TEMPORA MUTANTUR

TEMPORA MUTANTUR

 

 

TEMPORA MUTANTUR

 

 

kdysi po nás chtěli

abychom odsuzovali Chartu 77

aniž by nám ji ovšem dali přečíst

 

tato absurdita mě stála nepříjemný výslech na STB

když jsem ji před kamarády na koleji nahlas kritizoval

načež mě někdo z nich práskl

 

nic se mi za to tenkrát nestalo

jen jsem pak na vlastní kůži mohl všem potvrdit

že jeden byl skutečně "hodný" a druhý "zlý"

 

dnes po nás chtějí

abychom uvěřili důkazům tajných služeb

které ovšem odmítají zveřejnit

 

naštěstí se už nemusím bát

že mě zas někdo práskne

 

 

 

Praha, 27.4.2021

 

https://www.youtube.com/watch?v=4hGQ97tCTOs

 

 

 

 

 

 

Autor Amonasr, 27.04.2021
Přečteno 411x
Tipy 16
Poslední tipující: kaše, jenommarie, zdenka, Iva Husárková, šerý, Krahujec, mkinka, Marten
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Myslím si
že se v každém režimu něco najde
..ale je fakt,
že ty výslechy
...to bylo jak když slepý k houslím přišel
a ani kolikrát dotyčný nevěděl vlastně
o co jim jde
..alespoň z vyprávění a četby
..co jsem postřehla.
Vlastní zkušenost zaplaťpánbůh ne
..a doufám že zde k tomu už nedojde.
Nikdy člověk ale neví
..jak rychle se doba mění.;)
Pěkný víkend TI Amonku přeji *

01.05.2021 08:52:40 | jenommarie

líbí

Je to tak, Marie, ani já jsem tenkrát pořádně nevěděl, proč si mě předvolali, i když kolem Charty se to celé nakonec točilo. Až následně jsem se dozvěděl, že to bylo na udání. Po zpřístupnění svazků jsem byl zvědavý, kdo z mých známých to mohl být, ale můj spis se prý nedochoval. Snad se podobných metod už nedožijeme, i když i při změněných časech se spousta jiných postupů jen recykluje, zdokonaluje a inovuje... Hezký nedělní večer! :-)*

02.05.2021 19:52:08 | Amonasr

líbí

Nesnadná doba..a kdoví Amonku..zda to jen někdo mezi řečí někde něco .ono se říká, že i mezi mládeží byli dosazení tajní a uměli vyvolat důvěru.
No asi to bylo o hubu ..a nejen :);)*.
Děkujii TI a i TOBĚ přeji krásný večer:)*

02.05.2021 21:03:17 | jenommarie

líbí

Proboha Pepo, co to píšeš? Vidím, žes stejného smýšlení jako president Zeman..Vzhledem k tomu, že Tě již léta považuju za dobrého přítele, je mi
z Tvého textu smutno...
*Jiří*

28.04.2021 06:02:56 | Frr

líbí

Milý Jiří, nechápu, co sem pleteš Zemana. Já mám své vlastní, na nikom nezávislé smýšlení, nejsem žádný zemanovec, ale ani klausovec, babišovec, hamáčkovec, bartošovec, fialovec, okamurovec, filipovec či jakýkoliv jiný -ovec, resp. ovce, která jde slepě za hlasem svého pastýře, i kdyby ji vedl třeba do propasti. Používám především vlastní hlavu, říká se tomu kritické myšlení, a ohledně kauzy Vrbětice mě zajímají především dostupná fakta, nikoliv průkazně nepodložená tvrzení. Zatím jsem žádné jasné důkazy nikde neslyšel ani neviděl, jen samé chatrné nepřímé indicie a hypotézy. Celá kauza u mě zatím vyvolává jen spoustu otázek a žádné jasné odpovědi. Celé to pozadí nejprve zveřejnění z tajných služeb uniklých informací v Respektu a poté překotně zaskočené jednání vlády mi ze všeho nejvíc zavání zpravodajskými hrami. Ale nevím – jednoznačně soudit budu moci, až mi bude opravdu jasno, pokud vůbec někdy. Jestliže Tobě je všechno jasné už teď, tak Ti můžu jen závidět. Nicméně předpokládám, že i Ty ctíš ono Voltairovo: „Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu do smrti bránit vaše právo to říkat.“. Takže nemíním komukoliv cokoliv vnucovat, ale ani se nehodlám oportunisticky bezvýhradně přizpůsobovat většinovému proudu, nejen pochopitelně v tomto případě. Heslo, že kdo nejde (nesmýšlí) s námi, jde proti nám, by mělo zůstat podle mne už jednou provždy historickou relikvií – snaha o jeho masivní oživování v současném veřejném diskurzu totiž zase znepokojuje pro změnu mne. Věřím, že naše přátelství nějaké politické šarvátky, v nichž sami přitom nehrajeme žádnou roli, nemůžou nijak významně ohrozit. K větší diskuzi tu ale není místo, tak mi klidně třeba zavolej a můžeme si své úhly pohledu probrat spolu podrobněji. Vše dobré! :-) Josef

