Koronavir

Koronavir

Anotace: Amatérský pokus o odhad a předpověď počtu nakažených Koronavirem

Amatérský pokus o odhad a předpověď počtu nakažených Koronavirem. Vyšla mi exponenciální (oprava: jedná se o rovnici kubickou) rovnice a protože zatím dává přesné výsledky, zveřejňuji ji alespoň tady.

sestaveno 15.3. 2020, upraveno 19.3. 2020

 

y = ax3 + bx2 + cx + 5

 

/ neumím napsat horní index - ax na třetí, bx na druhou /

a = 0,165

b = 0,1

c = 0,08

x    počet dní od 3.3. 2020

y    počet nakažených


datum      den  odhad   skutečnost  odchylka chyba v % 

  3.3. 20      0.        5           5               0            0    

10.3. 20      7.      67          63               4            6,35 
11.3. 20      8.      97          94               3            3,19 
14.3. 20    11.    238         189             49          25,93 
15.3. 20    12.    305         298               7            2,35 
16.3. 20    13.    385         383               2            0,52
17.3. 20    14.    437         450            -13           -2,89
18.3. 20    15.    586         560             26            4,64
19.3. 20    16.    708         694             14            2,02
20.3. 20    17.    846         833             13            1,56
21.3. 20    18.   1001        995               6            0,60

Další odhady na dva až tři dny dopředu:

22.3. 20    19.  1174       1120             54             4,82

23.3. 20    20.   1367       1236           132           10,68

24.3. 20    21.   1579       1394           185           13,27

25.3. 20    22.   1812       1654           158             9,55

26.3. 20    23.   2067       1925           142             7,38

27.3. 20    24.   2345       2279             66            2,90

28.3. 20    25.   2648       2541*         107            4,21   

29.3. 20    26.   2975       2716*         259            9,54

30.3. 20    27.   3328       2896*         432          14,92

31.3. 20    28.   3708       3308           400          12,09

  1.4. 20    29.   4116      3589            527          14,68

  2.4. 20    30.   4552      3859            693          17,96

  3.4. 20     31.   5019      4190           829          19,79

  4.4. 20     32.   5517

  5.4. 20     33.   6046

  6.4. 20     34.   6608

 

*   dne 28.3. je uveden počet nakažených v 16:26, tj. za 22:30 hod

*   dne 29.3. posunuli čas o jednu hodinu dopředu a posunuli hlášení stavu počtu  nakažených také o hodinu už na 16:30 hod

dne 14.3. - Zjevná chyba mimo křivku, nebylo využito při odvození rovnice

30.3. uváděné počty nakažených na Seznamu po 18 oo hod, od 28.3. po 16:00 hod,

od 29.3. letní čas - den kratší o hodinu

Dva dny se tedy zkrátily o 3 hodiny.

Přepočítáno: (2896 - 2541) * 48/45 = 379 ,   379  +  2541  =  2920 nakažených, pak řádek bude:

30.3. 20   27.    3328      2920          408          13,98

A další předpověď:


2.4. 20     30.     1 měsíc       4 552 nakažených

Další bez záruky, snad jen jako velmi hrubý odhad ? ...

2.5. 20     60.     2 měsíce        36 010
1.6. 20     90.     3 měsíce      121 108
1.7. 20   120.     4 měsíce   1 742 415 nakažených!!!


Co na to říkáte? Je možné data uváděná státem takto zpracovat a udělat tuto předpověď?

Jsem z toho trochu mimo! A co Vy?

Autor Zasr. romantik, 22.03.2020
Přečteno 603x
Tipy 8
Poslední tipující: jenommarie, JC senior, barasoukup, ewon
ikonkaKomentáře (39)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Stále se nemohu zbavit dojmu, že někdo vstupní data upravuje. Neznám nic, co by se v živočišné říši měnilo v čase skokem. Při 60000 odběrech by už měly být individuální skokové změny vyhlazeny a křivka by měla být plynulá. Na křivce je znát i týdenní pokles v so a v ne. Tyto vlivy neumím podchytit a tak při chybě předpovědi ve výši nad 30% to vzdávám a přiznávám neúspěch. Jediné, co mě těší je to, že vláda a její spolupracovníci nemají své předpovědi přesnější.
Viz oficiální stanovisko vlády: Jediný, kdo má plán na příští dny, je koronavir. A tihle nám vládnou v těchto dnech!?
Jsou to chaotici … a kdo na to doplatí?

08.04.2020 01:31:52 | Zasr. romantik

líbí

Dostala se ke mně informace, samozřejmě neoficiálně a bez záruky, že 27.3. v pátek na ministerstvu změnili postup při uvádění nových údajů. Při podezření na špatný výsledek vyšetření na virus vyšetření zopakovali, ale výsledek se posunul o den, někdy i dva dny. To by souhlasilo s předpovědí, jak jsem zde již uvedl.

Jinak po třiceti dnech díky nejrůznějším vlivům došlo k postupnému rozcházení se skutečných a předpovídaných počtů nakažených osob.
Pokusím se z nových dat sestavit přesnější rovnici příštího vývoje.
Snad se zase nezmění způsob prezentace dat.

Pamatujte: Když Vám bude někdo tvrdit, že to má pod kontrolou, zavětřete! Pravděpodobně neví, kudy a kam …

04.04.2020 01:12:00 | Zasr. romantik

líbí

Abych vyrovnal krok s MZČR, budu do odvolání dávat čísla nakažených každý den po půlnoci, tak se nebudou snad tolik čísla lišit.

A ještě malá otázečka s lehoučkou špičkou: Nevíte, proč máme Ministerstvo zdravotnictví České republiky a ne Ministerstvo zdraví? O co jim, herdek, jde víc?

01.04.2020 18:53:34 | Zasr. romantik

líbí

Použít v celém časovém rozsahu jakoukoliv rovnici vykazující graf závislosti bez inflexního (sedlového) bodu — a tou tvoje rovnice

y = ax³ + bx² + cx + 5

je — lze jenom za předpokladu, že se nebudou postupně zpřísňovat protikoronavirová opatření a nikdo se nevyléčí. Takže časem se bude tvá předpověď čím dále tím více rozcházet se skutečností a já pevně věřím, že skutečnost bude za tvými odhady čím dál více pokulhávat směrem do mínusu, zejména až se najde vhodný a dostupný lék, a kéž i očkování.

Kdybys podobnou rovnici použil i na předpověď úmrtnosti či smrtnosti, vyšlo by ti, že do roka či dvou lidstvo vymře.
Tak asi tak.

Předchozí komentář ignorujte, omylem jsem jej odkliknul před dokončením.

01.04.2020 15:13:45 | Špáďa

líbí

Jistě máš pravdu, jen jsem si chtěl udělat amatérskou předpověď s mými zbytky středoškolské matematiky. Vem si data od 3. do 15.3. a zkus si udělat lepší předpověď. Opravovat se znalostí nových dat je jednoduché. Sám vidím několik věcí, které mi utekly. Třeba že nás zítra napadnou Mongolové (to jen příklad pro pobavení) Jestliže se moje rovnice odchyluje od skutečnosti v řádu 10 až 15 % v intervalu měsíce, jsem spokojen. Ewon je jistě lepší matematik a co napsal, můžeš vidět v komentářích.
Jinak děkuji Tobě i všem, kdo si to přečetli a alespoň si potvrdili, že nosit roušky není zas až tak pitomá věc. Do asi 8.3. jsem si to také myslel, ale pak jsem otočil. KAŽDÁ věc, co trochu pomůže, je dobrá, zvláště, když doktoři léčí zatím symptomy, tj. doprovodné příznaky. A zatím ...

01.04.2020 17:28:51 | Zasr. romantik

líbí

Použít rovnici

y = ax³ + bx² + cx + 5

v celém časovém rozsahu lze jenom za předpokladu, že se nebudou postupně zpřísňovat protikoronavirová opatření a nikdo se nevyléčí. Takže časem se bude tvá předpověď čím dále tím více rozcházet se skutečností a já pevně věřím, že skutečnost bude za tvými odhady čím dál více pokulhávat směrem do mínusu, zejména až se najde vhodný a dostupný lék, a kéž i očkování.

01.04.2020 15:01:59 | Špáďa

líbí

Uvidíme, Nikotine. Teda v mém případě asi ne a v Tvém možná …
Budeme všichni potřebovat hodně zdraví.

