Anotace: Je tam částečně zamotaný i příběh z mého života. Alex i Míša opravdu existovali a opravdu se velmi milovali.. Někdo by to nazval láskou až za hrob, ale Míša stále žije...
No, klidně se přiznám, text, v němž se vyskytuje slovo žiletka, obvykle v tu chvíli přestávám číst. Protože i když mi můj život připadá hodně nezvládnutelný, tohle řešení tak nějak nechápu, nejspíš z přirozené potřeby nevzdávat se...
Ale že jsi to ty, přimhouřila jsem obě oči a překousla každou žiletku, ke které jsem se pročetla. A výsledek? někde tady pode mnou je napsané, že to nepůsobí kýčovitě. Na mě teda trochu jo, zejména konec. Nejspíš mám ten pocit proto, že spojení tajemna a Prahy si zaslouží víc náznaků a míň prvoplánového vysvětlení, co se vlastně stalo.
Jinak stylisticky opět, jako u dalších tvých dílek, zvládnuté téměř na jedničku, povedené obrazy, motivy i volba jazyka... Takže co jsem vytknout chtěla, to jsem ti napsala, chválu tu máš sice jenom v jedné větičce, ale ty jistě víš, že tvoje práce čtu ráda, takže omílat neustále dokola, jak píšeš dobře, mi připadá zbytečné.
Měj se
Gina
01.10.2007 17:27:00 | Gina Rocca
Dílo, o kterém vím, že je hodně inspirováno životem se těžko nějak kritizuje, ale přesto se o to pokusím.
Souhlasím, že by se pár vět dalo pozměnit a celkově to poupravit. Někdy to zní až moc tvrdě, k tomuhle tématu by se hodila lehkost, kterou hlavní hrdinka v sobě má, protože přestala vnímat okolní svět.
Jinak moc se mi líbí ta část, kdy už se topí a ještě si řekne, že ta voda chutná opravdu hnusně. Ještě mohla říct, tohle není Jim Beam... opravdu pěkná část, úplně jsem si ji představil, jak by vypadala zfilmována.
Celkově ten konec mě překvapil, protože vlastně to je jako happyend a nějaké slabší povahy by mohl přinutit... nedej bůh... aby se podobným činem skusili dostat tam, kam hlavní hrdinka...
Jinak dílo je to moc pěkné a co mě hodně imponuje je to, že jsi to nechala v Praze. Nedávala jsi to někam do Londýna, ale nechala jsi to v Praze. Praha je podle mě jedno z nejtajemnějších měst na světě... a tyhle příběhy se tam vysloveně hodí...
Tak hodně zdaru při tvorbě a hlavu vzhůru... život jde dál... =)
29.08.2007 16:33:00 | Miro Sparkus
Po milionu sto padesáti tisíci letech jsem našla něco, kde sebevražda není jen kýč... Děkuju!!! I když by se ta scéna možná mohla dát napsat ještě líp, možná by to chtělo trošku více probrat a popsat to Míšino zoufalství, ta scéna by pak lípe zapadla... ale nevím, možná se mi to tak zdá teď a kdyby tam toho bylo víc, bylo by toho najednou moc. Líbí se mi, jak jsi propojila Prahu s umíráním, a ta scéna, kdy se jí zdá Vltava rudá je... dokonalá. Podle mě. Celkově je tam spousta dobrých detailů... Jen bych ti poradila, aby sis třeba za týden tu povídku přečetla ještě jednou, je tam pár věcí, které ještě potřebují doladit. Občas se tam objevuje špatný slovosled, jsou tam navíc slova nebo je lepší použít zájmeno... a taky dost často chybí čárky. to chápu, taky je používám špatně, ale někde si o umístění vyloženě křičí. A ještě poslední připomínka, moc mi tam nesedí ten konec, bylo by lepší to jen naznačit. Asi chápu, co tě vedlo k tomu, napsat to takhle, ale kdybys to načrtla ve dvou větách a nechala to jen tak rozmazaně, nedefinovaně nekonkrétní, mělo by to mnohem větší efekt...
Musím ti ještě jednou poděkovat, moc na literu nečtu, takže mi možná dobré věci utíkají pod rukama, že na ně natrefuju tak málo, ale tohle za přečtení opravdu stálo.
P.S. Pokud to v budoucnu třeba upravíš, pošli mi prosím vzkaz, protože se k tomuhle dílku ráda vrátím.
22.08.2007 21:34:00 | Aranael