Jak se dneska píšou básně

Jak se dneska píšou básně

Anotace: Hořké plody z postřehů na Liter.cz

Báseň?
Krásně!
Je to snadné!
Každý vůl to zvládne!
Napsat slovo na slovo!
Každý na svůj řádek!
To se divit budou!
Až jim tohle dojde!
Že celá tahle slátanina!
Za sebou naskládaná kravina!
Všemi obdivovaná pí*ovina!
Nestojí ani za to čtení!
Ale halda komentářů!
187 komentářů, náhrada za chat!
Proč tam nedat tip!?
Vždyť to je to co chcete!
Takovouhle blbinu!
Každou myšlenku na řádek!
Co třeba dát si slaninu?
Dává Vám to smysl?
Ne? To je moderní!
Pro mě není báseň:
3 řádky – 3 řádky – 3 řádky
Pod tím 389 tipů a 473 komentářů!
CO TO SAKRA JE?



Zavíráme oči před krásou minulosti,
kdy báseň měla vážně smysl,
ano, chápu, máte ke mě zlosti,
ale tyhle věci trápí mojí mysl.

Pište si dál hlouposti,
stejně to nikam nevede,
až lidé podívaj se k minulosti,
ocení básně s příběhem!
...nebo ne?
Autor Wolf-man Darel, 11.12.2013
Přečteno 481x
Tipy 2
Poslední tipující: Amonasr, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Do ucha, do ticha, zašepám ti,
zbytky tvé nevědomosti.
Iuze sváži černou mašlí.
Zakopu vedle tvé naivity.

Etikety lahví, mezi řádky mužství.

Píší tam i o boji, o rytířích s draky,
těch se dnešní muži bojí, ....

Tak bojují s literáky.

11.12.2013 20:51:28 | Kaitlynn

líbí

pokud to chápu jako apel na bezmyšlenkovité tipování a komentáře typu:pěkné, bravo, povedené...je to fajn zrcadlo...naproti tomu ne každý má energii na to tady vše číst a komentovat a potom vyhledává tzv. úspěšná díla, co si přečte---
....navíc...bodování je bubjektivní na tomto amatérském serveru a to záleží na tom, kdo tě rozklikne a zdali se mu trefíš do nálady...uznej tedy, že i kvalitní text mnohdy spousta čtenářů přejde.. a potom se ještě nabízí otázka, co je to kvalita, neboť každý ji posuzuje z jiného úhlu...
PS.:...některá má díla, o kterých si myslím, že jsou nejlepší (a strávil jsem nad nimi nejvíce času) jsou paradoxně nejméně hodnocena)..ale co bych vlastně chtěl od amatérského literárního serveru...navíc jsem tu dobrovolně, a přijímám tedy pravidla zajetá...pokud se mi to nelíbí, je to můj pohled na věc a tím to končí...nebo chci po čtenářích (amatérech), aby hodnotili kvalitu?...a zaplatím jim vzdělání v poezii?
ne?
potom budou asi hodnotit dle nálady a rozpoložení mysli....
...neber to nějak zle...ten koment je jako jak
ási úvaha na zamyšlení...
Pěkný den.
RM.

11.12.2013 20:09:15 | Robin Marnolli

líbí

Ten tip Ti dávám za otevřenost, s jakou jsi to napsal. Nepochybně si tu i někteří jiní myslí o výtvorech druhých to, co Ty, ale otevřeně to (až na známé notorické výjimky) z taktických důvodů nenapíšou :-D

Přečetl jsem si díky tomu i pár Tvých dřívějších věcí – cítím z nich jistou stylizaci do jakési pózy, která zřejmě nevyjadřuje skutečnou podstatu Tvé osobnosti, možná spíš vlastní představu o ní. Tady ses přestal stylizovat a je to mnohem přesvědčivější – sám sobě tak paradoxně dokazuješ v rozporu se svým tvrzením, že názor je v básni cennější, než samotný příběh. Forma sice stále není dokonalá, ale vidím určitý posun i v ní. Když půjdeš touto cestou a ubereš na zhrzenosti, vydáš se myslím správným směrem ;-)

A nehledej v tom ode mě nic negativního, uznávám právo každého na svůj názor. I když zrovna s tímto Tvým pohledem nesouhlasím, diskuze o něm nemůže být nikdy na škodu. :-)

11.12.2013 15:56:10 | Amonasr

líbí

15 přečtení, 4 komentáře :-D Úspěch! To víte, to je tak, když se "amatérský básník" a laický psycholog v jednom nudí. :-D
Navíc, koukněte na ostatní básně, já rád "šokuji a štvu" lidi okolo mě. ;-)

P.S.: Neříkám, že básně z minulosti jsou všechny dobré / nynější za nic nestojí. Pouze říkám, že básně jako je můj Vlkodlak se nyní už tolik nepíšou.

11.12.2013 15:24:43 | Wolf-man Darel

líbí

Je mnoho druhů básní a je celkem smutné myslet si, že dobré jsou jen ty "z minulosti". Poezie je umění a jako každé umění se příliš nedá škatulkovat a neexistuje v ní jediná správná varianta. Básnických proudů bylo, je a bude přehršel a podle mě si každý může psát jak chce a je na lidech, aby posoudili, jestli se jim to líbí nebo nelíbí. Kvalita je věc druhá. Ale i báseň 3 řádky - 3 řádky - 3 řádky může být vynikající.

11.12.2013 15:24:32 | iluzionistka

líbí

porad se naje nekdo
co chce nekomu jinemu radit
jak by neco mel

pis tak sam, jak se ti libi,
najdi si dle sveho gusta lidi
a nech jine zit, budes mit i ty klid

11.12.2013 15:14:28 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

Máš přehnaná očekávání, jsme na amatérském serveru a tudíž je zcela přirozené, že většina děl nebude mít dobrou úroveň. Tohle není omluvenka čehokoliv, ale prosté konstatování faktu. I talent občas napíše pěknou blbost a je na tobě zda se pod ní podepíšeš tipem, nebo ne.
Debata pod dílem je často naprosto nezávislou konverzací, nebo i samostatným literárním objektem… můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat. :-)

11.12.2013 15:08:13 | Luky-33

líbí

taky mi některé "básně" nepřijdou dost básněmi - proto si vybírám oblíbené autory a čtu co mi "sedne" :o)
a souhlas s kolegou CoTem - ukázková forma by tvému protestu dodala na váze :o)

11.12.2013 11:51:09 | hanele m.

líbí

Ale tak vesměs souhlasím, i když si myslím, že tě asi někdo naštval, nebo možná nevidíš do hloubky, a proto si myslíš takovéto věci, utíkaje při tom k "dokonalé" minulosti. Jsem toho názoru, že každý protest by měl být na úrovni, aby k něčemu byl. :o)

11.12.2013 11:44:07 | CoT

líbí

podepisuji se pod toto...

11.12.2013 20:11:32 | Robin Marnolli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel