Proč při tom stojí?

Proč při tom stojí?

Anotace: Kraťoučká, tak trochu humorná, jak se to vezme, povídka z temných hlubin šuplíku. Budu velice vděčný za případné komentáře či diskuzi.

 
 
   „Jo, Pavlíku, jo, pořádně přitlač!“ ječí Robert jako smyslů zbavený.
   Vzduchem se mihne kožený řemen a vykouzlí na kůži rudou čáru. Ránu doprovodí výkřik, ve kterém se míchá bolest i vzrušení.
   „Jo, Pavle, panebože do prdele, tak se mi to líbí! Ještě!“
   Prásk!
   „Ááá,“ ozve se opět stroze zařízenou místností, až se rozklepou starožitné skříňky.
   Prásk! Prásk! Odulá zadnice se plní znameními lásky.
   Prásk!
   „Ááá, to stačí Pájo! Stačí! Stačí!“
   Prásk! Chlapec naposledy se vší silou udeří.
 
   „Kolik je hodin?“ zeptá se zpocený muž, zatímco se obléká.
   „Bude pět,“ odpoví Pavel.
   „To máme tak akorát.“
 
   Postaví se před lidi, čistý, nažehlený, změří si je zkušeným pohledem. Mnohé z nich zná osobně.
   Chlapec tázavě nadzvedne obočí, přisune mu židli, bude přece řečnit dlouho.
   Robert odmítavě zavrtí hlavou a mrkne na něho. Otočí se k davu a zvedne ruce. „Jsem rád, že vás tu mohu uvítat v tak hojném počtu!“
   Při jeho slovech celý kostel ztichne.
 
 
 

Autor Firren, 21.01.2014
Přečteno 595x
Tipy 8
Poslední tipující: LenkaT, Kamil Princ, Aiury, Amonasr, Robin Marnolli, PrinceznaAmellie, hanele m.
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Šmarjá, to snad ne :D

09.08.2018 15:35:35 | LenkaT

líbí

Ale ano :)

09.08.2018 18:13:37 | Firren

líbí

pěkná zlomyslnost :))

04.08.2016 13:42:07 | Bajaja

líbí

Je to tak a je to mnohem horší...
Beru to jako humor...na druhou stranu ta špína co z církví prosakuje...je jen špička ledovce.

21.01.2014 22:45:15 | Robin Marnolli

líbí

Děkuji velice za návštěvu a komentář. Úplně s tebou souhlasím

21.01.2014 22:52:00 | Firren

líbí

ale věřící jsem...
Ale kdo se bible nedrží, ať se ke křesťanství radši nehlásí...dělá Bohu ostudu.

21.01.2014 22:56:07 | Robin Marnolli

líbí

Neházím všechny do jednoho pytle. Církev v poslední době udělala i mnoho dobrého, bezesporu, ale nejsem si úplně jistý, jestli tím dokáže odčinit hříchy, ať už minulé nebo budoucí, hlavně ty, které nejsou vidět. Jsou mezi nimi i lidé s velkým srdcem, ale ti by si takovou kritiku zase nemohli brát k srdci, protože to chápou. Ďábel má prostě svoje prsty všude a záleží jenom na tom, jestli se necháme chytit :-)

21.01.2014 23:03:22 | Firren

líbí

To já souhlasím. Také nechci házet všechny do jednoho pytle, ale má logika mi říká (jednoduchá rovnice)
Pokud církev (jakákoli) dělá cokoli špatného (a špatným můžou být i věci, které už široká veřejnost neřeší, ale bible a boží zásady ano)a její členové při tomto jednání jsou bez trestu (nebo je trest směšný oproti provinění)
Nenásleduje morální hodnoty, které hlásá, a tím pádem je pokrytecká.
Navíc, pokud já, jakožto člen - o těchto věcech vím a v církvi setrvávám, mlčky toto jednání schvaluji a jsem téměř stejný jako oni...

21.01.2014 23:15:07 | Robin Marnolli

líbí

V podstatě ano :-).
Musela by se změnit celá doktrína, která byla ustavena kdysi dávno v Římě, tuším, že 3-4. stol n.l... (zařazení jednotlivých evangelií do bible a dalších zásad). To by dnes znamenalo svolat nejenom církevní hodnostáře, kteří by s tím museli souhlasit, ale také různé mocenské skupiny, které s církví obchodují, ty by asi nesouhlasily. Přece jenom, úspěšnému podnikaní škodí náhlé změny, ale v Římě to bylo nutností, navíc, ještě v té době církev nebyla založená na bohatství, ale na víře.

21.01.2014 23:21:43 | Firren

líbí

už krátce po prvním století začaly do církve prosakovat falešné nauky...
... kdo nemá na prvním místě vztah k Bohu, nebude mít ani jeho schválení a tudíž také těžko vlastní silou bude dodržovat morální měřítka.

21.01.2014 23:37:16 | Robin Marnolli

líbí

Takže vlastně úplně stačí , aby se vyzpovídali, zaplatili desátek, odříkali padesát otčenášků, pak Pánbůh přimhouří očko ;-) Zatímco dříve církev posílala křižáky do boje, aby následně kvůli bohatstvím vyhladila templáře, později dala povel vrahům k lovu čarodějnic, a když to nestačilo zasévat hrůzu, poštvala na sebe státy. No, a teď je to pro změnu armáda právníků :-)

21.01.2014 23:59:40 | Firren

líbí

Také za to nese plnou zodpovědnost.

22.01.2014 00:02:37 | Robin Marnolli

líbí

Jí si jenom říkám, co plánuje do budoucna? Říká se, že se historie opakuje, a když tak nějak ohlédnu celkově za dějinami, tak mi nezbývá nic jiného, než připustit, že na tom něco bude. Jako že vůbec uvažovali nad tím, že by jim v restituci připadly nemovitosti na Hradě? Už jenom to, že byl vznesený takový požadavek, myslím si, že poukázalo na jejich povahu. Nebo to udělali jenom pro to, aby mohli blahosklonně říct "Tak si ho tedy nechte" a vylepšit si krédo. No řekni, kam to spěje teď? :-(

22.01.2014 00:10:34 | Firren

líbí

Samozřejmě je to o penězích, ale samozřejmě to popřou (kdo by to taky na rovinu řek?.)
A co se týče český republiky? Já myslim, že jim to ta naše hloupoučká vláda odklepne...
(ale nezměnim to, tak se tim netrápim...)

22.01.2014 00:14:29 | Robin Marnolli

líbí

Pobavila mě. Rozumím tomu vtipu. Jen to není zrovna vděčné téma, dost lidí to může vzít z té druhé, méně veselé stránky. I s tím musí, ale autor počítat. O to větší je radost, když to přijmou přesně tak, jak to zamýšlel.:O)

http://www.youtube.com/watch?v=mCibb9lvVGE

21.01.2014 18:33:43 | Tichá meluzína

líbí

Ja to beru jako kritiku cirkve, hromadeni moci a vubec velka cast jejich aktivit se vubec neslucuje s hodnotami, ktere by mela predstavovat - muj nazor, nestydim se za nej a jsem ochotny o nem diskutovat :-) je to samozrejme slozitejsi otazka. To, ze jenom prelozi kneze, ktery przni chlapce, je zrnkem pisku na jejich piskovisti. Ale proc to nepodat s humorem? :-) dekuji moc za navstevu

21.01.2014 19:03:48 | Firren

líbí

To si se mnou na dané téma moc nepodiskutuješ. Vidím to podobně. Navíc mě teď s postupem času spíš baví dovídat se něco o původním náboženství v našich končinách, tedy Slovanství a jeho bozích. Taky nejsem původně katolička, ale evangelička, a původem z malé vesnice, kde nás pořád nějak považují za "pohany". Výroky jako: "To je tak hodné děvče, škoda, že není křesťanka." Mám docela zaryté pod kůží, a při tom je to taková pitomost. Evangelická církev přece taky patří mezi křesťanské. Ale lidská nevědomost nezná mezí. :O)

21.01.2014 20:31:34 | Tichá meluzína

líbí

ty asi nebudeš příznivcem farářů a jiných panáčků.. :o)
a jinak je to hodně závažné téma, žádná sranda teda - a nejhorší je že - tak jako u jiných vybraných skupin - mají lidi tendenci házet všechny do jednoho pytle

