Anotace: Ententýky, dva špalíky, čert vyletěl z elektriky...bez klobouku bos, natloukl si nos.
Ona, manželka
Krucinál, kde zase je! Tatínek je v garáži, haleká jejich dcera z koupelny. No jo, musí si dávat pozor na samomluvu. Děkuji Barunko…. Kde by jinde mohl být. Zalezlej v noře, aby nebyl slyšet. Fakt si myslí, že jsem tak naivní? Že jsem ho neslyšela xkrát telefonovat skrz tenké zdi našeho domu, pootevřené dveře nebo když chodil po zahradě a měla jsem otevřené okno v kuchyni? U jeho první nevěry cítila zklamání, zradu a zhnusil se jí sex.
Co mám dělat? Ptala se tehdy psycholožky, kterou tajně navštívila. Máme dvě holky, hypotéku a jsem na mateřské. Nechci zůstat na vše sama. Rada zněla jasně. Jestli nechcete o svého muže přijít, dopřejte mu to, co chce. Dopřávala mu dostatek. Všeho, co chtěl. Včetně těla. Po nějakou dobu. Teď už ani neví, kdy spolu spali naposledy. Připadalo by jí to jako incest. Následných třicet let společného života otupilo vše. To špatné zmizelo. Ale i to dobré.
Klap, klap, klap …. rázuje si to ke garáži a pohled na jejího manžela shrbeného nad telefonem mluví za vše. Idiot.
On, manžel
V otevřených dveřích do garáže stojí jeho žena. Dívají se na sebe pohledem postrádajícím jakékoli emoce. Jako když se díváte na část vybavení své domácnosti. Na stůl, televizi nebo třeba na chleba ležící na kuchyňské lince. Naprostá absence emocí, které se ztratily z výrazu tváří tohoto páru již před lety. Tondo, potřebujeme zaplatit kroužky pro holky. Odpoví ji znechuceně. Jo, já to zaplatím…. a už vypadni, honí se mu hlavou. Zdvořilostní úsměv trénovaný třicet let pod jednou střechou vyprovodí jeho ženu ze dveří. Na placení kašle. Pokračuje v milostných on-line hrátkách s Monikou ….
Ta třetí navíc, Monika
Monika se usmívá, když si ten den čte už posté, jak jí miluje. Naivní Monika. Monika s růžovými brýlemi. Zamilovaná Monika. Monika, která slouží Tondovi jako roztleskávačka jeho mrtvého manželství. Jak dlouho to bude Moničce trvat, než jí dojde, že by mohla o své naivitě přednášet na katedře psychologie?
On, manžel
Analytik, vystudovaný ekonom. Ze sebraných dat vlastních i kamarádů sestavil jednoduchou analýzu. A z ní si sepsal pár pravidel, co zaberou na každou. Jak jsou ty ženy snadné….
První pravidlo: když žena vypráví, vše vyslechnout se zájmem. Pokyvovat chápavě hlavou, neztratit oční kontakt a vzbudit dojem, že jsou ty ženské kecy inspirující. A to důležité - pamatovat si poslední dvě věty pro případ kontroly. Jinak se stačí dívat, usmívat a řešit si v duchu cokoli podstatnějšího. Druhé pravidlo: lichotit, lichotit, lichotit. Tlustá, hubená, černá nebo blond, malá prsa nebo obří, je třeba vzbudit v ženě pocit, že právě takto je to úžasné. Třetí pravidlo zní: každou holku přesvědčit, že je chytrá, vtipná a inspirující. Opravdový profík přidá navíc třešničku na dortu. Stačí když občas utrousí: jsi to nejlepší, co mě v životě potkalo.
Hotovo, stačí, každá je na lopatě od nedostupné bohyně až po poslední Máňu z vesnice.
Zasmál se sám sobě pod vousy a už ťuká do mobilu ….. Jsi to nejlepší, co mě potkalo….
Ta třetí navíc, Monika
Vyfotí si zprávu a uloží si ji do fotek. Opakovaně si ji čte znovu a znovu. Tadadadááááááá….. bílé šaty s vlečkou, kytice lilií, kostelíček u moře a Monika, krásná a křehká, s něhou v očích, kráčí pomalu k oltáři. On tam stojí, v obleku béžové barvy, vítr proudící okny beze skel mu čechrá šedé vlasy a jeho oči jí vysílají vzkaz Miluji tě a jsem pyšný, že se právě teď staneš mou ženou.
Ona, manželka
Chodila s ním na stejnou školu. Byla účetní a uměla počítat. Spočítala si, že potřebuje ještě pět let. Do té doby potřebuje toho starého kozla u sebe. Jako facility. Jako pečovatele o holky. Jako spoluzdroj příjmů. Někdy jí těch pět let připadá jako věčnost. Rozhodla se, že si těch pět let zkrátí. Poradila se s kamarádkami jak na to. No tak cestujte! Padne návrh. Nechápou ji. Otráveně se podívá na kamarádky, kterým to obratem dochází. Nechci s ním nikam jezdit. Chci si zkrátit čas tak, abych to s ním přežila!
No tak cestuj sama! To ji nenapadlo, Eva je génius. Doteď jezdili jako rodina. Holky byly malé a nikdy je nenechali s manželem hlídat kýmkoli jiným. Ale teď? Cha. Hlupáku. Budeš hlídat. Oni ti ty zálety zkysnou, pomyslela si a v očích se jí po dlouhé době objevily jiskry…. Otevřela si ntb, zakousla rohlík se salámem a její škodolibý úsměv by mohl inspirovat samotného vládce pekel.
On, manžel
Sedí u stolu a dívá se na papír, který mu jeho žena právě strčila pod nos. Vždy byla organizovaná a měla na vše plány. Neuvěřitelně ho tím vytáčela. Jakékoli vybočení znamenalo vykolejení z předem daného rozpisu. A tak mu předložila i rozpis do konce roku. Každý měsíc bude pryč.
Holky, maminka si musí odpočinout. Tatínek se ale o vás skvěle postará, že ano Toníčku? Skuhrá směrem k holkám, které se diví nové situaci. Tondovi oči se změnily v úzké štěrbiny a vysílá směrem ke své ženě jasný signál. Mrcho! Z jejího výrazu ví, že pochopila. Bohužel, chápe její záměr i on.
Ta třetí navíc, Monika
Miláčku, pojedeme spolu na dovolenou? Monika píše sladce s jasným náznakem očekávaného souhlasu. Našla pobyt u moře a prozřetelně objednala pro sebe, s příplatkem za neobsazené lůžko, pokoj pro dva. Těší se už teď, jak spolu prožijí svůj první, společný týden dovolené. Monička, naivní kočička.
On, manžel
No a jsem v ….. Jak dlouho single Monika vydrží poslouchat, že nikam nemohu, protože hlídám holky, ptá se sám sebe. A že na dovolenou jezdí moje manželka. Sama. Budu za osla nejen doma, ale i před ní. Hm, tak tohle už moc dlouho neokecám, myslí si Tonda a má pravdu.
Ona, manželka
Zabralo to, směje se z plného srdce v hospodě sedící u jednoho stolu s partou svých kamarádek tak, že jí tečou slzy z očí. Měly byste ho vidět, jak na ten papír zíral! Stůl se otřásá v základech. Každá z jejich kamarádek s ní soucítí. Počkej, tys mu to napsala na papír? Řve už smíchy Eva. A magnetem dala na lednici, aby to měl na očích! Holky se smíchy zajíkají a objednávají další láhev vína.
O deset let později
Ona, nyní už exmanželka
Žije se svým druhým mužem, podnikatelem, v domě, který vysoudila díky své dobré kamarádce po rozvodu se svým prvním manželem. Její druhý muž podniká s realitami a ona mu vede účetnictví. Cestují, jezdí na výlety a velmi rychle si vzpomněla i na to, že sex je moc fajn. Je konečně zase šťastná.
On, nyní už exmanžel
Žije sám v malém bytě, který mu soud přiřkl během rozvodu, má kocoura, rybičky, hodně pracuje, nemá rád lidi a je plný hořkosti. Stále se mu znovu honí hlavou to samé…. Měl to tehdy udělat a neudělal. Měl se rozvézt, dokud ho jeho žena respektovala a Monika milovala. Ale neměl odvahu. Bál se a hrál o čas. Čekal. Čekal ale tak dlouho, až ho opustily obě …..
Teď je sám a chodí každý týden pravidelně do jednoho pražského parku na místo, které mu připomíná, že cítil okamžiky štěstí, které dříve ani později už nepřišly.
Ta (bývalá) třetí navíc, Monika
Monika se prochází parkem u kláštera, kam chodila kdysi se svou velkou láskou. S mužem, kterého milovala a od kterého odešla. Nenašel tehdy odvahu situaci řešit. Je zamyšlená a pozoruje rozkvetlé keře, hůlkou si pomáhá k chůzi. Po poslední mrtvici má problémy s pravou nohou.
U jezera na lavičce vidí sedět shrbeného muže krmícího kachny. Tam, kde sedávala ona s ním, svou tajnou láskou…. Pozoruje toho muže, jeho třesoucí se ruce, vlasy, pohyby. Někoho jí připomíná, ale neví koho…
Jde dál a zanechává muže svému osudu.