Anotace: když je toho prvního září... Berte to s nadsázkou, moje odpovědi/reakce taky neberte úplně vážně, takovýho plameňáka (viz text) třeba taky poznám...
(učitelka si vzpomněla na jakousi autorku): „Pak nemají její příběhy být neobyčejné, když ona sama není obyčejná...“
(učitelka vzpomíná na dušení se studentky při hodině): „Ta představa vyplňování devíti lejster, že se mi studentka udusila v hodině, mě donutila zasáhnout...“
(ve druháku se probírala zoologie. Učitelka nám často dávala na prohlížení atlasy, já a moje spolužačka jsme to často braly formou poznávačky. Při jedné z hodin se rozhodla ona mě, coby městské dítě, co pozná maximálně sýkorku, kosa a holuba, poučit o rozmanitosti ptactva): Já: „Tohohle ptáka jsem v životě neviděla…“
(spolužačka ho tedy přirovnala k jedné osobě, nebudu konkretizovat)
Já (po chvíli urputnýho přemýšlení): „On se fakt nějakej pták jmenuje debil?“
Dějepisář na spolužáka: „Ty si tam nabíjíš mobil?“ a i při svém asi metru osmdesát a něco si stoupá na špičky, aby viděl dozadu. Spolužák něco zamumlá.
Učitel: „A víš, že je to zakázaný, a měl by ses mě nejdřív zeptat?“
Spolužák: „A můžu si teda prosím… nabít mobil… pane učiteli?“
Učitel: „Ne…“
(učitelka na němčině se z nás pravidelně snaží vytáhnout nějaký pikantní drb, ať už ze zdí gymplu, nebo z našich soukromých životů): Ona: „So, etwas neues?“ (Něco nového?)
Všichni jenom vrtíme hlavou.
Učitelka: „Vy si se mnou vůbec nechcete povídat…“
Fyzikářka po zjištění, že někomu z nás někdo prodal na burze špatnou učebnici: „Hoď to z okna!“
(spolužačka po vyběhnutí schodů první školní den, ovívajíc se rukou): "Fuj, mně se roztejká ksicht... Čemu se směješ?"
(chápejte, já se nemaluju - vůbec nemaluju, ani řasenku, ani nic, sice mám teď o dioptrii míň a riziko vypíchnutí oka je teda menší... Ale problematiku roztečeného líčení prostě neznám... Ale strašně se mi líbila bezprostřednost tý situace, první věta, co od ní po dvou měsících slyším a ono je to tohle...)
Ve druháku jsme měli dostat, resp. si zaplatit čip, který nám nahradil kartičku do jídelny a případný klíč do školní budovy.
Já (brblající vedle spolužačky): „Hm, a nechtěj nám ten čip rovnou implantovat třeba pod kůži na zápěstí? Víš jak, že by nás vedení do konce života sledovalo, co kde s kým děláme, jestli se křížíme s těma správnýma lidma, a tak…“ (protože gymplácká princátka si zaslouží to nejlepší)
(bohužel to slyšela učitelka a zareagovala): „Nebojte, nikdo vás čipovat nebude…“
(rozhovor ve dvojicích při němčině, máme popisovat svůj vysněný pokoj. Spolužák v tom má jasno): „Großes Bett für zwei mit Himmel.“ (velká postel pro dva (prostě klasický dvoulůžko) s nebesy, pozn. překl.)
(naprosto šokovaná já): „Eeeeh… Und etwas anderes?“ (A něco dalšího/jiného? Myšleno, že by v tom pokoji bylo ještě něco dalšího krom té postele)
Spolužák (už česky, to mě asi vyřídilo ještě víc): „Ne, na co?“
(učitelka biologie nám pustila v rámci studia – ve třeťáku se probírala anatomie - dokument pojednávající o těhotenství, jak se mění tělo nastávající matky atd. Na konci dokumentu všechno směřuje ke zdárnému konci – porodu. Žena sedí – očividně doma – se široce roztaženýma nohama, za ní sedí coby psychická opora její partner, vedle porodní asistentka) Učitelka na to: „Ona rodí doma? No to bych chtěla bejt její chlap…“
Učitelka (utrápený povzdech směřující ke spolužákovi u tabule): „Víš, já nerada dělám v létě opravnou zkoušku…“
Spolužák (s úsměvem přitakává): „Taky nerad dělám opravnou zkoušku…“
(Spolužák na semináři, resp. o přestávce): „Kde jsou kurva všichni? Je nás málo, doprdele, to bude vyvolávat jenom mě, já tu měsíc nebyl…“
Na seminář jsme často - myšleno na každý další dvouhodinovku semináře - dostávali práci na doma. Šlo o práci s texty a troufám si říct, že velmi (pro nás, protože na něco takovýho nejsme zvyklý) náročnou, především teda časově. Spolužák o přestávce: „A kde mám asi sehnat odpovědi? Půlka odpovědí v těch textech není, kurva…“
Fyzikářka nás po zapsání do třídnice přepočítávala. První sečetla chybějící lidi, potom se dala do počítání přítomných kusů. Pravidelně mumlala: „Vás je jak psů…“
(kluk ze čtvrťáku nabízející při burze učebnic maturitní otázky, které si očividně nikdo nechtěl koupit): „Tady nikdo nematuruje, tady jsou všichni kreténi.“
(Ta samá burza, z důvodu deště se výjimečně konala ve foyer školy, místo klasického prostranství před budovou. Potkala jsem spolužačku co hledala někoho, kdo se jí zaběhl. Vyděšeně křičela): „Tady je lidí! Já se bojím!“
A u strachu ještě zůstaneme. Po volení seminářů (maturitních) se nás učitelka ZSV ptala, kdo si zvolil právě společenskovědní seminář. Zvednuté ruce projíždí očima, v duchu se očividně křižuje. Zastaví se u spolužáka (jméno, i když jenom křestní, je změněno).
Učitelka: „Petře, vy chcete maturovat ze ZSV?“
Spolužák: „No…“
Učitelka: „Děláte si legraci?“
Spolužák: „Ne…“
Učitelka: „A nechcete si to změnit? Ještě by to šlo, kdybyste požádal.“ (očividně doufá, že ji spolužák poslechne)
Spolužák: „Ne, nechci…“
Učitelka (zděšený šepot): „Vy vážně chcete maturovat ze ZSV…“ (spolužák ještě jednou přikyvuje, ona si pokládá dlaň na srdce) „Já mám strach!“
přidám ti aspoň jednu perličku z mojí základky:
na chodbě, kde jsme se řadili do dvojic, aby nás "soudružka" učitelka odvedla do jídelny na oběd:
Macháčku, s kým jdeš?
- S nikým
Tak si ale honem najdi někoho jiného!!!
02.09.2017 10:10:18 | hanele m.
Dokud prý člověk nesnese sám sebe, neměl by si do života pouštět někoho dalšího. Mácháček je/byl očividně chytré dítě, škoda, že plán byl očividně zhacen :)
Děkuju, Hanele...
02.09.2017 21:13:18 | Elisa K.
:-) krásný milá Elis K. děkuji za pobavení :-))
02.09.2017 09:44:14 | Dědek mrak