Anotace: bylo to psáno v rychlosti.....takový bleskový nápad...je to můj první pokus, ale prosím o hodnocení a komentáře...
Pěkný nápad. Promyšlené je to dobře, ale strávila jsi nad tím málo času a to je škoda. Na prvotino to bylo dobré a pokud se nenecháš kritikama zviklat, myslím že tvoje povídky budou stát za to.
17.11.2007 10:10:00 | Kovik
moc vám všem děkuju za kritiky byl to jen pokus abych zjistila zda ma vubec cenu jeste neco psat nebo ne... urcite se pokusim podle vasich kritik nejak psat ale neslibuji nic protoze ja ani nevim jestli to v sobe mam nebo ne....navic jsem jeste nenasla ani svuj styl tak uvidime...
14.06.2007 19:35:00 | Arleen.D
Zdařilá prvotina. Studoval jsem teorii literatury, jistě
jsou tam některá klišé, ale nikdy bych nikomu neříkal,
jak má psát. To by vznikaly dílka jen podle šablony.
I když v mnohém musím souhlasits tím, co bylo napsáno
v předešlých komentářích. Pouč se z toho. Přeji Ti, aby
další povídka byla taková, že by si ji mnohý přečetl
jedním dechem...
14.06.2007 10:50:00 | Bíša
Rozebereme si to:
1. Píšeš o čtyřech dívkách, ale pointa se nakonec týká jenom jedné. Odstatní dívky bychom klidně mohli šktrnout a děj se ani za mák nezmění. To je problém. Ty tři ostatní jsou jenom bubliny, které zaplňují prázdné místo. Nijak děj neovlivňují, neřeší, nedochází k žádnému problému. Jsou prostě zbytečné.
2. Nemáš promyšleno, čemu jsi se chtěla vlastně věnovat. Jestli vraždě, nebo výletu čtyř holek. A tak to dopadlo, jak muselo. Půlka je o výletu, půlka o vraždě, ale chybí tomu stavba obojího. Výlet s vraždou souvisí jenom tím, že se vražde odehrává těsně poté.
3. Spousta balastu je také v popisech průběhu výletu. Rozepisuješ se s kluky, alkoholem, milováním, přírodou, posledním večerem, ale zase si to můžeme všechno škrtnout a nic se nezmění. Celý výlet nijak nesouvisí s následnými událostmi.
4. Ohledně té vraždy... Nijak jsi neřešila, co se stalo, jak se to stalo. Jen to, že jednou zavolala policie. A to ta reakce matky byla taková prapodivná. Toho už si všimlo víc lidí.
5. Pohřeb a závěr - opět nijak nesouvisí s dějem. Žádné vysvětlení, žádný výsledek, žádný uspořádaný konec.
Takže závěrem: Spíše než povídka je to sled vzájemně málo souvisejících obrazů, které namají žádný společný náboj, společné vyústění, nebo společnou pointu. Jen tak krajina je stejná...
14.06.2007 08:57:00 | Daniel S.
Bohužel, chybí mi tu povídková stavba. Podobné věci sepíšou v laciných dívčích časopisech, ale na povídku to nestačí.
Umíš se celkem vyjadřovat, tady bych problém neviděl, ale s čím máš problémy, je trocha teorie.
Povídka má mít úvod, rozvíjení děje, peripetii, krizi, zvrat, kolizi, vyvrcholení, pointu a závěr. Pořadí nemusí být přesně takové, ale pointa by na závěr být měla... Bez těchto věcí je povídka nezajímavá, suchá, je to jako číst jména v telefonním seznamu.
14.06.2007 08:49:00 | Daniel S.
Mě přišlo strašně vtipný: ,,Bože..děkuji strážníku!" POložila telefon a omdlela!!
Pomiň.. jinak by to chtělo víc propracovat no, ale nápad dobrej, nic podobnýho jsem tu ještě nenašla..
13.06.2007 21:46:00 | Iwetta