Pěstovat si náš život podle vlastní představy je snad ta nejnádhernější věc, kterou si lze vůbec představit. Zasadit v zahradě ovocné stromy, které budou plodit ovoce, sázet květiny, které očarují oči a srdce. Vyplet veškerý plevel z našich záhonků a naplnit kompost po okraj na užitek našich rostlin, aby se stávaly silnějšími.
Tak jako naši zahradu zkoušíme pěstovat i náš život. Občas nám přerůstá plevel přes hlavu, někdy závidíme našemu sousedovi jeho kvalitnější úrodu, který po nás poté hází úšklebky výsměchu. Jindy házíme úšklebky mi na něj a někdy přijde pohroma v podobě škůdce nebo jiné přírodní pohromy a úroda je rázem zničena v jeho i naší zahradě, čímž dojde ke spravedlivému rozsudku.
Snad je to krásná představa sázet co je nám k prospěchu, opečovávat, co máme nejraději a nepřehlížet ani zahrady vedlejší, ve kterých není zrovna nejšťastnější rok a propůjčit sousedovi zahradníkovi trochu onoho kvalitního hnojiva z našeho kompostu na posílení jeho úrody v době, kdy se mu vůbec nedaří. Právě on může být tím, kdo nepřehlídne Váš příští neúrodný rok a přiveze Vám na oplátku plně naložené kolečko vlastní úrodné hlíny a nebo jen tak, pro dobrý skutek a čisté svědomí, aby měl zase u koho trhat přes plot úrodu.
Kubíno, to je opravdu ze Života.RÁDA DÁVÁM ..ST..a musím napsat,že souhlasím se vším, co jsi ve svém příběhu napsal.
27.01.2021 22:54:04 | Jaruška
Mnohokrát ti děkuji.
Jsem rád, že jsi zavítala k mé starší tvorbě. Jsem rád, že se mnou souhlasíš. :-))
17.03.2021 17:15:10 | Kubíno
Pěkně jsi zde vymaloval zahradu života a její přirozené "přírodní zákonitoSTi", Kubíno. Jen bych k tomu poučen už i nemalou životní zkušeností dodal, že pokud někomu druhému pomůžeme, zdaleka ne vždy se nám to od něj někdy nějak vrátí, ale v tom ani není smysl nezištné pomoci těm momentálně potřebným, slabším nebo v nouzi apod., což samozřejmě víš i Ty sám, jen to chci podtrhnout. Dobré i zlé úmysly a skutky se nicméně v různě dlouhém horizontu každému z nás vždy nějak vrací, většinou ale z naprosto nečekané strany a často v překvapivých souvislostech, kdy nám posléze dojde, že jsme součástí nečeho, co nás přesahuje a co má své tajemné zákonitosti. Zpravidla se nám až s mnohaletým odstupem a tudíž i z většího nadhledu začne postupně skládat celistvější obraz naší životní cesty a lépe chápeme, co je a co není důležité. Je fajn, že k podobnému nadhledu směřuješ už v tomhle věku - ať Tě tedy z takové cesty pokud možno žádné nástrahy a zklamání, které potkají nutně občas každého, nikdy neodradí ;-)
02.11.2018 19:54:08 | Amonasr
Máš naprostou pravdu a moc ti děkuji za milý komentář. :-)
Kdybych čekal, že se pomoc pokaždé vrátí, nikdy by jsme nemohli dobré skutky konat, jen tak pro radost a pomoct jiným.
Jak říkáš, jednou nebudu moct dobrý skutek oplatit já a přesto přijde ze strany, kde bych nic podobného vůbec nečekal, možná jako oplátka za předešlé dobré skutky, které jsem mohl vykonat a na oplátku jsem slyšel jen velmi prosté a moc hezké slovíčko díky. :-)
03.11.2018 11:49:38 | Kubíno
:-) já to vždycky věděla, Kubíno milý, že my máme tohle společný, ano, ano, není nad vůni čerstvě uleželého hnoje :-))! STrašně hezky jsi to napsal a strašně bych si přála, aby to takhle fungovalo, nejlíp pořád :-)!
01.11.2018 07:03:22 | Fany
ach to je tak nádherné...
31.10.2018 19:00:38 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA