Anotace: po p...
bez pýchy vržená do pytle vědomí |
nepatřičná |
jak netopýr |
vyrušen ultrazvukem |
vlastního radaru |
chystá se vydat slepýší stopou |
možná jen jedenkrát |
pro špetku pylu z loňského jara |
ostýchavá |
naslouchá zadusání |
čertova kopýtka |
tam za dvěma rohy |
proklopýtává třpytivou bystřinou |
už tolikrát |
marně se pýří za zrcadlem |
proč by pykala za cizí nudu |
možná zpytuje duši |
možná to tuší |
zbyde jen pýr |
Naprosto super nápad. Smím také použít nebo je na to ňákej kopirajt (pochopitelně bych užil jiné písmenko)? Škoda jen, že autor neposkládal slova za sebou tak, jak jsme se je učili, čímž si to zjednodušil (ani nevím, jestli jsou tam všechna). A škoda (ale to je můj problém u většiny zdejších básniček), že se mu to pranic nerýmuje.
12.11.2019 17:22:19 | praetorian
Díky za zastávku. Samozřejmě můžeš použít vyjmenovaná slova pro vlastní nápad jak libo. Bude to zábavné. Jinak jedno jsem tam nedala, protože se mi do básničky nějak nehodilo. A mám tu mimochodem i dost textů, co se rýmují. Ale o to celekm nejde. ;-)
12.11.2019 20:57:31 | A42
Určitě mrknu, jsem nováček a zatím to tady jen objevuju a snažím se pochopit.
12.11.2019 20:59:58 | praetorian
Tak tu vítej. Pochopit je někdy záhada, to bych neřeešila, piš jak tě to těší.
12.11.2019 21:01:51 | A42
No prave, asi jsem příliš materialista či mám omezenou představivost. Protože si básničky čtu dokola a snažím se přijít na to, o čem je, a proc je to vyjádřeno slovy, které se použily. A v 98% vůbec nechápu, co tím autor chtěl říct.
12.11.2019 21:13:33 | praetorian
Třeba stačí nehledat "co chtěl básník říci" a vidět to po svém. On si kolikrát text stejně žije vlastním životem. ;-)
12.11.2019 21:48:48 | A42
Pýcha, pytel, pysk,
netopýr, slepýš, pyl,
jestli já tu básničku správně pochopil ?
25.07.2019 21:30:40 | Blázen
Jazyk je hodně technický a odtažitý což u takovéhle věci ale nemusí být na škodu. Člověk je opravdu jako opařený a nemluví hladce, když má uznat své chyby a rozebírat své patálie. I jinak nemožné slovo "proklopýtává" sem vlastně patří. Slova i významy jsou hrbolaté, plné křižovatek ale nekolísají. Obraz s vlastním radarem se mi líbí, jen bych dal jakO vyrušenÝ. Nazvaná je dobře.
(to je koment ne k hříčce vyjmenovaných slov, ale prostě k básničce "Sebezpyt")
25.07.2019 07:25:45 | Karel Koryntka
A spadne pysk. Hříčka potěší. Udělal bych tak všechny vyjmenované a zkusil využít všechna slova. Ale čas není těmto hrátkám nakloněn..:)
24.07.2019 23:26:02 | Now