Anotace: ... horká hlava a vztek při velkém množství práce nepomáhají....
Sbírka: Nezbednosti v domácnosti
Každý týden se namnoží špinavé prádlo. Znáte to prosím: ponožky, spoďáry, trička, kalhoty od bláta, ubrusy, povlečení, ručníky, utěrky ... Co s tím vším?
Kdysi lidé prali ručně, v neckách a na valše. Oblečení měli mnohem méně než dnes a neprali tak často. Postupem času chceme být čistší a s menší námahou. Vznikly skvělé pomocnice, jako automatické pračky, sušičky prádla a napařovací žehličky. Máte už je všechny doma? Sušíte prádlo raději na šňůře a na sluníčku? Nemáte žehličku?
Někdy mívá žehlička málo práce. Začíná se z ní stávat trošku namyšlená modelka. Je-li prádlo pěkně usušeno a poskládáno, nebývá ani pomačkáno a žehlit se nemusí. Žehlička si proto sedí jako nová na poličce. Občas přerovná svou elektrickou šňůru a pozoruje shora, jak pračka a sušička usilovně pracují.
Pračka si obvykle takto pozpěvuje:
„Bzzz a fííí, už točím bubnem,
špínu lehce rozpustím.
Dej sem prádlo, klidně horu,
lehce si s ním poradím!“
Sušička se přidává druhým, hlubším hlasem:
„ Uuuf, uuf, brum, brum,
ať nevzbudím dům!
Tiše funím, žehlím, suším,
otáčet se stále musím.“
„Nefuň tak moc, víříš prach a ten mi nedělá dobře!” volá lenivá žehlička na sušičku.
Sušička v návalu práce nejprve neslyšela, anebo nechtěla uvěřit!?
„Slyšíš mě sušičko? Nefuň tak moc, víříš prach a sedá na mě!” volá znova a hlasitěji namyšlená žehlička.
Jakmile to sušička uslyšela, stoupla ji teplota na maximum a prádlo se uvnitř začalo pálit.
“S lenochy se bavit nebudu! Mám moc práce a nemám čas na hlouposti! A vůbec, funět si můžu, jak potřebuji! “ ozvala se hlubokým hlasem rozzobená sušička. Teplota jí ale ještě více a nebezpečně vzrostla. Horká pára z prádla se začala prudce tlačit ven.
A v tom “BUM!!!”. Cosi hrozivě zarachotilo a sušiččce začala svítit červená kontrolka. Utichla.
“ Ale, ne! Máme proruchu!” volala maminka. Uslyšela hluk a přišla se podívat, co se děje. “Budu muset trička a kalhoty vyvěsit na šňůru a vyžehlit. Zavolám opraváře!”, starala se maminka a přemýšlela, jak všechno stihne. Musí za chvíli do práce. Vyndala mokré právě doprané prádlo z pračky a šla smutně hledat šňůry a kolíčky.
“Ty si nedáš pokoj!” houkla pračka na žehličku, když maminka odběhla.
“Mohla jsi v klidu odpočívat a teď budeš několik večerů žehlit. Chudák maminka!” rozmrzele bručela chladnoucí sušička. Věděla, že oprava nebude moc příjemná a může trvat i několik dní, než bude zase v pořádku. “Neměla jsem se tak moc a zbytečně rozčílit”, povzdechla si.
Naštěstí oprava nebyla složitá.
Žehlička musela několik dní tvrdě pracovat a při tom ji došlo, že napříště bude lepší své kolegyně s úctou při práci pozorovat a vážit si svého klidu.
Jé, Marcel, už při té první větě jsem byla doma... jako bys koukala za rohem :) U nás hromady špinavého, ani toho vypraného prádla neberou konce. Naštěstí jsem si nedávno pořídila XXL pračku a ta to zvládá dokonale. A i s žehličkou jsme velký kámošky. Zrovna dnes odpoledne jsme spolu strávily nějaký čas na terase a koukaly přitom do zeleně a obě dvě nás to náramně bavilo :))
10.05.2016 21:45:43 | AndreaM
:-D :-D
Sušičku nemám, tak má žehlička svou práci zaručenu. Doma máme úsloví pro určitý typ filmů - filmy k žehlení.
17.04.2016 19:52:24 | A42
ST Marko ...to je milé...víš co je na tom zajímavé, že dříve jsem brblaba, jak moc mám prádla ze tří špinavých dětí, dnes už nebrblám, mám jej o mnoho víc z pěti smradlavých dospělých...:-D
13.04.2016 16:37:27 | Malá mořská víla