Dříve jsem vnímal hmatatelné jako stěžejní díl mého života, dnes ale toužím po troše pochopení, lásce a životě v prosté radosti. Možná, že má nová nehmatatelná přání jsou více absurdní, než ta, která jsem měl jako malé dítě o vánocích.
Člověk si má život užívat, nehněvat se kvůli malichernostem, prožívat čas s těmi, kteří jsou mu sympatičtí a s kterými si rozumí, ale copak je člověk pánem svého času? Možná ve chvíli, kdy vyhrál v loterii, vlastní rozjetou firmu nebo se stal šťastným dědicem. Prostý člověk nenadělá v téhle době nic.
Žijeme v uspěchané době, kdy se člověk žene neustále za něčím, čeho doposud nedosáhl. Takový člověk, jenž si něco umane, nevidí, neslyší a podkopává nohy druhým, stane se z něj predátor, který se pere o kořist za každou cenu.
Z života se vytrácí pohoda, klid, který lidem více vyzařuje z tváří na starodávných fotografiích. Jsme jako rozjetá lokomotiva s vagóny, jenž nedokáže zabrzdit, je neřiditelná a cestující se modlí, aby za další zatáčkou neskončily koleje.
Každý mi říká, abych to nechal koňovi, že ten má vetší hlavu, ale má ji dostatečně velkou, aby tohle všechno pobrala?
Jednak pěkný kůň tedy kresba, jednak pěkný text tedy zamyšlení ST
02.09.2017 10:37:29 | Dědek mrak
nežel námahy a píle, vždyť je krásné starati se o své milé
staročeské moudro
31.08.2017 17:04:53 | Akyš
Pěkné zamyšlení, Kubíno :-) ST
31.08.2017 11:20:44 | Amonasr
Děkuji ti Amo :-), někdy člověk narazí pouze na kresbu, báseň nebo cokoliv podobného a už mě to nutí se zamyslet :-).
31.08.2017 13:18:37 | Kubíno
podle mě je to kachna tedy tvrzení o koňovi líbí moc i kresba :-))
31.08.2017 09:58:38 | Iva Husárková
Děkuji Ivo :-), kresba je moc hezká a také se mi líbila, když jsem ji objevil, proto jsem se u ní zamyslel :-).
31.08.2017 13:17:42 | Kubíno