28.04.2021 10:54:58 | Amonasr

líbí

Pepo, respektuji názory druhých...jen se domnívám, že tahle Tvá - opravdu brillantní úvaha /ostatně jako většina Tvých/- je ale vůči ožehavé přítomné situaci poněkud irelevantní..:-D*

28.04.2021 13:37:21

28.04.2021 13:43:04 | Frr

líbí

;-)

28.04.2021 14:27:25 | Amonasr

líbí

Prima, Amonasře. Zcela se s tím ztotožňuji*

"Jsem rád, že naše vlast - a potažmo, jako všichni na západě světa, nemáme žádného špiona a natož, který by se uchýlil k terorizmu. Vždy jsme byly takovým hrdým, pacifistickým holubím národem. Světová věda prý zjistila, že dle genů nejsme v Česku vůbec Slované, ale čistokrevní Keltové. Já to v sobě cítil! Jsem si oddychl, že s tím Slovanským ksindlem nemáme nic společného. Měli bychom změnit dějepis a falešnou historii! Věřím už jen Americe."
(Výrok jednoho hrdého Čecha, nejmenovaného důchodce, na nejmenované lavičce v parku.)

Ukrývám jeho identitu záměrně - člověk nikdy neví! Co když ty zítřejší dějiny, režim, "kamarády" a ideologii, opět obratí...

27.04.2021 20:23:14 | šerý

líbí

Tvůj originální komentář mě rozesmál, šerý, a to je asi to nejlepší, co by v podobných případech mohlo nastat - díky :-)) A těší mě, že si rozumíme ;-)

28.04.2021 10:52:14 | Amonasr

líbí

Časy se mění (v překladu). Je lepší nad tím zlomit hůl a odstřihnout se od kabelů... Dřív to byla uchylárna ve sledovčách a stíhání těch, kteří se nepodrobili a nesympatizovali s režimem - byli tedy vzpurní. "Poslušní" za odměnu ve straně dostali jistoty- bydlení, práci, základní jídlo a potřeby, ALE zároveň jakési mnohdy neviditelné PODRUČÍ, ÚTLAK, SLEDOVÁNÍ, pokud člověk nešlapal podle režimu a příkazů jak hodinky.
Narážka na organizaci TEMPORA je zřejmě na místě, protože se velmi podobá režimu v minulých letech a navíc dostává více detailů díky psychopatickým IT stvořitelům algoritmů.
Takže žádný krok kupředu. Pořád dokola se dějí ve světě nepochopitelné věci, které vytvářejí MOCNOSTI, PENÍZE a PSYCHOPATÉ.

27.04.2021 17:41:12 | Krahujec

líbí

Nejdřív chci pro jistotu předznamenat, že po minulém režimu se mi nestýská. Nicméně technologie moci je ve všech režimech podobná a ta dnešní snaha o manipulaci lidmi není o nic menší než dřív, je jen skrytější, není tak přímočará, propaganda se dělá mnohem záludněji a sofistikovaněji. Žijeme v době "postfaktické", takže věřit se nedá už skoro ničemu, co je nám z jakékoliv strany předkládáno, protože digitální technologie umožňují prakticky cokoli zfalšovat a vydávat to za zjevné. O existenci programu TEMPORA jsem až dosud ale neměl ani ponětí, takže to je jen souhra náhod, pokud jsi tam podobnou narážku zahlédl. Ale proč ne - tyhle metody dnes jsou součástí toho všeho (pokud jsem si to správně vygoogloval). S Tvým závěrem víceméně souhlasím. Proto odmítám bezmyšlenkovitě podléhat jakékoliv propagandě (ať přichází odkudkoliv) a řídím se víceméně svou poměrně bohatou životní zkušeností, nabytými znalostmi, intuicí a zdravým rozumem - cui bono... A nikdy mi nevyhovovala atmosféra šíření nenávisti, kterou se dá lehce vyvolat davová psychóza s neodhadnutelnými důsledky - apokalyptických příkladů v historii je bezpočet, nicméně zmanipulované davy jsou nepoučitelné, protože jim chybí mozek... :-)

27.04.2021 18:07:35 | Amonasr

líbí

Uzavřel bych to tak, že nikdo na světě neví a nenalezne , co je správné. Vždy tu jsou protipóly a každá bytost-osobnost má svou...pravdu, zkušenost, podstatu, filozofii, nebo je v iluzi, ovlivnění v závislosti na VÝCHOVĚ a prostředí. Je pravdou, že nastává doba chaosu a je velmi těžké se v tom všem orientovat, protože tu čelí jistá ODTAŽITOST a nedůvěra v mezilidských vztazích. Povětšinou dnešní lidé jsou zklamaní a přáli by si lepší mezilidské vztahy. Možná je můj názor subjektivní, ale možná bys jej právě Ty mohl interpretovat...jak to bylo tehdy a dnes. Uchopit podstatu tehdejšího života a dneška.

27.04.2021 19:15:24 | Krahujec

líbí

Díky za důvěru, ale myslím, že mě přeceňuješ ;-) Nevím, jestli se dá úroveň mezilidských vztahů porovnávat jednoduše podle „tehdy“ a „teď“. Asi každý starší člověk si dobu svého mládí trochu idealizuje a má pocit, že lidé byli k sobě ohleduplnější nebo že to a ono chutnalo nebo vonělo líp. Prostě, jak zpívá Karel Gott - bylo zelenější listí a písně zněly líp ;-)) V systémech to myslím tak úplně není – vzpomínám si, že za socialismu chodili v Praze po ulici téměř výhradně zamračení a nevrlí lidé, zatímco když se mi podařilo vyjet výjimečně na západ, lidé mi tam připadali usměvavější, milejší a pohodovější. Když naopak v devadesátých letech přijela moje kolegyně, rodilá Pražanka, k nám na severomoravské maloměsto, byla mile překvapená dobrosrdečností a vstřícností místních, na což nebyla z Prahy zvyklá. Nicméně si myslím, že se v současné době až příliš akcentuje prospěchářský egoismus a obecně nejuznávanějším kritériem hodnoty člověka jsou peníze, kterými disponuje, morální autority už prakticky neexistují, široce medializovány jsou jen všemožné zrovna módní celebrity pochybných lidských kvalit. Oháníme se tzv. evropskými hodnotami, ale ty ve skutečnosti neexistují a každý si je představuje jinak, pokud vůbec nějak. Sobectví a prospěchářství se přenáší i do mezinárodní politiky dle hesla „urvi, co můžeš“. Zakladatelé evropského společenství by se dnes asi divili, v jak podivný byrokratický moloch se jejich ideje postupně přetvořily, či spíše zpotvořily, a pokud se sebou EU něco neudělá, nezůstane jen u brexitu. Zkrátka si myslím, že západní civilizace ze sebe již to nejlepší vydala a je nyní na sestupné dějinné křivce. Ale třeba jsem už jen příliš starý a přestávám rozumět tomu, co je dnes správné, cool a in… ;-))

27.04.2021 19:52:05 | Amonasr

líbí

Tak s tímto mohu jen naprosto souhlasit. Přeji hezký den s úsměvem.

28.04.2021 09:01:34 | Krahujec

líbí

Hezký den i Tobě! :-)

28.04.2021 10:49:08 | Amonasr

líbí

...nikdo dneska už práskat nemusí...bacha...Velký bratr dřív to ví...;-)o nás bez nás...je přece starý vyzkoušený politický postup...

27.04.2021 15:11:15 | Marten

líbí

:-D To je fakt. Časy se prostě mění - jen to "o nás bez nás" nějak stále přetrvává... ;-))

27.04.2021 17:23:45 | Amonasr

líbí

..každá nová doba má svý...a stejně blbý lidi...něco se přece nemění..;-D

28.04.2021 16:33:49 | Marten

líbí

:-D) Alespoň nějaká jistota... ;-))

29.04.2021 10:32:34 | Amonasr

líbí

...říká se tomu jistý...lidský faktor...zvlášt na katastrofách...je často příčinou ...;-)

29.04.2021 14:50:11 | Marten

líbí

;-)

02.05.2021 19:39:51 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel