra. :-)) Je to jen taková blbost, ale jsem rád, že ti stála za pár hezkých slov.
13.07.2017 23:03:29 | Koblížek