Pes zachránce

Pes zachránce

Anotace: Slohovka do školy na téma bajka...

Jednou se na jednom statku kočce Míce narodilo pět koťátek. Sally, Fox, Denny, Chita a Sisi. Na statku ale nebyla pouze koťata, byli tam i dva psi, kachny, husy, prasátka a spoustu dalších a dalších zvířátek.
Už od doby, kdy se malá koťátka narodila, se o ně zajímal jeden ze psů. Jmenoval se Blesk. Blesk si s koťaty hrál a učil je novým kouskům.
Pět koťátek se vždycky dohadovalo, proč se s nimi vlastně Blesk kamarádí. „Vždyť pes je nepřítel kočky,“ tvrdila nejstarší Sally, „správně by nás měl prohánět po dvoře a štěkat na nás.“ Ale malá Sisi se ho pořád zastávala, protože měla Bleska moc ráda. „Proč by nemohl kamarádit s kočkami? Vždyť i příroda se může někdy zmýlit.“ Ale Sally byla proti Bleskovi prostě zaujatá. Fox s Dennym se snažili své kočičí sestry chránit, takže Bleskovi taky moc nevěřili.
Jednou se šla zvířátka vykoupat do nedalekého rybníka. A protože, jak je dobře známo, kočky nesnáší vodu, zůstala naše kočičí pětka na břehu.
Blesk je marně přemlouval, ať jdou do vody. „Podívejte, voda je krásně čistá a teplá. Pojďte se vykoupat a zadovádět si.“ Koťata nechtěla, přemluvit se nechala jen Bleskovi věrná Sisi.
Zezačátku to vypadalo nadějně. Sisi se ve vodě začalo líbit a nechápala, proč vlastně kočky nesnáší vodu.
Sisi ho lákala, ať se jdou podívat na labutě, které si plavaly v povzdálí. „Podívej se, jak jsou krásné. Vypadají jako bílé princezny s načechraným peřím.“ Ale Blesk Sisi říkal: „Labutě štípou, radši se k nim nebudeme ani přibližovat. Mohly by nám ublížit.“ Ale Sisi se labutě tolik líbily, že Bleska neposlechla a plavala za nimi. Než si toho Blesk stačil všimnout, labutě se rozletěly k malému neposlušnému koťátku, a začaly do něj klovat. Pes udělat pár rychlých temp a snažil se Sisi zachránit. Po urputném souboji, se mu to přece jenom podařilo.
Když vylezl i s koťátkem na břeh, byl celý poklovaný a od krve. Ostatní koťátka mu moc děkovala za záchranu své malé sestřičky. A pes byl hrdinou dne.
Z této bajky vyplývají hned dvě ponaučení:
První, které se vztahuje k labutím: „Nevěř vždy tomu, kdo se ti do očí dívá – i v krásných očích se někdy faleš skrývá.“
A druhé: „Pes je nejen největší přítel člověka, ale i koček.“
Autor Petussska, 07.05.2007
Přečteno 751x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí