Anotace: ...
Nemohl jsem se na svět narodit na příhodnějším místě.
Řek bych, že jsem si to vybral dobře, když už to muselo bejt.
Neříkám to jako vlastenec.
Ale jako člověk, co je rád uprostřed Evropy, kde tak rádi házíme flintu do žita.
Nechápu, jak někoho mohlo napadnout, že jsme odpůrci křesťanství.
Kacíři.
My jsme totiž pravými vyznavači základní myšlenky křesťanství.
Jsme ochotni kdykoliv nastavit druhou tvář.
Těžko se pak divit.
Od toho máme divadla.
Tam se prostě přehrává.
Proto se tam smí chodit je ve svátečních šatech.
Jde o kouzlo, které nechceme ztratit.
Neradi ztrácíme kouzla, i když ani žádné nemáme.
Obléknout se jak za starých časů a jít na procházku.
Do bordelu anebo sypat labutím.
Vše je lepší než jít do války.
Pamatuji se jak se mluvilo o tom, když se Rusové přestali kamarádit s Číňanama, že jakousi zbraní vymazali celou jednotku Číňanů na hranicích.
Ono se toho napovídá.
Fakt si to lidi vymýšlí?
Proč?
No o čem se tak dá mluvit v hospodě?
PS.
„Bůh stejně není!“
„Proč to říkáš mě?“ řekl jsem. „Řekni to jemu!“
Ale ty jsi kacíř, to je od začátku jasné a krom toho se to pozná podle očí, říkal to doktor M. v hospodě :-)
20.11.2024 21:38:15 | básněnka
Skvěle napsaný. Uznávám zcela pádnost myšlenek, co maj svou platnost a nepotřebujou k ní ani pádný argumenty, ani pádnou ruku:-)
Jenom, jak jsem zvyklá chodit proti proudu, nenastavuju druhou tvář a jdu životem bez osobního kouzla...snad proto, že jsem se ho nikdy nepokoušela hledat s tak se pro mě žádný nenašlo:-)))*
20.11.2024 00:20:06 | cappuccinogirl
Já si na ten incident na Usuri taky pamatuju. Dokonce, když jsem pak byl pár let po tom na vojně, měli důstojníci dvě, nejisté, informace o tom, co se tam stalo. Říkali, že během jednoho obletu satelitu ta jednotka beze stopy zmizela. Jenže tenkrát rusáci vedli spravedlivý boj, tak jim to šlo.
19.11.2024 12:18:01 | Kan