útěšný dopis pro vnitřní dítě

útěšný dopis pro vnitřní dítě

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=q0KZuZF01FA

Vzpomínáš si ještě na vůni ranního vzduchu, když rozepneš stan, vystrčíš hlavu a rukama sáhneš přímo do rosou obtěžkané trávy? Je pichlavý jako malinké jehličky a jde rovnou do hlavy. A když ho polkneš, usadí se v plicích jako těžký kouř z vodních dýmek.

 

Jednou tam byl i oslík, pamatuješ? Málem jste se srazili hlavami. Nakukoval dovnitř a přitom přežvykoval kolík od tropika. Bylo to ten den, kdy jste vystoupali na Peleagu a úplně náhodou se tam potkali s dalšími dvěma Čechy. Ta fotka u rumunské vlajky ještě pořád musí někde doma být. V tom druhém domově, který už tolik domovem není.

 

Máš spoustu domovů a žádný není ten opravdový. Víš, co bys chtěla, ale nevíš, jak toho dosáhnout. A nechceš slyšet nic chlácholivého, nic konejšivého, nic obecného. Vlastně nechceš slyšet vůbec nic. Sem tam jsou ta slova jako ten ranní vzduch. Pichlavá, ale tak nějak jinak. Bolavě. Cítíš se pak daleko víc osaměle, zraněně a občas i rozčíleně.

 

Těžko se to přiznává. Ale zlobíš se. A právě tehdy, v těch chvílích si znovu přeješ ten výstup na Peleagu. Ty kameny, prokluzující pod nohama, pot pod popruhy batohu a první lok horské vody na vrcholu. Vždycky chutná nejlíp. I z bahnité, špinavé flašky. Přeješ si tu samotu, která je ale úplně jiná, než ta městská.

 

Nic by to neřešilo. Stejně jako nic neřeší ty ostatní věci. Snažit se žít s něčím nežitelným je jako zakládat stále další a další účty na placení dluhů. Které tím neustále narůstají. Vyhýbáš se realitě tím, že po malých krůčcích postupuješ vpřed. Aby tě pak jedna jediná věc strhla najednou o míle dozadu.

 

Přeješ si bolest. Protože je úlevná. Protože máš pocit, že si ji zasloužíš. Přiznat si to trvalo dlouho. Teď už to víš. Tak. A co dál?

 

Nemáš klást otázky, ale hledat odpovědi.

 

Hledáš, každou volnou chvíli. A když si vzpomeneš, když si uvědomíš, co za tím vším vlastně stojí, nemáš sílu přestat.

 

Jsi jako ten oslík nakukující do teplého stanu. Nikdy se nedostaneš dál, než na práh.

 

A není to o tom, jak moc chceš.

 

Opravdu není.

 

 

Autor odnikud, 17.04.2018
Přečteno 521x
Tipy 20
Poslední tipující: Luky-33, Iva Husárková, Avola, Philogyny1, bogen, Jort, Frr, Amonasr, piťura, Akyš
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Je to nevšední... nápadem, provedením a vlastně i tím, že každý čtenář to nejspíš bude číst minimálně dvakrát. Já šel na druhé kolo hned, musel jsem.

25.04.2018 14:06:34 | Luky-33

líbí

děkuju, doporučuju napsat vlastní, v něčem je to očistné. i když jsem tomu moc nevěřila ze začátku :)

25.04.2018 21:49:22 | odnikud

líbí

Vypadá to fakt zajímavě, ale dneska už to nedám, očista fyzickou dřinou má myslím podobný efekt. :-) Třeba někdy jednou až budu mít čas a chuť na nějaký písemný experiment, tak se do toho pustím. Jen se ještě zeptám, to je tvůj vlastní nápad, nebo jsi jen zkoušela cizí recept?

26.04.2018 20:33:59 | Luky-33

líbí

Dopis pro vnitřní dítě je terapeutická technika z KBT. Její podstatou je napsat sám sobě něco, co bys chtěl slyšet, třeba i od jiných lidí. Ale není nijak definovaná forma, můžeš si to napsat, jak chceš, důležitej je obsah a samotnej ten proces psaní a uvědomování si toho, co píšeš :)

26.04.2018 22:42:48 | odnikud

líbí

Myslím, že je to zajímavé i z toho vnějšího (čtenářova) pohledu. Mně totiž chvilku trvalo než mi to secvaklo, proto jsem si to musel dát ještě jednou. Zaujalo mě to porovnávání samot, to jsou totiž přesně takové ty věci, kterých si většina lidí ani nevšimne, natož aby o nich někdo podával písemnou zprávu, jenže právě o tomhle a podobných věcech to všechno vlastně je.

Já teď nějak nemám potřebu psát, vlastně mě ani nic moc nenapadá a zkoušet to cíleně mi připadá divný. Asi by se to stejně nedalo číst.

27.04.2018 07:53:26 | Luky-33

líbí

Přeješ si bolest...

17.04.2018 13:10:47 | Philogyny1

líbí

už to tak bude :)

18.04.2018 21:25:53 | odnikud

líbí

ten věčný oslík nahlížející do teplého stanu Tvých vzpomínek je "Ijáček"z četby Medvídka Pú provázející tě napořád životem...ST* :-D*

17.04.2018 10:15:13 | Frr

líbí

Na Íjáčka a Medvídka Pú mám nejhezčí vzpomínky, četla mi ho máma, když mě jedna holka shodila na chodník a já jsem si totálně dobila obličej. Ještě teď úplně cítím ten opuchlej ksicht a do toho mámin hlas :)

18.04.2018 21:25:33 | odnikud

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel