Anotace: Není
ono se dá asi chápat, co tím básník myslel. Problém nejsou peníze, ale lidská chamtivost a touha po nich. Peníze jako takové jsou jen nástroj.
Můžete si za ně koupit drogy, zbraně, reklamu v novinách...
A taky ty peníze můžete poslat do třetího světa, aby zachraňovaly životy.
(mimochodem v Nigérii nebo kde je asi 2 miliony vnitřně vysídlených lidí, čet jsem to na stránkách Lékařů bez hranic a nic jsem neposlal...)
Můžete s nima zatočit jak altruisticky tak sobecky.
... a samozřejmě, pokud je nemáte, nemůžete ani jedno z toho. :-)
10.08.2016 10:18:12 | ewon
tohle je trošinku pravda, ale taky mi to trochu připadá jako návod, jak přidržet "chudé" při zemi, aby se líp ovládali :-))) stejně tak lze úpěšně pindat:
- za peníze si chuť k jídlu nekoupíš, ale pokud je nemáš, chcípneš hladem
- za peníze nekoupíš zdraví, ale pořádnou péči nedostaneš
ten pán měl buď dost peněz, nebo bohatého mecenáše :-)
neveřím na řeči, které brání člověkovi v růstu, to je prostě proti přírodě :-)
03.07.2016 16:31:04 | hledač
Podle mě, nebo alespoň jsem to tak chápal, to básník Myslel Hlouběji. Pamatuji si dobře, že, když mi bylo dvacet, žil nežil jsem rok života, a i kdybych měl Všechny preachy Světa, Nic z toho bych si tenkrát nemohl koupit.Hlavně by člověk neměl milovat peníze jako takové, a pak nebude jejich otrokem.Peníze jsou důležité, ano, částečne možná i osvobozují, spřijemňují jistě i život, ale Nebýt jima Otrokem.(Peníz, ďáblův nástroj, jistě jsi již slyšel):-)
03.07.2016 16:52:44 | Jeněcovevzduchukrásného
oh, vždyť jsem napsal, že trošku je to pravda :-) ale jen trošku, jak už to tak s pravdou bývá.
slyšel jsem jak Peníze - ďáblův nástroj, tak i Bez peněz do hospody nelez. zas je to tak nějak nerozhodně :-) každopádně je lepší peníze mít, to se hned líp kážou moudra. bez peněz to není ono, musí se shánět ty prachy :-)
04.07.2016 19:45:48 | hledač
Musím reagovat. Kdo se domnívá, jako ty, že bez peněz nepřežije, tak už vlastně je jejich otrok. Toď vše. Příroda peníze k růstu nepoužívá. Neznám z dějin žádného pracháče, který by oplýval svou velikostí ducha. Maximálně Nabobtnalostí.
03.07.2016 16:45:37 | VEDz RVAHEs
tak to jsem asi otrok, bez peněz nevydržím jediný den. příroda používá peníze skrze mě, jsem její součástí. teda aspoň tak nějak doufám, že ještě jo :-)
mám dojem, že většina mouder vypustili lidé bohatí a mocní, či bohatými a mocnými podporovaní. u nás třeba p. Werich. chudí mají úplně jiné starosti.
programová chudoba není ctnost. chudý nemá moc. je ne-mocný. nemocný. chudoba je nemoc. plodí závist, nenávist, zlost. chtít být chudobný a nadávat na boháče odporuje přírodě.
04.07.2016 20:11:16 | hledač