Krutý svět
Anotace: Nevěděla jsem, kam to zařadit, ale je to kratší povídka, kterou berte trochu s nadhledem, protože jsem se tu snažila o ironii mezi problémy a "problémy".
Temná noc.
V ledových kapkách, které se po volném pádu z nebe tříští o ještě ledovější kamenný chodník, se setinku po setince odráží městské dění jako v ohromném vesmírném kaleidoskopu, který kdosi tam nahoře rozbil na malinkaté kousky.
Všude panuje hlad, ticho a zima.
Bezdomovecká těla pro svět méněcennější než jateční ovce se choulí v těsných papírových krabicích, které představují spíše symbolickou ochranu před deštěm. Oheň, který jediný byl s to ohřát skřehlé ruce, už dávno vyhasl.
K tomu všemu se ulicemi začíná prohánět vítr, který se zařezává do tváří jako nelítostné ocelové kopí.
A přesně v této ulici, v jednom z těch oken, do kterých teď smutné oči bez střechy nad hlavou tak zálibně hledí, sedí dívka.
Černé hladké vlasy má lehce spuštěné přes ramena a je otočená zády ke dveřím, aby mohla předstírat, že si čte, kdyby náhodou někdo neohlášeně přišel.
Ale nečte.
Pláče.
Ve svém luxusně zařízeném pokojíčku pláče nad bolestí celého světa a představuje si samu sebe jako novodobou spasitelku, jejíž slzy se jednoho dne stanou věčnými.
Pláče a věří, že bolest, kterou nosí ve svém srdci, se jí vrátí rozzářenýma očima těch, za které nyní láskyplnně trpí.
A zatím v ulici za sebou postarší paní s šedivými vlasy schovanými pod promočenou háčkovanou čepicí táhne cosi zeleného, co vypadá jako
,,Plachta!"Zavýskne radostně starý muž opřený o cihlovou zeď v naději, že centimetrový okraj střechy mu poskytne lepší ochranu než krabice.
,,Ano, přesně tak. Podejte sem ty krabice, podepřeme ji a všichni se pod ni schováme."Zazubí se paní svými žlutými zuby.
A tak na ulici panuje radost a vevnitř smutek.
Svět je tak krutý.
Přečteno 518x
Tipy 2
Poslední tipující: danaska, sluníčko sedmitečné
Komentáře (2)
Komentujících (2)