Sen....

Sen....

Anotace: Sen mé dcery....

Říká se, že co se zdá, je jen sen……
Ale co je vlastně sen? Je to část prožitku, který se nám v životě udál a nebo který jsme si přáli prožít?
Nemusí to vždycky platit…….
CO když se nám něco zdá a až za nějaký čas se to vyplní? Aniž bychom si to přáli?
A proč si myslíme, že sen prožíváme celou dobu co spíme, a přitom je to záležitost jen několika minut?
Hm, to se asi nikdy nedovíme….
Mně se zdál sen…… a za pár dní se mi vyplnil…… Aniž bych si to přála…..

V té době probíhala v televizi reality show Bar a já jí dost pravidelně sledovala. Bavilo mě prožívat se soutěžícími každý den a sledovat, jaké dělají pokroky v barmanském řemesle…. Většina totiž dělala barmany poprvé…. Takže se museli všemu naučit za průběhu soutěže.. Třeba míchat koktejly….

A za jedné letní noci jsem se stala účastnicí v Baru i já…..
Najednou jsem se objevila přímo za barem a míchala koktejl…. Ve snu mi to šlo dobře, ve skutečnosti jsem to nikdy nedělala…
V baru bylo plno lidí, byl docela frmol…. I venku na zahrádce sedělo dost lidí a bylo čím dál náročnější to zvládnout…..
„Šárko, jedno mojito a víc máty, prosím.. a rychle,“ … zahulákal na mě Pavel… TO je jeden ze soutěžících. Je to syn baviče Petra Novotného….
„Šárko, honem potřebuji namíchat Bílou paní a 2 mojita a 3x pomerančový džus….. prosím rychle, nestíhám,“ …. Vyhrkla na mě další ze soutěžících Dagmar….
„Rychle rychle… zabručela jsem… rychle to nejde….“ A už jsem kmitala….. Tu namíchat koktejl, tu oblíbené mojito… s alkoholem nebo bez…. nikdy jsem ho nepila, chtěla bych ho ochutnat. Ale nebyl čas…. Lidí stále přibývalo…. Rychle džus, jaký že to měl být? Pomerančový nebo jablečný…. Připadalo mi, že bych potřebovala dvakrát tolik rukou, abych to vše stihla… A lidi pořád chodili… Bylo horko a chtěli se zchladit….
„Šári, mám skluz, urychleně potřebuju udělat nealkoholické mojito, dvojitou dávku a koktejl Promarněný sen…..“ kolem baru prolétla Petra a vykřikla na mě svou objednávku….
„No promarněný sen budu mít já dneska….. protože bude zázrak, jestli se dneska dostanu do postele…. A určitě budu míchat koktejly i ve snu,“ broukala jsem si pro sebe….
A to už se na mě ze všech stran hrnuly objednávky na pití….. nestíhala jsem si to pamatovat, začalo mi být horko…. Ruce jako by mi zdřevěněly…. „Pomooooooooc to se nedá stihnout….. nechci být barmanka….. a další vlna objednávek….. a došla máta na mojito a pomerančový džus a všudypřítomné kamery, co tě pořád sledují, jak pracuješ … a pak tě miliony diváků vidí v televizi a kritizujou tě…. a další objednávky….…
Potom jsem se probudila….. Byla jsem celá zpocená a jakoby udýchaná….. Br to byl ale sen.. Dost náročnej…. To byl blázinec….. Byla ještě tma, všichni spali….. Došla jsem se do kuchyně napít a opět se zavrtala do svého pelíšku a doufala, že až usnu, už nebudu barmankou v tak bláznivém baru…. Ne, pak už se mi nic nezdálo…..
V srpnu jsem jela s rodiči a bratrem na pár dní do Prahy. Jezdíme tam každý rok. Mamka tam má spolužáka ze školy, který v Praze bydlí. Je taxikář a jezdí hodně v noci, takže nás u sebe nechává přespat….
Taky ví, co se kde v Praze koná a kde je co k vidění, takže nám vždy něco doporučí a my si uděláme výlet….
Jednou k večeru jsme se domluvili, že vyrazíme do kina Flora. Kino mělo být od 19 hodin. Když jsem dorazili, zjistili jsme, že jsme to popletli a že kino začalo v půl 7. Tak co podniknem? A strejdu Jirku napadl ten nápad…… “V Podolí se natáčí ta reality show Bar, děti by se jistě chtěli podívat….“ A už jsme seděli v autě a jeli směr Podolí. Mamka sice chvíli protestovala, že se nebude někde ukazovat do kamer a aby pak byla v televizi…. Pak jsem ji přemluvili…. Chtěla jsem vidět Tomáše Savku…. TO by bylo něco….
V baru to bylo moc fajn, líbilo se nám tam…. Okoukli jsme soutěžící a dali si koktejly. Já s bratrem nealko a rodiče nějaký ten s alkoholem…. Strejda Jirka si dal mojito. Všichni jsem ten opěvovaný nápoj ochutnali a moc moc nám chutnal…. Při pití jsem si vzpomněla na ten svůj sen…. Chvíli mě zamrazilo, že by se to mohlo splnit, ale pak jsem si oddechla a usmála se….. Teď jsem host a ne barmanka…. Je to jako ve snu, jen opačně…. Jsem sice v baru, jen na jeho opačné straně….. U stolu a ne za barem….
A co byl největší zážitek? Nebylo to setkání s Tomášem Savkou…. Toho jsme vůbec neviděli, asi ve vile odpočíval… Ale: Nechala jsem se vyfotit přímo s Pavlem Novotným…. Ano s tím synem našeho známého baviče. Byl moc prima a bez ohledu na to, že měl obsluhovat plno lidí v baru, si udělal čas, popovídal si, nechal se s námi vyfotit a ještě se mi podepsal…. To mi jistě budou kamarádky závidět…..
Byl to super večer, užili jsem si to….
Tak zase za rok…. Zase třeba v nějaké reality show?….. Ve snu nebo ve skutečnosti….
Autor , 11.01.2007
Přečteno 352x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí