Anotace: ...
Někdo se hrbil za plaňkovým plotem.
Měl tři metály přišpendlené na teplákové bundě.
Odráželo se od nich slunce.
Povšiml si, že jsem ho spatřil a začal otrhávat již dávno očesaný rybíz.
Po plotě přeběhla opelichaná opička s holou řití.
Buď někoho honila anebo někdo honil ji.
Je v tom rozdíl?
No určitě v tom nějaký rozdíl bude.
„Poslyšte. Vy máte určitě zkušenosti,“ promluvil jsem přes plot.
„Vrtá mi hlavou taková věc. Když mi někdo zaplatí, tak si se mnou může dělat co chce?“ zeptal jsem se veterána, který si uvědomil, že se přede mnou neschová.
„Jak to mám vědět?“ odsekl. „Nám nikdo nic nedal a prostě jsme poslouchali rozkazy.“
„Možná je to lepší. Nemuseli jste se rozhodovat.“
„My jsme především nemohli,“ řekl veterán a kolem nosu mu opět prosvištěla opice po plotě.
„A co ta opice?“
„Ty jsi nikdy neměl opici?“
„Takovou ne.“
„Taky jsi nebyl ve válce.“
„To jsem nebyl.
„Takže nemáme už dál o čem mluvit,“ řekl veterán a na plaňkách plotu se opět přehnala opice.
Letmo se na mě podívala a plivla mi do obličeje.
PS.
Že si nemůžeme osud pronajmout je snad jasné.
I když spoustě z nás to asi tak jasné není.
Přinejmenším tvrdí, že jsou jeho strůjci.
Já už měl hafo opic, ale věřim, že opice z války je jiná... nedá se přepít.
03.11.2024 19:07:16 | Ž.l.u.ť.á.k.
Tvoje hříčky jsou skoro ve všech případech velmi pozoruhodné. Produkuješ nádherné texty. Za všechny dávám jedno velké ST** a těším se, že si zase někdy počtu. Nepolevuj v té zajímavé tvorbě, je jí potřeba jako sůl. S velikým pozdravem a podporou tvých textů Pablo Kral.
02.11.2024 13:02:41 | Pablo Kral
..ale ty si osud pronajímáš
a také seš z valné části strůjce jeho ..;)*
tak ho miluj s něhou
on vnímá tebe - tak kéž i ty ho vnímáš :DD
02.11.2024 09:47:50 | šuměnka
Každý je strůjcem svého štěstí.... taková blbost, že jo. Musím se podělit: pamatuju si, že na základce byla v učebnici doplňovačka na ú/ů... a jak se ty učebnice půjčovaly žákům, obdržela jsem již použitou. A byla tam tato věta. Každy je str-jcem svého štěstí. A žáček, předchozí nájemce tohoto drobného movitého majetku, vyryl: Každý je strEjcem svého štěstí. Již tenkrát mi to přišlo jako supr filozofie.
02.11.2024 09:42:27 | Anfádis
pro většinu těch, kteří většinu života tráví dýcháním a přeměnou jídla na hovna, je tato filozofie mnohem pochopitelnější, než to původní znění...nakonec každej potřebuje strejčka, ne? ;)
02.11.2024 11:16:27 | zase já