Anotace: Tohle je čtyři roky stará povídka, můj úplný počátek. Na začátku a na konci je malá básnička, což je můj vůbec první pokus o poezii :)
Zlaté vejce v hnízdě stálo,
V poklidu si hovělo.
Jednoho dne ukradli ho,
A tak navždy zmizelo.
Po staletí hledalo se,
Ale nikde nebylo,
Po staletí říkalo se,
Že vejce navždy zmizelo.
Dlouhá doba uplynula, Zlaté vejce byla jen pohádka. V tomto čase, brzy ráno, narodilo se děvčátko, dítě Slunce, Zlaté dítě. Milovala mýty a legendy, zvláště tu o Zlatém vejci. Jednou, už jako dospělá, šla do města pro léky pro svou nemocnou matku, ale zabloudila v lese.
Měla žízeň. Dlouhý čas jí trvalo, než našla studánku, ve které by mohla smočit rty. Poklekla k ní, a jelikož věřila, že vše je živé, promluvila: „Mocná studánko, vzácná voděnko: poskytni mi lék na žízeň mou.“ Když se napila, poděkovala a zadívala se do odrazu ve vodě. Nebyl její. Na stříbřité hladině se zlatě třpytil obraz vejce ležícího v jeskyni. Dívka hned poznala, že jí studánka ukázala polohu Zlatého vejce. Podívala se pozorněji a spatřila srdce ve slunci. Ještě jednou poděkovala a rozběhla se lesem.
Běžela, dokud se nedostala na mýtinu. Uprostřed se vyvyšoval malý kopeček. Děvče vystoupilo na jeho vrchol a začala tam hrabat, jako by věděla, že tam něco je. Brzy klečela u poklopu. Otevřela ho a vlezla dovnitř. Teď stála ve velké jeskyni, která, ačkoliv v ní nikdy nebyla, jí připadala velmi povědomá. Na jedné ze stěn bylo vyryto srdce, velké srdce ve slunci, které viděla ve studánce. Přímo pod rytinou se lesklo zlaté vejce. Dívka k němu přistoupila a poklekla.
„Tak přece,“ řekla si sama pro sebe. „A to ONI mě považovali za blázna, když jsem věřila, že mýty jsou skutečné. To ONI jsou blázni!“ zasmála se. Chytila vejce a vzala ho do náručí. V tu chvíli pocítila náhlý příval informací, vzpomínek a událostí, u kterých Zlaté vejce bylo. A ten příval byl natolik silný a intenzivní, že její hlava už to nevydržela.
Vejce ji připravilo o rozum. Dívka zapomněla na svou nemocnou matku, na svá utrpení v životě, na všechny radosti života. Všechno okolo přestala vnímat. Starala se jen o vejce. Objala jej a už nikdy nepustila.
Dlouhým spánkem dívka spala,
Už se nikdy nevzbudí.
V jeskyni leží jen kostra,
Avšak jako strážce bdí.
Jednou vejce vylíhne se,
Zkázu zemi donese.
Snad zdatné dítě objeví se,
Smrt drakovi přinese.
Líbí se mi otevřenost tvé povídky. Čtenář si pak ve svém vlastním světě fantazie může představit, co se potom stalo ... :-)
31.03.2014 14:49:42 | Aiury