Anotace: (2006)
Četls jste někdo apokryfy?
03.10.2019 21:05:13 | Milena
Co když to bylo jinak s tou proklamovanou zradou, co když na sebe Jidáš musel vzít to obrovské břímě hanby, aby mohla vzniknout oběť a následně i zázrak...Myslím, že ti dva ..Ježíš i Jidáš se měli rádi a byli přátelé, jenomže to bychom museli vlastnit stroj času, abychom se mohli přesvědčit, jak to bylo..osobně bych se ráda setkala i s Máří Magdalenou...
03.10.2019 21:03:23 | básněnka
téma je hrozně náročné, pohybujeme se na hraně toho, co je (i vůči abstraktnímu Bohu) ještě dovolené, aniž by člověka stihla tajemná kletba za nevědomé rouhání. A zároveň autor nechce opakovat známé křesťanské fráze o Božím plánu vykoupení. A tak se soustřeďuje na Jidáše, opomíjenou klíčovou postavu tragického závěru příběhu. Ve slovech zvýrazněných kurzívou jsi výtečně vyhmátnul onen neuvěřitelný paradox viděný očima nezúčastněné logiky. Z hlediska Jidáše se stalo něco mnohem horšího než co na sebe byl schopný vzít. Samostatná lidská úvaha jak často bývá, selhala, dějiny se valí dál svou cestou a ničí Ježíše i Jidáše.
Výborná, hluboká práce.
29.09.2019 09:39:27 | Karel Koryntka