Kostěný kalamář
Anotace: pro změnu něco lehce kingovského
Kostěný kalamář
Jack Gorsson prostě miloval aukce. Ne snad proto, že by vždy přihodil tolik, že se nikdo neodvážil dát víc. S prací skláře si to mohl těžko dovolit. Prostě měl rád „sázení na budoucnost“. Jednoduše do něčeho přihodil a potom čekal, zda zvítězí. Byla to jeho největší zábava . Díky tomu jeho malý byt zkrášlovala Indiánská píšťalka, podle odhadu archeologů z roku 1045 (Nutno poznamenat, že Jack nesnášel archeology), ubrousek A. E. Poea, násadka z pera Winstona Churchilla a mnoho dalších drobných, historických předmětů. Kromě toho Jack zbožňoval horory. Ne filmy. V nich byl podle něj strach zničen vizualizací. Měl rád knihy, kde vše záleželo na čtenáři. Nejvíc hltal Johna Connollyho, ale když mu byl předložen King, jedno oko nezůstalo suché. Žil sám, občas si k sobě pozval kamarády nebo svou přítelkyni Liz. Ale hlavně měl rád svou fantazii, když ji odepnul z řetězu reality a nechal se unášet vším, co mu v mozku za jeho života uvízlo. Neměl auto, jezdil na babetě nebo na kole, a při této jízdě si všímal okolí a každý detail mu ucpával mysl. Ale zpět k jeho zálibě v aukcích.
***
„Haló, Jacku, jsi tam?“ozvalo se ze sluchátka.
„Time?“odpověděl Jack
„Je další aukce. Zemřel zdejší fanda hororů,“ řekl Tim, „Teda hned po tobě.“ dodal
„Kde to je?“otázal se Jack
„Brick streat 45.“
„Hned jsem tam.“vyplivl do telefonu Jack. Zavěsil sluchátko. Byla květnová neděle, slunce svítilo na městečko Brecktown a Jack jel na svojí babetě na adresu další aukce. Cestou přemítal o tom, co tam asi bude. A hlavně kolik to bude.
***
„A nyní, krásná vázaná kniha z Anglie 13. století.“ oznámil vyvolávač. Jack sedící v zadní řadě, se zeptal: „Co je obsahem té knihy?“
„Ehm…“ začal Vyvolávač, „soupis dobytka ve městě Ipswich. “
Sálem se rozlehl smích.
„Vyvolávací cena: 4 500 dolarů.“ Nikdo se ani nepohnul. Přemrštěné, pomyslel si Jack. Řekl si, že neutratí víc než 800. Vyvolávač zakřičel ještě několik nezajímavých nabídek typu Ořezávátko Franklina Roosevelta, štěteček Pabla Picassa (tady Jack zaváhal, ale cena byla opět přemrštěná) a poznámkový blok Ernesta Hamingwaye. Pak přišlo něco velmi zajímavého.
„Kalamář z kostí tvora, jež nebyl identifikován. První polovina 20. století“
Do Jacka jako když blesk uhodí. Něco takového mít doma. Ta představa mu zatemnila mysl.
„Osm set dolarů!!!“zakřičel na vyvolávače. Nikdo jiný se nehlásil. Jack zhluboka dýchal. Stál. Upíraly se na něj desítky zvídavých očí. Opět se posadil.
„800 dolarů poprvé, 800 dolarů podruhé… Prodáno. Aukce končí.“
***
Jack seděl u svého stolu. Měl před sebou kalamář, který naplnil inkoustem, pero na tuš a papír. Namočil pero do kalamáře. Chtěl na papír napsat Jack, ale místo toho se mu udělalo mnoho kaněk. Obrátil oči v sloup. Vstal a došel ke kuchyňskému pultu, vzal hrnek a udělal si kávu.
Najednou mu hlavou prolétla myšlenka. Zatracený kaňky. Přešel ke stolu a zvedl papír. Chystal se ho zmuchlat a vyhodit , ale pak si všiml, že kaňky vypadají jako písmena. Snažil se číst. Vzal si malý papírek a začal přepisovat. Když skončil, bylo tam:
VIDÍM TĚ
Už blouzním, pomyslel si. Převlékl se do pyžama a šel spát.
***
V noci se kalamář převrhl. Ráno, když Jack vstal, viděl na podlaze rozlitý inkoust. A opět, čáry, jež inkoust udělal, byli jako písmena.
JÁ TĚ VIDÍM
Do háje, to už není normální. „Kdo jsi?“
-Jsem duch kalamáře.
„Cože?“ Jacka samotného překvapilo, že není vyděšený.
-Jsem duch kalamáře. Duch tvora, z jehož kostí je kalamář vyroben.
„Jak se jmenuješ? A co jsi byl za tvora?“
-Nemám jméno, ale v mé malé, tmavé paměti se mi vynořuje, že mne kdosi oslovoval Singar.
„A co jsi byl za tvora, Singare?“
-Proč se ptáš? Co ti na té aukci řekli?
„Jak víš, že tě mám z aukce?“
-Vím to. Tak co ti řekli?
„Že… ten tvor nejde identifikovat.“
-Hlupáci. Ani nepoznají kosti Mloka.
„Mloka?“
-Dřive jsem byl mlok
Rozhostilo se ticho. Jack se posadil. Tak teda že tady obývá místnost s mluvícím kalamářem, to je silná káva.
-Takže teď s tebou bydlím. Prosim tě, buď ke mně hodný. Nechci, abys do mě lil inkoust, akorát mě jednou měsíčně umyj. A já ti pak budu dělat společnost.
Jack přikývl.
Přečteno 538x
Tipy 6
Poslední tipující: Tendilë, P.P.S., Neznámá v neznámé době, Glloxy
Komentáře (1)
Komentujících (1)