Slunce vysálo poslední louži po ranním lijáku, kolony aut se líně sunuly kupředu. Postupně připalovalo, blížilo se poledne. Horký vzduch nad vozovkou se vlnil a tetelil, výfuky aut vykašlávaly spálené plyny, ty pak stoupaly líně k modré obloze bez mráčku.
Odbočkou na motorest U prasečího ocásku sjížděl kamion. Auto s návěsem. Pozvolna dojel na parkoviště, zastavil, vypnul motor. Chvíli se nic nedělo. Pak se otevřely dveře a vystoupil muž. Střední postavy, tmavé vlasy na ježka, při těle. Kamion zamkl a vešel do restaurace. Byla poměrně plná. Posadil se k volnému stolu, otevřel denní menu.
Přišel číšník. „Dobrý den, něco na pití, a máte vybráno?“
„Ano, pivo nealko, a dám si hovězí vývar s nudlemi, vepřové výpečky, knedlík, zelí.“
„Hned to bude.“ Řekl číšník a odešel.
Muž se rozhlížel po okolí. Netrvalo dlouho, a číšník přispěchal s polévkou.
Muž ji pomalu snědl, a čekal na hlavní jídlo. Když číšník přinesl výpečky s knedlíkem a zelím, pustil se s chutí do jídla. Když snědl téměř polovinu, opatrně se rozhlédl, vyndal z kapsy krabičku od sirek, pod stolem ji rozdělal a vytáhl mrtvou mouchu. Hodil ji do zelí, krabičku schoval do kapsy a zelí zamíchal.
Mávnul na číšníka.
„Podívejte se, co jsem našel v zelí! No snad si nemyslíte, že to budu jíst!“ Ukazoval číšníkovi. „Omlouvám se, pane,“ řekl číšník, hledíc na mouchu. „Hlavně nekřičte. Přinesu vám zdarma porci novou.“
„Dobře,“ kývnul muž, a když číšník donesl druhý chod, muž ho rychle snědl, dopil pivo, zaplatil a odešel.
Odemknul dveře kamionu, vlezl dovnitř. Z přihrádky sebral zápisník, a do dlouhého seznamu motorestů si zapsal jméno nynějšího – U prasečího ocásku. Nechtěl tak riskovat trik s mouchou dvakrát ve stejném podniku. Spokojeně se zasmál, poplácal se po břiše, nastartoval kamion, a když motor začal pravidelně příst, vyjel pomalu zpátky na silnici.
Z okna ho pozoroval kuchař. „Já ti ukážu novou porci,“ pomyslel si jízlivě. „Jasně … a jak jsi jí spořádal i s mým extraplivancem,“ a pekelně se zachechtal…
Ahoj, pěkná gradace příběhu. Škoda, že ten kuchař použil plivání do jídla bez vlastně konkrétního impulsu. Není tam to jadro, které by to vysvělilo. Pokud jsi usiloval o vyjádření nespravedlivé odplaty, tak se ti to povedlo.
Petr
28.12.2017 00:41:31 | Petrlesna
...není dobré zahrávat si s lidmi od nichž máme jídlo...
27.12.2017 11:02:10 | Jort
Alchymisto Jorte:) máš naprostou pravdu...nikdy nevíme, co nám tam přistane.....nejlépe vařit pro sebe sám - v tom je záruka! Díky...
27.12.2017 11:04:26 | Anděl