na rubu líc

na rubu líc

 

 

 

 

      Do čistoty noci obrácené nebe
      dočista naruby snad jenom tušíš
      kam tahle cesta vede...

 

      A s polibkem na čelo
      zahoří, co shořet nechtělo.

 

 

 

                                                       

 

 

 

 

 

Autor Sonador, 30.10.2023
Přečteno 337x
Tipy 49
Poslední tipující: mravenec, Iva Husárková, Alala, Matahaja, Fialový metal, ukrytá v máku, RadoRoh, Vivien, Frr, Jan Kacíř, ...
ikonkaKomentáře (38)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

... polibek pálí i hasí... Děkuji, JT

18.12.2023 21:22:10 | mravenec

líbí

Milá Son, mě to velice imponuje, je v tom minimalismus, střet, nesourodost, nejednoznačnost a z těchhle nesoudržností vzniká nová kvalita, která je úhrnem úžasná.

01.11.2023 18:16:01 | Matahaja

líbí

ach Matahajo... přiznám se, že jsem vlastně moc překvapená, on se člověk za celej život naučí nějak "schovávat", tak když s tím konečně úplně přestane je pak vedle z toho, že se mu dostane přijetí... a to mě naplňuje skutečnou radostí! děkuju Ti...
a radši mizim, jsem dnes nějak extrémně "optimistická" tak ať s tím nelezu na nervy:D

01.11.2023 20:32:51 | Sonador

líbí

Oh, to je dobré.

31.10.2023 18:29:43 | RadoRoh

líbí

moc si vážím, děkuju*

01.11.2023 20:28:38 | Sonador

líbí

takový polibek, to jeden podlehne a hned zapomene na rub, co občas kouše

31.10.2023 16:26:07 | Vivien

líbí

je to tak!:)

01.11.2023 20:28:00 | Sonador

líbí

...zase ses milá Sonador vydala cestou azurových blesků z blízkání na lepší časy....a to mám zasejc z Tebe velkou radost ST*

31.10.2023 12:11:17 | Frr

líbí

a já z toho, žes pochopil, že ten text je pozitivní:) děkuju Frráčku!*

31.10.2023 12:16:46 | Sonador

líbí

Našla ses nebo ztratila?

30.10.2023 23:40:08 | Jan Kacíř

líbí

něco jsem našla... teď zjistit, co to je:)

31.10.2023 12:17:03 | Sonador

líbí

Krásné-i smutné s láskou... milá Son :)*
A také velmi krásná píseň :)
Opatruj se a měj se fajně :)*

30.10.2023 19:59:04 | Ondra

líbí

není to smutné... aspoň myslim, Ondro... jj, Agnes je skvělá! a děkuju Ti*

31.10.2023 12:17:53 | Sonador

líbí

Milá Son, tak jsem si to teď znovu a znovu a znovu přečetl :) a fakt to není smutné :))
Asi jsem byl v nějakém smutném rozpoložení a tak všechno bylo smutné... :)
Měj se krásně :)*

31.10.2023 12:29:36 | Ondra

líbí

inu noci skrývají všeliká tajemství :) zajímavá myšlenka.. kde je rub a kde líc..

30.10.2023 17:03:06 | narra peregrini

líbí

přesně, někdy se to poplete:)

31.10.2023 12:18:25 | Sonador

líbí

Záhoří,co hořet nechtělo.
Dost dobrý obrat

30.10.2023 13:42:50 | mkinka

líbí

to mě těšíš Jitu!*

30.10.2023 14:53:00 | Sonador

líbí

Objímám.

30.10.2023 17:35:53 | mkinka

líbí

Myslím, že jsi postmoderní. To, co bys mohla napsat přímo a normálně, napíšeš nejasně a odlišným slovem. Jako bys schválně pletla slova, významy. Vypadá to pak jako obraz naruby. Jako hozená kost podvědomí, jestli to přelouská. Někdy rub a někdy líc. Ale obsah v pozadí nějak chápu. To je tajemství umění? :-) Jen jsem se zamyslel, promiň mou recenzi.

30.10.2023 13:36:27 | Lighter

líbí

já nevím, co je tajemství umění... já vlastně nevím ani co je umění:) ale jinak jsi to pěkně vyhmátl "kost hozená podvědomím"... a jestli to vypadá jak obraz naruby, tak to jsem ráda, já o tom moc nepřemýšlela, když jsem psala, protože si přežvejkávám nějaké své vnitřní procesy...
bývaly doby, kdy jsem o takových věcech psala normální texty, jenže stejně to pochopil málokdo, a člověk ještě musel pořád něco vysvětlovat, zbytečně... tak jsem si to začala do básniček - protože já to tou myslí potřebuju zpracovat a nějak ukotvit... no a funguje mi to (taková moje alchymie:), musím to ale pouštět (aby to fungovalo) do světa, tak s tím otravuju tady... ale ono se to tady ztratí a osazenstvo jest dost tolerantní:D

