Chatrné nohy

Chatrné nohy

Anotace: Když nohy tak jedině chatrné zní z úst ...

Chatrné nohy
Jsme nad močálem v luxusních domech s velmi chatrnýma nohama.
Naše domy jsou plná betonu a železa.
Osud je tedy jasný.
Je jen otázkou kdy a jak rychle budeme klesat ke dnu.
Mnoho lidí žije v přesvědčení, že se jich to netýká, že mají dost finančních prostředků k udržení se.
Jistě budou a mohou vzdorovat snadněji a déle, ale i jich se tento osud dotkne.
Změna režimu přinesla svobodu podnikání i novou kvalitu života.
Ovlivnila pozitivně naše zdraví.
Dala nám nové a luxusní bydlení, cestování, sportovní vyžití.
Sejmula však z politiků odpovědnost za správu majetku.
Z jejich rukou se ztratily nerostné suroviny, voda, ruda, uran, uhlí, ale i půda, lesy.
Přišli jsme o námořní loďstvo, Aerolinie, doly, byty.
Na obrovských rozlohách zemědělské půdy vyrostly nebývalé míře skladové haly, montovny, solární parky, golfové resorty.
Jako o život se staví administrativní centra, satelitní mestečka.
Bere se půda v mestských intervilánech i parcích.
Končí mnohá výroba zbrojního průmyslu, Tatra, ČKD, LIAZ, Avia, Kladno, Ostrava, Škoda, Tesla....
Poměrně soběstačné zemědělství se drobí na menší a dotované celky.
Odpovědné osoby za správu majetku zázračně a extrémně bohatnou, většinou právě na úkor spravovaného majetku.
Proto máme drahou vodu, plyn, uhlí, elektřinu i dálkové topení.
Cvak, jsem v. Bulharsku kde vyrostla nová a velmi kvalitní síť silnic a dálnic
Podobné jako v Rumunsku, Polsku, Maďarsku.
Cvak, jsem u nás, kde třicet let opravujeme zřejmě neopravitelné dálnice pomoci "prověřených" firem Eurovia, Skanska, Hochtief, Geosan, Subterra.
O nových "liniových" stavbách sníme jako o letu do vesmíru.
V zahraničí snad všechny vlaky zrychlují, jen u nás se po mnohamiliardových investicích do tratí i vlakových souprav držíme zřejmě prvorepublikového jízdního řádu.
A zase k poznávání okolních států.
Polsko má levné potraviny, bydlení, operátory, pohonné hmoty, hustou a kvalitní síť silnic.
A jak to dělají?
Odpověď je jednoduchá, pracují a udržují funkční a perspektivní obory odvětví.
Německo náš nedostižný vzor tahoun vývoje, pokroku, technologií.
Praktický ve všech odvětvích jsou na špici.
Budují s extrémní rychlosti nové zdroje energii v podobě větrníků, solární zdroje, přílivové, vodní, tepelné...
Pracují na vývoji automobilového průmyslu.
Mzdy patří k jedněm z nejvyšších na světě.
Míra přidané hodnoty u výrobků je maximální.
O rozvoj i plánování se stará vláda.
Kupodivu ekonomicky zvládají migrační krizi.
Střih Česko, pluji v Titanicu s kapitánem co prodal dvakrát tolik lístků než je míst na palubě. Prodal i většinu paliva protože ví, že jej nebude na zpáteční cestu potřebovat.
Pro klid na palubě si pozval nejlepší a nejdražší orchestr nejspíš pak s podobným plánem nemuset nic platit.
Tento kapitán říkejme mu český Kapitán Schettino věděl o lidech na lodi, přesto z ní utekl na svém záchranném člunu.
Míří do přístavu, kde ho vitá Janoušek, Rittig, Klaus kteří se slovy : vymyslel jsi to dobře i realizace proběhla podle plánu.
Po nás potopa.
Proto jsem koupil Kilimandžáro.
Autor umělec2, 28.10.2022
Přečteno 147x
Tipy 7
Poslední tipující: Vivien, šerý, Malá mořská víla, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Už na ten čas nemám žádnou sílu. Marnost okolo nás tak tíží, dostal jsem kýlu.

31.10.2022 17:18:38 | šerý

líbí

Zavěsil jsi opravdu v symbolický den ... vše začíná i končí ztrátou úcty k tradici k předkům, k těm kteří bojovali a umírali za ideu... Dnes se mladí nad vším pousmějí čemu jsme je tedy naučili:(

28.10.2022 07:36:38 | Malá mořská víla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel