Ach, ty nicky
aneb pohádka „O sličné lani a kočce na střeše“
Zdravím, tady Evča! Že nevíte, kdo jsem? No, to jsem přece já! Můj nick je sličná laň. Aha?, tak už se vám rozsvítilo? Bezva! Tak tím pádem se můžeme pohnout z místa. Takže asi takhle. V poslední době se mi stává, že mě bombardujete svýma žádostma. Teda nemyslím vyloženě žádosti vo ruku, i když to se mi taky stává běžně. No, já to chápu, však kdo by nechtěl mít doma sličnou laň, že jo? I ten můj starej by si dal říct haha! Ale teď myslím žádosti vo to, abych se vodhalila. Chtěli byste, abych vodhodila tu svoji roušku. Zkrátka a dobře, je jasný, že prahnete po mý skutečný identitě. Jakože kdo teda jsem. Tak já to tušila, že to vlastně může dojít takhle daleko vzhledem k mejm kvalitám, který dnes a denně vodhaluju tady ve skupině . . .
Tak fajn, ukecali jste mě. Já jsem Evča. Evča Křepeláčková. Celej život žiju v Pusticích. Mám psa a manžela. Nebo se říká spíš manžela a psa? Ále, to je přece jedno, no, mám na krku zkrátka dva hladový krky. Tak to by mohlo na začátek stačit, ne? No, dobře, tak ještě něco. Mám svůj věk, teda bejvalo to lepší, teď už je to horší, ale pořád to docela jde. Jen když se ke mně někdo staví na kafíčko, tak je ždibec překvapenej, že vypadám ždibec jinak, než si myslel. No, a kdybyste mě teda někdo chtěl v Pusticích navštívit, tak klidně přijďte. Zavřu ho na chvíli do sklepa. Teda myslím jako psa, von jinak děsně žárlí. A manžel? Ne, ten nežárlí, ten bejvá v hospodě. Tak, jak říkám, klidně přijďte. Zatím to kafe vode mě každýmu chutnalo, jen pár jich mělo nějaký ty zažívací potíže, ale nakonec se z toho vzpamatovali.
Jo, a kdybyste nemohli najít náš barák, tak je to až na konci vesnice tam u lesa, taková odrbaná chaloupka. Na střeše sedí většinou černá kočka, tak se nelekněte, vona tam hlídá. Nebojte, ve vesnici mě zná každej, klidně se kdyžtak zeptejte. Ale né, když řeknete, že hledáte sličnou laň, tak to voni neví, kdo to je. To je přece tajný, haha! Ale když se zeptáte na Evču, tak voni vám řeknou: Jo, vy myslíte tu starou čarodějnici? Tak ta bydlí až na konci vesnice tam u lesa v takový odrbaný chaloupce, co na střeše sedí většinou černá kočka, ona to tam hlídá . . . Jo, a kdyby vám pak ještě říkali něco vo tom, že by si vo mě nevopřeli ani kolo, tak jim nevěřte! Pche! voni mají totiž strach, že bych je uhranula, tak aspoň pomlouvaj . . .
Už jsem byla pro vodu v potoce na to vaše kafe, tak se budu těšit!
Zdraví sličná laň!
PS: posílám fotku z našeho srazu, je to sice moje sestřenice, ale já jsem jí fakt hodně podobná, jen mám na nose takovou menší bradavici.
Za foto děkuji MIRA Photography
www.facebook.com/miraaphotography?fref=ts
Škoda, že se mi momentálně nedostává dost času, ale po přečtení několika tvých dílek mi něco napovídá, že si na tebe musím "dát pozor". Strašně úžasnej vypravěčskej styl. Bavím se jak malý dítě a určitě se zanořím ještě poměrně hlouběji.
15.05.2017 08:15:26 | Koblížek
:-), fíha! budu sledována, tak to si dej, Fany, bacha! a žádný průšvihy :-)! Ale jinak děkuju moc za Tvůj zájem, samozřejmě :-)!
21.05.2017 22:03:31 | Fany
nějak mi vyprahlo...můžu si opřít kolo?...samozřejmě o zeď...
05.05.2017 12:12:30 | enigman
:-), tak enigmane, když to bude vo tu zeď, tak s tím nemá sličná laň žádný problém, jinak to víš, myslím, že by Ti hrozilo uhranutí :-)! Děkuju moc, hezký víkend :-)!
06.05.2017 20:13:42 | Fany
...a kafe je ze spolku anebo vod Žida?...
04.05.2017 12:40:49 | Jort
:-), milý Jorte, nevím, jestli Ti to můžu prozradit, ale kafe sličná laň dělá tak, že odrbe kůru ze stromu, kterej roste vedle odrbaný chaloupky, rozdrtí ji šutrem a zalije pak tou vodou z potoka, tak a teď to tedy víš, tak přijď ochutnat :-)! Mám radost z každé Tvé návštěvy a děkuju moc :-)!
06.05.2017 20:12:26 | Fany
Pohádka!!! vždycky jsem si představovala, že budu na sklonku života bydlet v odrbané chaloupce u lesa, s kočkou na nose... e na... no kdekoliv kočky obvykle se vyskytují, takže jsi mě nadchla... akorát v tom bude nějaký háček, páč jsem zadala do mapy hledat Pustice a co bys řekla... houňo, jak by napsal Frráček, i když on to užívá v jiné souvislosti, ale stejně fantastické, zdravím sličnou laň (starou čarodějnici) Evču a přeju krásné kouzlení... ST. :-))
02.05.2017 12:53:45 | Iva Husárková
:-(, tak to je docela možný, že jsi našla to slovo :-), co používá milý Frr . . ., jsem si to tak trochu vymyslela, ale jednou se mi stalo, že jsem si něco vymyslela, a ejhle, ono, to fakt existovalo :-), tak tady jsem se evidentně netrefila :-(, soráč, jak se říká, Ivi :-), a jinak v odrbaný chaloupce je ještě volná jedna mechová postýlka, tak kdyby Ti nevadil jeden žárlivej pes a kočka na střeše . . . a moc pěkně Ti děkuju :-)!
03.05.2017 06:05:40 | Fany
jeee... myslím, že sem se spletla, myslím, že existuje... beru kočky a večer mě, prosím, očekávej v odrbané chaloupce a mechové... ááááá... postýlce... děkuji moc!!! :-))
04.05.2017 11:12:48 | Iva Husárková
:-), jasně, kočky s sebou, ty jsou nejdůležitější, miláčci chlupatý :-)! Odrbaná chaloupka jim bude k dispozici :-)!
06.05.2017 19:49:48 | Fany
ach, božéééé... ej, na světě je přece krásně... strašně se těším JUPÍ!!! :-)))
07.05.2017 04:43:37 | Iva Husárková