30.10.2023 14:51:58 | Sonador

líbí

Já to taky nevím, v čem je něco umělečtější než jiné...Prostě když něco nechápu úplně, tak se nad tím zamyslím. Jako teď u tebe. Jde mi o srozumitelnost. Jak to dokáži chápat, nebo ne. :-) Ale chápu, že to není autorův problém..:-D

30.10.2023 18:35:08 | Lighter

líbí

a já jsem za tvé zamyšlení moc ráda... a otázka srozumitelnosti je důležitá, hlavně tam, kde člověk chce něco sdělit, když píšu aforismus apod, tak tam mířím slovy přesně (přesto se netrefím všem, ale to znáš) co nesnáším, když někdo ignoruje k jakému publiku mluví a nedokáže být jednodušší a pak ještě povýšeně ohrnuje nad lidmi, kteří nerozumí, nos:)
ale pokud jde o metafory, abstrakci apod. tak jde o to obejít mysl a působit na něco jiného... a je samozřejmé, že není vše pro všechny... to ani nejde, ale sama to tak mám celý život, že vě mě něco vyvolá nějaký pocit, i když tomu nerozumím... a ono se to třeba časem stejně probije až do vědomé mysli, když má... ale to už se začínáme bavit víc o metafyzice;)

30.10.2023 19:11:08 | Sonador

líbí

Pak je otázka, jestli autor chce něco sdělit, nebo je mu to jedno, jak to ostatní nepochopí. Problém je už to, jestli to chápe sám. To je duchařina...:-)

31.10.2023 12:01:06 | Lighter

líbí

huhů... a já myslim, že moc myslíš:D

31.10.2023 12:18:53 | Sonador

líbí

Hůůů! To si taky myslím, že myslet tolik je nezdravé... :-D

31.10.2023 12:20:49 | Lighter

líbí

P.S. tyhle věci moc přímo napsat nejdou navíc...

30.10.2023 14:57:36 | Sonador

líbí

A ani nemusí. Pokud tvoji ruku vede tvá vlastní zkušenost z prožitku, pak nelze toto rozumově vysvětlit. Tato forma poezie nic vysvětlovat nemusí, je to abstraktní sdělení a s tím si musí každý poradit po svém. U abstraktních obrazů taky nejsou vysvětlivky, pouze název a orientace v prostoru.:-))

30.10.2023 17:31:08 | Kan

líbí

to s tou orientací v prostoru je bezvadný!:) a moc děkuju Kane*

30.10.2023 19:16:42 | Sonador

líbí

Ruku na srdce, někdy jsou to záležitosti, že by si člověk bez této nápovědy,
absolutně nevěděl rady. Děkovat mi nemusíš. Lidé, kteří se chtějí věnovat nějaké tvůrčí činnosti, měli by se, také, naučit nahlížet na tvorbu jiných a sami bez návodů hledat a pro sebe chápat. Nejhorší je otázka " Co tím chtěl autor říci "
A nejhorší odpověď je odpověď na onu otázku. To jsem se rozjel.:-))

30.10.2023 19:27:23 | Kan

líbí

Ale já to chápu, mám rád abstraktní umění, fantazijní a podvědomé díla a tak. Ale problém srozumitelnosti to neřeší. Míč je asi na straně nechápajícího publika, ne autorů...

30.10.2023 18:31:05 | Lighter

líbí

Abstrakce je proto abstrakcí, že není popisná a má ve čtenáři, případně divákovi
vyvolat určitý dojem ( pocit, atd.), a proto je třeba k takovým dílům i přistupovat, nechat na sebe působit melodii slov, nebo obratnost autora ve vyjádření svých pocitů a hledat v tom to svoje. Takto chápu já pohled na umění.

30.10.2023 19:16:21 | Kan

líbí

Souhlasím. Ale autor by měl chtít "něco říct", aby měl divák "co" chápat. Někteří ale tvrdí, že "nepřítomnost smyslu" je to pravé umění. :-)

31.10.2023 12:04:06 | Lighter

líbí

To, co někteří tvrdí, jak píšeš,ti si takovým tvrzením jenom připravují alibi pro
nedostatek tvůrčí invence. Takoví povyšují náhodu za záměr, a pak produkují tímto způsobem pouze balast. Velcí tvůrci abstraktního umění, měli svá díla velmi dobře promyšlená, i, když to na první pohled není zcela zřejmé. :-))

31.10.2023 14:50:30 | Kan

líbí

Taky si to myslím, z velkých děl to působí. Když to má obsah, myšlenku, vyznění, emoci, ducha, jedno jak to nazveš, tak je to pravé ořechové. Tedy umělecké...:-)

01.11.2023 10:41:23 | Lighter

líbí

Co je, nebo není umění, o tom rozhodují lidé sami. :-))

01.11.2023 10:52:49 | Kan

líbí

Když ti trpaslíci z NDR jsou tak roztomiloučcí...:-))

01.11.2023 11:21:09 | Lighter

líbí

No, pokud máš pocit, že bez nich nemůžeš žít, tak proč ne. Znám takové,
mají na zahradách trpasličí porno. :-))

01.11.2023 11:46:55 | Kan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel