Ohrožení - 3.část

Ohrožení - 3.část

Anotace: Zdravíčko. Tak zase po nějaké době jsem tu. Tedy pokud by vás to někoho zajímalo. Takže tady máme třetí část Ohrožení. Pokud se to někomu bude líbit zenechte nějaký ten komentář. A popravdě i když se vám to líbit nebude. Časem bude ještě čtyřka.

Ryčení vznášedel se přibližovalo. Deniss už doběhl na kraj základny. Kraj tvořila dvoumetrová betonová zeď, za kterou už začínalo zničené město z jehož ulic se ozýval zvuk motorů. Tanky stály na kopci okolo zničených budov základny. Každý si v torkách našel aspoň nějaký kryt. Pozice na kopci jim, ale hlavně umožňovala střílet přes zídku na blížící se nepřátele. Vzdálenost čtyřset metrů pro tankový kanón nic neznamenala.
Deniss vyběhl s ostatními vojaký na zeď, která měla i ochoz za který se mohli vojáci schovat. Nikdo proti Denissově přítomnosti nic nenamítal. Zaklekl za ochoz, vzal pušku a zalícil. Díval se do pobořených ulic a mířil. Připravený začít střílet jakmile zazní rozkaz. Vojáci okolo něj byli povětšinou němci a briti, ale našlo by se tu i pár poláků, čechů a francouzů. Deniss věděl, že na základně jsou i američané, ale teď je nikdě neviděl.
Hučení vznášedel se blížilo. Co se Deniss doslechl, tak se do každého vznášedla pohodlně vešlo dvacet emzáků, ale mohlo se jich tma prý nacpat i víc. Každé vznášedlo mělo navíc na střeše rotační kulomet a vojáci mohli střílnami střílet zevnitř. A to byli jen přepravní vznášedla. Mohli se oběvit i jejich tanky. Ty byli sice rychlejší, ale míň pancéřované než ty lidské. Jenže mohli střílet daleko rychleji, díky automatickému nabíjecímu systému, kterému se žádný lidský nabíješ nevyrovná!
Vznášedla byla obrovskou výhodou pro nepřítele. Znamenala že dvouemtrová zídka je nemůže zadržet, prostě jí přeletí. Co Deniss věděl mohli se vznášet až deset metrů vysoko. Na druhou stranu emzáci nebudou takový blázni aby jim vjeli přímo před hlavně.
Deniss poslouchal a čekal. Okolo slyšel tlumený hovor ostatních vojáků. Většinou říkali ať už ti ufouni příjdou a ať to do nich můžou napálit. Čekání před bojem bylo horzné. Deniss byl kupodivu docela v klidu. Dnes už ztratil mnoho přátel. Na druhou stranu taky cítil potřebu to nepříteli pořádně vrátit. Najednou vystřelil první tank.

Poručík Mason se připravil na to, dnes umře. Seděl na velitelské pozici ve svém tanku a sledoval město. Když se konečně oběvili emzáci, vybral si cíl a nahlásil ho dvoum dalším tankům. Bylo by zbytečné, aby na stejný cíl stříleli i Leopard a T 72. Jeho Challenger 2 otočil po schopnýma rukama střelce kanón a zamířil na nepřátelský tank zatímco jeho kolegové ve druhém třetím tanku se zamířily na dva transportéry. Nepřátele se jim do zaměřovačů dostali asi na kilometr od pěchoty dole pod kopcem. Bylo to už na dostřel tanků. Poručík viděl že i tank, který jeho střelec zaměřil už taky zvedá kanón proti nim.
Ze sluchátek se ozvalo odpočítávání od českého kolegy a když dosáhlo nuly tak tři tanky vypálily na své cíle. Challenger vystřelil za svého stodvactimilimetrového kanónu a střela pročísla vzduch. Kilometr překonala ve zlomku sekundy, zasáhla pancíř nepřítelského tanku. Bohužel skouzla a odrazila se do vedlejší budovy, kterou zhroutila. Poručík zaklel a hnal svého nabíječe. Střelec mezitím udržovla mířidla na nepříteli, když uviděl záblesk od nepřátelského kanónu. Ani nestihnul zaklít. Naštěstí cizácký střelec minul a zásáhl neškodně zem vedle nich. Český a nemecký tank zaznamenali úspěšné zásahy. Nepřátelské transportéry expolodovali. Konvoj zpomalil a transportéry se hrnuli do postraních ulic, aby zanehcali volný prostor tankům.
Mezitím už nabíječ do kanónu vložil další střelu. Střelec ani nemrkl a znovu vystřelil. Od kanónu se znovu ozvala obrovská rána. Střela zasáhla emzácký tank do věže, vletěla dovnitř a explodovala. Věž vyletěla deset metrů do výšky po explozi munice která byla uvnitř tanku a zaletěla do polorozbořeného domu vedle. Dopředu se rychle dral další nepřátelský tank a za jízdy vystřelil. Leopard dostal přímý zásah, ale naštěstí museli nepřátelské tanky střílet na čelní pancíř, který je nejsilnější.
T 72ka znovu vystřelila a střela trefila jeden z transportérů který zajížděl do boční uličky. I Leopard se nedal zahanbit. Nabídl tanku co ho zásahl odvetu a smazal ho z městských ulic. Najednou se zpoza dvou nižších domů vznesly dva tanky a Masonovi došlo že zapomněl na jejich možnost letu i ve vyšších výškách. Jejich kanóny blýskli lidem v pozdrav. Jedna střela zasáhla stranu Leoparda a očesala mu pásy. Druhá ho zásáhla přesně po věž a proletěla dovnitř. Německý tank přestal zasahovat do boje. Angličan rychle přemířil a vystřelil. Střela smazala jeden ze vznášejích se tanků. Mason věděl že konec se blíží a zatímco nabíječ vkládal novou střelu do kanónu poslal čecha dolů podpořit pěchotu. T 72 měla ze všech tři tanků nejslabší pancíř. Pěchota si dole se zbylými problémy neporadí a Téčko se dostane z problémů. Tady by sice mohlo zneškodnit ještě tka jeden cizí tank, ale dole se vyplatí mnohem víc.
Druhé vznášedlo vypálil na odjíždějící český tank, ale minulo. Vzápětí už zajel za trosky budov v základně a zmizel emzákům ze zorného pole. Masonův tank zbyl sám a proti němu neurčitý počet nepřátelských tanků. Druhý vzášející tnak zaplul znovu do ulice. No tak aspoň ještě jednoho, pomyslel si poručík. Toho štěstí se mu nedostalo. Všiml si toho z jedné budovy za kterou se schovali transportéry vyletěla raketa. Zamířila si to přímo vzhůru. Tenhle typ raket byl proti tankům nejůčinnější, protože pancíř na vrchu věže byl nejslabší. "Střel do toho baráku!" zařval Mason na svého střelce a ten jště stihl přemířit a vypálit ránu do budovy, než poklop jeho velitele zasáhla raketa.

Deniss viděl konec britského tanku. Raketa opsala oblouk vzduchem a zasáhal vršek tanku. Tak to by bylo. Naštěstí tu byl ještě český tank, který po chvilce dojel k ocelové bráně. V dálce se znovu rozhučeli vznášedla jak se začali znovu sunout do útoku!
Autor ShotJon, 30.08.2008
Přečteno 303x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí