Upír ve skříni, část devátá
Proč jsou upíři dnes tak populární?
Jsou přitažliví.
Současní autoři fantasy literatury je popisují spíše jako lidi než krvežíznivé stvůry, kterými by ve skutečnosti měli být. Trápí se stejnými pocity jako my. Souží se láskou či naopak z celého srdce nenávidí; cítí vinu za činy, které spáchali, nebo jen hledají své místo na světě, neboť se považují za outsidery (alespoň pubertálních pupínků jsou mnohdy ušetřeni).
Dnešní konzumní společnost je zaujata věčným mládím a krásou. Upíří nestárnou, vypadají jako božská stvoření z obrazů renesančních mistrů. (Podobnost s elfy, kterým předtím patřilo první místo, je nejspíš čistě náhodná.) Stávají se tak ideálem, měřítkem, podle kterého se často posuzujeme sami. Jenže my, obyčejní lidé, se jim nikdy nemůžeme rovnat. A to už je dobrý důvod k depresi.
Proč jsou upíři v současné literatuře tak přitažliví pro dospívající dívky?
Protože většina autorek těchto knih jsou ženy. Přizpůsobují si postavy k obrazu svému a líčí je tak, jak by měli vypadat, ale jak by se ve skutečnosti sotva chovali. (Jenže kdo doopravdy ví, jak by opravdový upír jednal? Nemáme k dispozici žádné vědecké studie, ani psychologické rozbory jejich charakteru.
Upíři neexistují. Jsou pouze pohádkovými bytostmi, vytvořenými lidskou fantazií. Máte důkazy o opaku?)
Jsou snem žen. Jsou ideálními muži, jenž se ve skutečnosti nevyskytují anebo v nízkém počtu. Každá z nás by chtěla ohleduplného partnera, citlivého, chápavého, slušného, který nás za všech okolností ochrání, protože je také silný. Navíc má pohlednou tvář, uhrančivé oči a neodolatelný hlas.
Takzvaní slušní hoši většinou trpí pocitem viny za zničené životy a prolitou krev, jenž jejich příčinou tekla proudem. Tyto kladné postavy už ani nevysávají lidi! Za to se pohrouženi do stínu procházejí temnými ulicemi (nebo hvozdy) a utápí se v sebelítosti. V zásadě na to mají právo, jejich existence není med, ale, buďme upřímní, dopadli ještě dobře.
Jejich psí oči pak způsobují u žen soucit, který má k lásce jen krůček.
Přečteno 344x
Tipy 6
Poslední tipující: blackwolf, Tempaire, KockaEvropska
Komentáře (1)
Komentujících (1)