Anotace: @&@
DVA ŽIVOTY
„Jsem příliš stár na to, abych si dělal o lidech ještě nějaké iluze“, posteskl si stařec.
„Jsem už dost stár na to“, odvětil druhý stařec, „abych si nepodstatnými hloupostmi nechal kazit radost ze života.“
Praha, 21.5.2015
https://www.youtube.com/watch?v=QcY16o6_jOs
Myslím, že tyhle pocity se střídají, aby se vyrovnalo cosi jako PH :)...ochranná vrstva proti blbosti.
24.05.2015 09:19:31 | MARKO
..tušil jsem dobře, proč jsem chtěl být už jako pískle starcem..hezky jsi vyjádřil, Josefe, to zásadní..:-D
24.05.2015 07:38:11 | Frr
já to nechápu :-/ a to o tom přemýšlím už hodinu :D
24.05.2015 00:02:00 | Amelie M.
Zřejmě jsi na to ještě příliš mladá - to Ti nebudou stačit hodiny, ale celá dlouhá léta... ;-))
24.05.2015 11:06:09 | Amonasr
nene, to já tu podstatu toho, co říkají chápu :) jen hledám souvislost či rozpor mezi těmi dvěma starci :)) mně musí totiž všechno zapadat, víš? :-) přemýšlím, jestli ten druhý reaguje na toho prvního anebo to bereš, jako dva oddělené "citáty".. a tak dál :-) osobně si o lidech iluze také nedělám a hlouposti se snažím vytěsnit ze života :-)) v tom jim dávám za pravdu ..
24.05.2015 11:29:04 | Amelie M.
Tak to jo ;-) Úplně původně jsem chtěl vyjádřit dva protipóly přístupu k životu – jeden se dívá na všechno jen z té negativní stránky a druhý cíleně z té pozitivní, protože je mu líto svůj život promarnit věčným brbláním. Ale když jsem to psal, uvědomil jsem si, že se to tím nevyčerpává a že je to otevřené rozvětvenějším výkladům, což už je na každém čtenáři, kolik dalších možných „šachových“ tahů v tom najde. Vypíchnu třeba jen skrytý sarkastický podtón, kdy lidské vlastnosti mohou být vnímány v širším kontextu toho, co nás přesahuje a čím si můžeme sami život zpříjemňovat či obohacovat, jako docela nepodstatná hloupost ;-) Zkrátka je na každém, nejen na těch dvou starcích, jestli chce život nad sebou profňukat nebo ho co nejbarevněji prožít :-) Ale nerad možný výklad jakkoliv omezuju, myslím si, že tohle nechává poměrně dost otevřeného prostoru – podstatnější je pro mě spíš to, zda to přiměje k zamyšlení a to mi pak dělá radost, jako např. i v Tvém případě :-)
24.05.2015 18:58:02 | Amonasr
hmm, tak jo, takže ve výsledku zjišťuji, že jsem to pochopila :) jen moje hlava to nezadržitelně rozvinula, nacházela tam souvislost i nesrovnalosti a to byla cesta do.. háje :)
24.05.2015 19:35:19 | Amelie M.
Nebyla - to nacházení dalších souvislostí, včetně vnitřních rozporů, je právě to, čeho si cením na čtenářském přijetí nejvíc. Sám život je vždy nejednoznačný a vnitřně rozporný... ;-))
24.05.2015 20:30:16 | Amonasr
je úžasné moci si vybrat...pokud tuto nabídku vidíme...úsměv.z.
23.05.2015 23:45:27 | zdenka
A pokud ji nevidíme, je dobré se po ní lépe poohlédnout... ;-) Děkuju, Zdeno :-)
24.05.2015 11:05:00 | Amonasr
Často si nepodstatnými hloupostmi kazíme život...a když na to přijdeme jsme už staří...:-)
dnes už řeším jen důležité hlouposti a iluze o lidech si nechávám v záloze na řešení těch nepodstatných blbostí:-D:-D
23.05.2015 22:57:10 | Nikita44