21.01.2014 17:42:17 | hanele m.

líbí

predem se o mlouvam,ze pisu bez diakritiky,jsem na tabletu bez cestiny. Kazdy z nich, koho se to tyka, se v tom pripadne muze poznat :-) diky moc za navstevu

21.01.2014 18:53:52 | Firren

líbí

a eště se teda přiznám, že jsem po přečtení názvu teda čekala odpověď na úplně jinou otázku :o)

21.01.2014 19:44:34 | hanele m.

líbí

To by nebylo moc prekvapujici. To jsem moc rad,ze jem te zmatl :-) . Nekde jsem cetl, ze se tu takove podobne nazvy hodne ctou, a ten mi na tom prave prijde vtipny, tak proc ne. Jinak souhlasim, ze je to zavazne tema. Podle me by se o takovych tematech melo psat. Nevis tady o nejakych vtipnych kritikach?

21.01.2014 20:01:01 | Firren

líbí

no určitě se najdou ale nearchívuju je :o)

21.01.2014 20:02:58 | hanele m.

líbí

To vzdycky praskne, kdyz to zjisti verejnost, ale jenom Buh vi, kolik toho je. Kazdopadne bych nerad nekoho urazil, ale i papez priznava, ze se to deje. Jsou pripady, kdy se to resi do hloubky. Mozna je cirkev jeste rada' ze se bulvar stoura v tomhle a nevyhledava jeste neco vice kontroverzniho . Ted mi tady vedle kamarad rika, ze to skoro vypada, jako by me v minu,osti zneuzival nejaky knez, tak to opravdu neni, ale kdyz o tom cas od casu ctu...

21.01.2014 20:17:28 | Firren

líbí

no podle mne je celkem jedno esi to dělá kněz, pekař, inženýr nebo prodavačka třeba - je pravda že od těch "svatých" se to čeká míň, ale furt jsou to jen lidi a tím pádem se jako lidi chovají - a když jsou vlastně tlačeni do takových nepřirozených situací (myslím celibát), tak se to někde projevit musí -což není omluva samozřejmě

21.01.2014 20:23:42 | hanele m.

líbí

Jasne, ze to dela "kazdy", ale to s neda uhlidat. Cirkev ale ma byt v souladu s mravy za kazdou cenu. Meli by se nad tim vice zamyslet predstaveni panove z rad kardinalu a bikskupu. Zatim se mi zda, ze to resi jenom papez, ale to je vpodstate jenom takovy ideal vsem na ocich, symbol dobra.
Co myslis, kolik by jich proslo, kdyby delali nejake psychotesty? :-)

21.01.2014 20:32:22 | Firren

líbí

o krapet víc než průměrně inteligentní člověk většinou testů podle mne projít musí - pokud by byl opravdu testovaný tak, že by si ho někam pozvali a předložili mu test - hlavně kdyby věděl proč je asi tak testovaný..

21.01.2014 20:35:29 | hanele m.

líbí

Asi jo, musel by to byt veskze tajny test. Docela dobry namet na povidku :-)

21.01.2014 20:41:37 | Firren

líbí

tak se budu těšit teda :o)

21.01.2014 20:43:40 | hanele m.

líbí

Ale to nevim kdy, poznamenam si to do bloku. Tak za deset let :-) . Nebo kdyby se toho nekdo chtel chopit? :-)

21.01.2014 20:49:24 | Firren

líbí

Ale to nevim kdy, poznamenam si to do bloku. Tak za deset let :-) . Nebo kdyby se toho nekdo chtel chopit? :-)

21.01.2014 20:49:15 | Firren

líbí

tak tu na mým konci drátů asi nikdo.. momentálně.. ale kdo ví esi se něco nezahnízdilo a nevylítne to do světa :o)

21.01.2014 20:51:09 | hanele m.

líbí

Tak tak, treba na to prijde cas, snad to do te doby nenapise nikdo jiny. Treba se sem nekdo nahodou podiva, precte si diskuzi a... :-)

21.01.2014 21:00:56 | Firren

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel