Anotace: ...ří kačka :)
Miláčku v mém klíně
oddej se jeřabině
před temnotou světa skryt
v mých svatých runách
budeš číst...
o tom, co láska zmůže
jak čistá je síla
odvážného muže, když přiblíží se
ještě blíž! a objeví pramen
z kterého jen výjimečný
...můžeš pít.
❦
... jeřabiny k podzimu (života) tak nějak patří... asi... děkuji za nevšední; moc se mu líbí...
02.09.2024 22:03:24 | mravenec
jaký podzim? vrchol léta:) a jeho nejkrásnější část, když sladké plody mohou dozrát... v každém z nás... mám opravdu radost, že se líbí*
03.09.2024 12:17:05 | Sonador
... hmmm, mno jo; vám mladým se to mluví... sladké plody... spíš kyselé hrozny... líběj znát Ezopa, nééé...? ... toho skutečného, samozřejmě... ;)
03.09.2024 17:05:35 | mravenec
on takový pozdní sběr...;) a co s tím má Ezop?:) tak jsem si tu bajku o lišce našla, protože mi paměť moc neslouží... a stejně nechápu:D
03.09.2024 17:16:57 | Sonador
... no přece jeho bajka o lišce na vinici... o ní, vlastně o nich, psal nejen Lion Feuchtwanger... i když to je jiná historie... :)
03.09.2024 17:58:49 | mravenec
jéjdanánku, lišky na vinici Páně? z toho už jsem tedy úplně vedle:/
já sem tu bajku dám (protože ten jazyk je kouzelný), ale já nerozumět, co se tím chtělo prve říct, a už se v tom tedy ztrácím:D
O lišce a o hrozních
Liška běžela mimo vinný vysoký keř, a vidouci, že na něm hrozny zralé visí, zachtělo se jí jích. I hledala rozličných cest, jak by těch hroznův dojíti mohla, s rozbížkou i s doskokem. Ale tak jsou vysoko byli, že jich nikterakž dojíti nemohla. A porozuměvši tomu, že nic nezpůsobí, odtud preč běžela, a obrátila své pokoušení a k těm hroznům chtivost v radost, řkouci: "Však jsou ti hroznové ještě kyselí, protož já jich jísti nechci, ač bych jich proto dojíti mohla." Tato báseň znamená, že muž moudrý má se tak ukázati, jako by toho nechtěl ani žádostiv toho byl, čehož míti nemůže.
...a co tedy, jaké ponaučení si z toho mám vzít ve vztahu s pozdním létem???;)
03.09.2024 18:07:28 | Sonador
... tedy opravdu nic duchaplného, jen jsem si u těch kyselých hroznů vzpomněl na tu bajku, že ji napsal- skutečný- Ezop a chtěl se blýsknout tím, že to vím... stejně jako s tím Feuchtwangerem, no... prostě vejtaha, který na sebe chce za každou cenu upozornit; takový jsem já, matinko...
03.09.2024 18:11:46 | mravenec
a upozornil, jen co je pravda:D ...a tak já se sdovolenim vrátím k tomu pozdnímu sběru a jeho sladkým plodům;)
03.09.2024 18:15:52 | Sonador
... Pozdní sběr jsem pojmenoval složku, do které si ukládám všechny své "výtvory" :) ... jinak nemohu sloužit, jsem totiž, všem se omlouvám, henten abstinent- feldkurát Katz by mi řekl: "Že se nestydíš, dobytku...!"
03.09.2024 18:23:29 | mravenec