Anotace: ✒---
ukotvené samozřejmosti
v tvorbě mě nudí a nebaví
čpí z nich libovej bůček
a geometrie
-
báseň by měla bejt
pěkně prorostlá lidstvím
a umazaná nedokonalou jednoduchostí
kdyby každej psal jak Stephan Mallarmé, či Paul Valéry-fundovaný kritik
by na prosektúře poezie v bílém plášti jen z nudy svačil převařený hrách /ách ouvej/ a zapíjel ho pasterizovaným vínem..a jenom by mlčky prděl ..ST* :-D*
14.05.2019 15:00:28 | Frr
Pardon, čtenáře (i mnoho čtenářů) může oslnit i dílo docela špatné. Uznávám. Že se takovými řečmi netrápíš, to je dobře.
14.05.2019 12:59:24 | Karel Koryntka
Já vím že byste nejradši kdyby nešlo hodnotit nic, každá báseň by byla stejně dobrá. A opakuje se to tu jako mantra (přece záleží na pocitech, někoho osloví někoho ne, prostě píšu jak to cítím atd.)
Ale není to tak, v díle samotném lze sledovat různé vazby, stopy nedokončených myšlenek, nedbalost, změny úmyslu a jiné autorem nepoznané odchylky, které jsou v rozporu s jeho vlastním záměrem. Kritik potom říká "vidím co jsi zamýšlel - ale udělal jsi něco jiného". Dokonalé pak znamená právě rovnost mezi záměrem a výsledkem. Takováto kritika je poměrně objektivní.
Pak je ovšem třeba hodnotit také úmysl, obsah, smysl sdělení. Např. je dokonale napsaná lidsky ošklivá věc, to kriticky hodnotit je těžké. Třeba Kunderu v některých jeho polohách, dokonale napsaných, ale úmyslně posměšně nelidských.
14.05.2019 11:08:52 | Karel Koryntka
Jednoduchost je spíš dokonalá.
Velmi pěkné pozorování, ale už vidím následující set básní "samozřejmě" prorostlých lidstvím - a zase to bude nuda. Jak ono to jenom je: jak a kdy má básník psát básně?
13.05.2019 07:45:07 | Karel Koryntka
Ty rád chytáš za slova
ale může být dílo dokonalé?
Vždy to záleží na osobních pocitech čtenáře.
13.05.2019 14:12:17 | Yry
Ano, záleží na stavu a na emocích a na konkrétním rozpoložení autora, který je vždy odlišen od jiných, tzn. jedinečný... A protož nemůže cítit jinak než vlastním způsobem.
13.05.2019 14:19:26 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA