Zkoušely se mnohočleny
trošku zjednodušit,
krátily se, vytýkaly,
kdo však mohl tušit,
že ten výraz složený je!
Čísel, znaků porce!
Tak se musí mnohočleny
rozložit dle vzorce!
Jak jednoduchá matematika
spočítat nožky mnohonožky
..pokud právě neutíká..:)
16.07.2019 15:47:05 | Now
Mnohých noční můra, já ji měl rád, ač přesné črty její tváře už zapomněl jsem snad.. :)
16.07.2019 08:51:29 | SOBEC
Oblast úprav výrazů je už velmi složitá, analytická, často to děti vůbec nejsou schopné zvládnout. Ale pomocí básničky by si mohly zapamatovat aspoň definici. Co je mnohočlen a co lomený výraz. Básnička to naznačuje lehce + i připomíná co se tak s výrazy dělává (krácení, vytýkání). Takovou matnou představu mají děti také, tak jim básnička didakticky asi moc nepomůže.
K básničce: mám pocit že pravidelně porušuješ rytmus na posledním řádku sloky přidáním jedné slabiky. Zde lépe "kdo však mohl tušit" a "rozložit dle vzorce". Se v tom projevuje nějaká tvá snad osobní charakteristika.
16.07.2019 07:44:36 | Karel Koryntka