31.03.2020 19:03:15 | Zasr. romantik

líbí

Doporučuji se podívat například sem

https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=103987

a následně tenhle svůj výplod smazat... :)

31.03.2020 18:55:40 | Nikotin

líbí

Dnes v 18:25 ministerstvo zdravotnictví uvedlo počet nakažených 3 137 osob.
To je tak nepravděpodobně malé číslo, že jsem ztratil veškerou zbylou důvěru v oficiálně uváděné cifry. Asi si je jen vymýšlejí. Počkám do půlnoci, zítra se rozhodnu, co s touto předpovědí dál. Snad třeba uvedou, že se spletli o 500.

31.03.2020 18:39:47 | Zasr. romantik

líbí

Zdá se, že skutečná křivka nakažených změnila směr, její strmost se snížila a vzhledem k minulým předčasným závěrům teď budu opatrnější. Uvidíme zítra a další dny, kam až dojdeme. Nezapomeňme, že cílem je klesání křivky.
Oprava ze včerejška: celkem to dělá rozdíl 3 hodiny. Promiňte, sčítal jsem jedna a dvě bez kalkulačky, jinak je to skoro přesně :-)))

30.03.2020 18:35:44 | Zasr. romantik

líbí

Dnes posunuli čas a den zkrátili o hodinu, posunuli i čas zveřejnění o další hodinu, tzn. dnešní den bude kratší z hlediska této předpovědi o D V Ě ! hodiny
Nevadí zítra se to začne zase dolaďovat! Matematika je silný nástroj!

29.03.2020 17:48:05 | Zasr. romantik

líbí

Ministerstvo upravilo graf na posledních 14 dnů. Zvolte druhou možnost zobrazení "kompletní přehled za celé období". Zde uvidíte nejlépe, jak hodně se zrychluje počet laboratorně prokázaných marodů s koronavirem.

28.03.2020 19:13:21 | Zasr. romantik

líbí

Koukla. ;-) nic potěšujícího, to se dá čekat, tak hlavně, kdy se křivka zastaví.

28.03.2020 19:26:26 | jenommarie

líbí

Dnešní údaj nebudu přepočítávat na 24 hod, počkám na zítra, co s tím udělá posun času a tým matematiků z ministerstva. Zdá se, že někdo s výsledky manipuluje ...

Ale je jasné, že se něco děje, a to stále větší rychlostí. Chtělo by to něco zásadního udělat! Ale co?

28.03.2020 18:40:16 | Zasr. romantik

líbí

Číslům nerozumím, ale obdivuji s jakou vervou jste se do toho pustil.
Věřím, že možné je vše, že chtějí navodit pocit tzv. Klidu, samozřejmě s dodržováním všeho.
Není spousta nemocných vůbec vedeno, jen podezření..s kolika lidmi, kdo přišel do styku? Já myslím, že spousta jich nebude vědět, že tím prošli a jsou tací, co ty příznaky budou mít těžší. Určitě je víc těch forem, do července..si myslím že bude vše hodně hlidané. ;-(
určitě je dobře, že to tak všichni berou, ale obávám se, že ..to zkrátka projde mnohými. Nedá se to ohlídat úplně.

28.03.2020 18:57:33 | jenommarie

líbí

Graf vývoje počtu nakažených je na https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19
Denní stavy jsou vždy k 24:00 hod, proto je malý rozdíl mezi daty v grafu a v mé tabulce. Ale trend je zřejmý: navzdory všem opatřením virus zcela zřejmě vítězí! Co dělat?

Kdo má návod na záchranu?

28.03.2020 10:49:52 | Zasr. romantik

líbí

Křivka se pomalu zase vrací k předpovědi. Asi si někdo hraje s daty …

25.03.2020 18:20:34 | Zasr. romantik

líbí

Tak křivka pomalu opouští mou předpověď. Chyba se už třetí den zvyšuje, dnes je už na 13,27 % a to ani já nemohu uznat jako věrohodnou předpověď.
Zase potěšitelné je to, že vývoj počtu nakažených stoupá pomaleji, než jsem předpovídal. Jistě bude někoho zajímat, proč se chyba zvětšuje. Je několik vysvětlení:
opatření vlády zabralo
lidé pochopili neuvěřitelně rychle, že bránit se rouškou je kupodivu účinné
špatná (nepřesná) rovnice
vir se nevzdává, jen momentálně "má trochu míň ze hry"
nakažlivost se mění s počasím (přece jen se trochu ochladilo)
testovací čínské sady nezachytí všechny nakažené
politici a vláda zkreslují výsledky(?) vzpomeňte, kdy v minulosti podváděli a lhali, těžko se za dva týdny napravili
a snad závěrem: je mi podezřelé, že se objevila zpráva, že Češi jsou nejlepší na světě nebo v Evropě??? Asi někdo někde udělal botu.

Ještě pár dní budu pokračovat s aktualizací tabulky, snad vydržím zdráv a vesel, co jsem se dozvěděl o průběhu nemoci tak to mě trochu děsí.
Mám totiž trochu strach a mé obavy nemizí ...

24.03.2020 18:45:07 | Zasr. romantik

líbí

já ti nevím, nerozumím ani prvnímu řádku :-))) jen vím, že se s tou obludou u nás potká cca 10mil. lidí, protože tolik nás tu je a vir je tu s námi... z nich 85% si toho ani nevšimne, z těch 15% bude mít 85% rýmu a kašlík a nebudou vyšetřeni, z těch 15% co zbývá budou mít někteří pár dnů horečku, kterou připíšou kdo ví čemu a nebudou vyšetřeni... no a pár stovek to odsere pobytem ve špitále a z nich pár desítek umře... co tak zpracovat denní nárůst a smrtnost u chřipky, automobilových nehod, rakoviny, infarktů... to by byla čísla, že bych ani ráno nevstával :-)

22.03.2020 13:05:32 | ZH

líbí

Máš úplnou pravdu, taky mi z toho je nevolno až blbě. Ale jen pro pořádek, tady probíráme Koronavir, jinak zabředneme do problému jako ti naši politici, co řeší všechno, nejlépe rychle, bez odborníků, a hlavně naivně až diletantsky.
A říkají tomu odpovědná politická práce. Jen kdyby nad nimi opravdu visel Damoklův meč. Blbě něco uděláš, zemřeš. A hned by bylo v politice rozvolněno … :-))
Pozn.: Rád se přesvědčím, že Čína nám pomůže jen za peníze. Mám strach, co ti borci čintamanům slíbili navíc?

23.03.2020 18:40:24 | Zasr. romantik

líbí

...každá matematika je založená na nepřesných údajích...zvláště když se musí počítat s nevypočitatelným...lidským faktorem...není nepřesnější než astrologie...ale věštit z koule je efektnější pro obecenstvo..;-))

22.03.2020 11:41:52 | Marten

líbí

Není těžké něco předpovědět, těžké je správně předpověď pochopit. Ale to už známe přeci z Delf!

23.03.2020 18:46:18 | Zasr. romantik

líbí

...něco jako Alexandr Veliký, který prý v Delfách tak dlouho obtěžoval, aby mu udělali věštbu, až mu řekli, že je ve své snaze nezdolný a mu ta slova stačila..ani na věštbu nedošlo...;-))

24.03.2020 16:52:29 | Marten

líbí

Kvadratická a kubická rovnice patří mezi exponenciální rovnice

22.03.2020 10:14:37 | Zasr. romantik

líbí

Tak tady jsem šlápnul vedle, je to o něco složitější, než jsem si myslel.
Už je to dlouho, co jsem vyšel ze školních lavic. Omlouvám se za šíření bludů.

22.03.2020 16:28:33 | Zasr. romantik

líbí

ukaž mi zdroj, pak odvolám. :-) Pro mě to jsou mocninné funkce (power function). x^2 je mocninná funkce, x^3 mocninná. 2^x, e^x jsou exponenciální. Je v tom dost zásadní rozdíl. Byť je samozřejmě jedno, jak tomu člověk nadává.

22.03.2020 10:42:01 | ewon

líbí

Zdroj vikipedie a youtube matematika exponenciální rovnice y na x.

22.03.2020 11:45:58 | Zasr. romantik

líbí

https://cs.wikipedia.org/wiki/Exponenci%C3%A1ln%C3%AD_funkce

https://cs.wikipedia.org/wiki/Mocninn%C3%A1_funkce

23.03.2020 07:47:46 | ewon

líbí

Každý den po 18:oo hod doplním do tabulky nové údaje, jak to vychází, aby to bylo aktuální.

Jinak celý život (profesní) jsem se zabýval měřením a regulací, kdy jsem oživoval to, co vymysleli chytří lidé. Oni měli matematiku a já jen trochu citu pro techniku. A spolu jsme dokázali i to, co původně nikdo nevěděl ani jak řešit teoreticky, natož prakticky, v provozu.

22.03.2020 10:10:28 | Zasr. romantik

líbí

jinak můj táta myslím vystudoval měření a regulaci a dělá s počítačema, děsně při tom nadává. V poslední době na ekonomy. Před nedávnem jsem ho téměř bezdůvodně otravoval, co je PID regulátor (při tom to vůbec na nic nepotřebuju). Jsem řikal: hele: dyť to jsou obyčejný diferenciální rovnice... to mám přece znát. Byť jsem absolutně netušil, že něco jako PID existuje (je ta zkratka vůbec PID?). Integration, derivation, ...
Je zajímavý, a za to se omlouvám, že jsem dílo považoval za čistě amatérskou snahu vybuzenou nestandartní situací ve společnosti, z toho usuzuju, že běžný čtenář už je naprosto mimo při čtení...

22.03.2020 10:47:24 | ewon

líbí

PID regulátor - proporcionálně integračně derivační reg.

Je nejsložitější, nikdo ho neumí nastavit a málokdo ho v praxi používá. A když už, má jednu nebo dvě složky (I nebo D) potlačené, aby nekmital a nerušil obsluhu.

Zedník jsem vlastně taky byl, měl jsem stavební firmu. :-))

22.03.2020 11:42:16 | Zasr. romantik

líbí

no to je svým způsobem pro mě dobrá zpráva, já moc praktickej nejsem. :-) já si tě pletu s nějakým člověkem, to jméno, kterej mi říkal, že je zedník. Ale typicky takovéhle úvahy jsem tu míval - i když datový ne... no to je jedno. :-)

22.03.2020 10:39:43 | ewon

líbí

x⁴, x², x³... vypadá to, že s trochou googlování se jde dohrabat i k exponentu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Unicode_subscripts_and_superscripts

není to ideální stránka, ale možná to liter přeluští. Je to věc kódování...

22.03.2020 09:24:09 | ewon

líbí

Tak zrovna na tebe, Ewone, jsem myslel při psaní. Tvá rychlost mne udivila. Díky!
Jak jsem to sestavil? Podle citu a pomocí asi "tisícem" kontrolních výpočtů. Na kalkulačce. V rovnici neřeším, proč křivka klesá nebo stoupá, to nechám vědcům. Sestavil jsem to na základě počtu nakažených od 3.3. do 15.3. s tím, že jsem vynechal zjevně chybný údaj ze 14.3. Koeficienty a,b,c jsem jemně doladil 19.3. večer. Ale to jsem uvedl hned úvodem. Teď už jen sleduji, jak se předpověď bude krýt se skutečností.

Problém vidím v tom, jak křivka bude popisovat stále větší počet nakažených, její přesnost se bude snižovat. Zcela logicky. Máme lepší předpověď? Já na ni zatím nenarazil.

Cílem bylo upozornit, co se zde děje a že je to vážné!

Ještě malá úvaha:
Představ si vzorek 100 lidí z většinové společnosti. Ze sto lidí tam najdeš min 10 lidí, co jsou úplní tupouni a sobci, kteří tvrdí, že jich se to netýká. Naproti tomu v té samé stovce budeš mít problém najít tři velmi chytré lidi. I kdyby jich bylo deset, což zcela určitě není, kdo více ovlivní šíření nákazy?
Těch deset blbců nakazí cca 250 dalších a ti chytří budou sedět doma ...

22.03.2020 09:58:26 | Zasr. romantik

líbí

no, pokud jsi to počítal na kalkulačce, tak to jsi mě opravdu překvapil - to je bolest. To si neumím představit, navíc jsi to patrně odhadnul (to a, b, c)- fascinující. :-)
Tj. přijde mě, že ti to muselo dát dost práce.
Že jsi myslel na mě, to jsi mě potěšil...

Jak je situace vážná... no já to nechci říkat: ale vezmeme si např. toto:

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/100353/adela-knapova-neni-vubec-tak-zle-jak-to-vypada-staci-konecne-zacit-myslet-a-pocitat.html

Já osobně bych řekl: počítat nestačí a když počítáte máte pocit, že jsme pěkně v čudu. Na čemž jsme se my dva shodli.

Řekl bych, že tvoje úvaha o chování lidí je docela rozumná, nebo spíš chci říct, že s ní souhlasím...

Vzhledem k tomu, že sis s tím dal tolik práce tak ti to tedy zkusím zkontrolovat :-)
Jak říkám, já ax^3 vůbec nepočítal, nedovedu si to představit. :-)

23.03.2020 09:36:22 | ewon

líbí

za třetí
stručně co jsem dělal já: já jsem dělal něco podobného (soukromě) jako ty ale právě s exponencielou - tvoji křivku mě ani nenapadlo fitovat - byť samozřejmě netvrdím, že mohla vycházet dobře na data v danouchvíli. Přirozeně mám s tím dost zkušeností, ale ne zas tolik jak bych si přál. Třeba v tom smyslu, že nedokážu říct, jak moc přesné je například vyvozovat na základě toho budoucnost. Můj odhad byl z dat 7. - 15. 3. (přičemž je možné, že 15. jsem ještě doupravil), ale o to nejde, můj odhad pro tuto neděli na konci dne 2079 pozitivně testovaných, což je naštěstí příliš pesimistické. Teď se pravděpodobně dostaneme přes 1000, možná přes 1100. Z čehož je vidět, že to zkrátka je jen teorie. Člověk, který tomu rozumí, tj. Prymula tvrdí, že máme mít 15000 nakažených v půlce dubna - z mého pohledu velice optimistické číslo... V mém už teď nefungujícím odhadu jsme na 2.5 milionech nakažených v 15.4. !
Co jistě hraje roli: zavedená opatření - ty mají vliv na to, jak dobře se vir šíří. Ty vzorec nemá šanci vidět...

Tak či tak jsi mě příjemně překvapil a přijde mi, že lidé se fakt bojí, když počítají takovéhle věci. :)

22.03.2020 09:17:35 | ewon

líbí

teď za druhé, v čem jsou dle mě vyloženě chyby:
1) y = ax3 + bx2 + cx + 5 - toto není exponenciální rovnice, ale kubická, je to dost podstatný rozdíl. Troufnu si např. tvrdit, že kdybys šel zpátky v čase budeš poměrně rychle v mínusu s počty nakažených - to ale není největší problém.

2) chybí ti tam koeficient (to není chyba, to spíš chybí) spolehlivosti - to je to R, nebbo R^2 (nevím přesně). Udává to, jak "dobře" jsou ta data proložená. R=1 je ideální proložení (v praxi nenastává). (V nějakých složitějších situacích můžeme být rádi i za R=0.6 apod)

3) exponenciální závislost je takto y = a*exp(b*čas). V čem je problém? v tom, že toto roste mnohem mnohem rychleji než jakýkoliv polynom (tj. čas^n n- nějaké přirozené číslo), ale nejde nám tolik o teorii ale o čísla. Navíc exponenciela má skutečně tu vlastnost, že sedí na epidemie. (jak jsem se dočet tak ještě lepší je logistická křivka, ale to nebudeme komplikovat). Stejně jako sedí např. na výbuchy - jeden neutron narazí do jednoho jádra, vyletí 2 neutrony - 4 neutrony - 8 neutronů... Tady je to např. tak. Že jeden nemocný nakazí za den "1.8" dalších lidí, ty 1.8^2, 1.8^3, 1.8^4,... takže za 30 dnů máme 1.8^30 = 45 517 159. Tj. můj závěr je, že tvoje křivka by po pár dnech měla být mimo - a to mnohem optističtější, než je realita.

brutálně dobré video (v češtině), které mi doporučil youtube včera: https://www.youtube.com/watch?v=RVDiNMxgBnY

22.03.2020 09:07:05 | ewon

líbí

tak teď kriticky: není to napsaný nesrozumitelně, ale pár věcí mi tam chybí:
1) V čem a jak, je to počítané (v excelu?) prokládané je to ručně nebo "add trend line" (vlož spojnici trendu? - nevím jak se to jmenuje).

2) z jakých přesně dat je děláno proložení - tj. kdy je to interpolace. A od kdy je to předpověď dopředu?

3) nejtěžší věc: co na základě toho vyvozuješ? :-)

22.03.2020 08:53:04 | ewon

líbí

romantiku nečet jsem to, ale musel jsem to otipovat!! tohle mám psát já, né ty. Ty máš psát, jak se na nějakou mačkáš!! :-))

22.03.2020 01:54:44 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel