SuperStar....
Anotace: V sedmý třídě jsme měli vytvářet moderní pohádky. Tak tohle je něco jako pokus o to..:)
V dnešní době si lidé pod pojmem SuperStar vybaví pěveckou soutěž. Zapomněli však, co toto slovo znamenalo ve středověku, možná ještě dříve. O tomto slově bude celá tato pohádka.
Slovo SuperStar dříve znamenalo: nezáleží na tom, jak člověk vypadá, ale jaký je uvnitř. Tuto větu vymyslel princ, který byl strašně ošklivý. Byl z toho velice smutný...
Jednou, když byl princ ještě malý chlapec, potkal krásnou malou princezničku. Byla to taková jeho dětská nešťastná láska. Princ si přišel hrát na zámek, ale princeznička Krasotinka ho osdtrčila a nechala ho vyhnat, protože se jí nelíbil.
Od té doby princ Šklebil nevycházel z hradu jeho rodičů. V osmnácti letech se rozhodl, že vyjde alespoň na chvíli, aspoň na chviličku ven. Hned jak vyšel z domu, začala se mu všechna děvčata vysmívat, jak je ošklivý. Dokonce mu jedna z nich řekla:,,Ty jseš ale ošklivý, s tebou se nikdo bavit nebude, ha, ha! Mezi námi nemáš co pohledávat!"
Tohle se ale nemělo stát. Princ byl z těchto dvou vět tak nešťastný, že k sobě přivolal Černou paní přání a snů.
S příchodem Černé paní se ozval děsivý zvuk. Hromy a blesky ji uváděly. Když Baba černá spatřila Šklebila, hned se zašklebila a říkala:,,Jéžda, ty vypadáš jako Shrek až na to, že nejsi tak zelený. Á už to mám, ty vypadáš jako ten dotěrný osel z toho filmu! Hrůza!" Na to Šklebil řekl Černé paní:,,Děkuji vám za povzbuzení. Chtěl bych změnit svůj vzhled. Nechci vypadat jako dotěrný osel z filmu, ale chci vypadat jako...jakooo...jako princ Krasoň." ,,Tak jdi do pořadu Vypadáš skvěle, truhlíku!...Ne to byl jen vtip, jasně že ti pomohu. Musíš mi ale povědět, jak přesně chceš vypadat", odvětila Černá paní. ,,No už jsem to říkal, jako princ Krasoň", pověděl princ. V tu ránu ho Černá paní proměnila v prince Krasoně a řekla mu:,, Jdi pryč z tohoto kraje, čeká tě tam láska. Pokud budeš tady, budou zde i posměchy děvčat!"
Princ dal na Černou paní a šel daleko přes hory a lesy, aby hledal lásku. Na jeho výpravě se po něm všechna děvčata ohlížela a některá mu i nabízela.....sňatek. Princ Šklebil alias Krasoň však hledal pravou lásku, ale nevěděl kde. Proto chodil od města k městu, od vesnice k vesnici, od domu k domu, a ptal se, jestli nemůže přenocovat. Všichni lidé ho posílali do statku U ŠÍLENÉHO BÝKA, tak že pro něj najdou práci i nocleh.
Taky že ano. Hned jak se tam Šklebil ukázal, zeptaly se ho dvě dívky-jedná krásná a druhá ošklivá- jestli nechce přenocovat a ráno se pustit do vykácení lesa. Princ souhlasil...
Rodina těchto dívek měla firmu: Stolařství a truhlářství u Šílenýho bejka a spol., proto potřebovali vykácet les. Krasoňovi to přišlo trochu divné, ale potřeboval někde přespat. A taky měl zájem o mladší, krásnější dceru statkáře. Ještě k tomu zpozoroval, že o něj má zájem ošlivější statkářova dcera Ošklivka. Věděl, že posměchy jsou nepříjemné, a tak se s ní skamarádil.
Jednoho dne si vyjel s Ošklivkou a statkářovou krásnější dcerou Plávinkou na výlet. Šklebil je chtěl pozvat na picknick, a proto vybral krásné místo v přírodě. Když tam dojeli luxusní limuzínou, vybalili svačiny a pustili se do nich. Po malé chvíli Šklebila alias Krasoňe napadlo, že by si mohli vyjít na túru a spát ve stanu. Všichni souhlasili, ale Plávinka byla ukňouraná už na začátku cesty a nadávala na Šklebila, že horší cestu už vybrat nemohl.
Až vyšli na horu Nejvyšší drsňák, udělalo se Šklebilovi špatně (asi z té proměny). Nemohl se hýbat a nemohl ani mluvit. Ošklivka se o něj postarala a odnesla ho až k limuzíně v náručí, zatímco se Plávinka dělala make-up a krmila se dortem.....byl to významný okamžik, protože se do sebe zamilovali Šklebil a Ošklivka.
Když dojeli limuzínou až do statku, dělala Plávinka, jako že nemůže chodit. Dělala to proto, že chtěla, aby ji princ odnesl v náručí domů. Ale Šklebil jí řekl:,,To se ti ani nedivím, že nemůžeš chodit, vždyť je jasný, že když jde někdo na túru, nemůže si brát boty na podpatkách vysokých jak mrakodrap! No ne?!" Plávinka se urazila a naštvaně odešla. Šklebil si s Ošklivkou povídal až do rána.
Druhý den chodil po lese, no vlastně už to nebyl les, takže chodil mezi pařezy a přemýšlel. Byl totiž zamilovaný do Ošklivky. Teď litoval své proměny, protože si nebyl jistý, jestli by ho měla ráda i jako ŠKLEBILA.
Jednoho večera se Krasoň sešel s Ošklivkou a zeptal se jí, jestli by ho nechtěla za muže. Odpověděla mu:,,Víš, Krasoni, mám tě moc ráda, ale já jsem taková ošklivá a ty takový pěkný, vůbec se k sobě nehodíme!" Na to jí ale řekl:,,Vždyť ty ani nevíš, co mluvíš. Znáš to přísloví SuperStar?" ,,Ne.", odpověděla Ošklivka. ,,No to znamená: Nezáleží na tom, jak člověk vypadá, ale jaký je uvnitř! Tím by ses měla řídit!" V tu ránu se Krasoň proměnil nazpět ve Šklebila a zčervenal. Ošklivka řekla:,,No já to tušila! Mám tě moc ráda a ještě radši se stanu tvou ženou, Krasoni! Jmenuješ se tak vůbec?" ,,Ne, jmenuji se Šklebil. A nevadí ti to?" zeptal se Šklebil alias Krasoň.,,Kdyby mi to vadilo, nechtěla bych si tě vzít!"
Najednou zazněly hromy a blesky a před Šklebilem a Ošklivkou se zjevila Baba černá a pravila: ,,Jsem ráda, Šklebile, že sis to konečně uvědomil! Jen takto budeš opravdu šťastný, jen ve svém těle, s tou pravou. Nezapomeň toto chytré přísloví opakovat i svým dětem, aby se na něj nikdy nezapomnělo....!
Přečteno 945x
Tipy 4
Poslední tipující: Sarazin Faestred, Johoo, Rakasteta
Komentáře (0)