Souzení a rozdávání
Všichni kolem mě, neustále něco a někoho soudí. Neustále někoho pomlouvají, kritizují, a na ostatní věci jim nezůstává čas. Všímám si toho všude, ráno i odpoledne v autobuse, jak každý pomlouvá každého, nejvíce mě zaráží, když staré babky, které furt něco řeší a někoho pomlouvají, Vás čakanem vyhazují, protože si chtějí sednout. Nesuďte!, nekritizujte!, nepomlouvejte!, a zbude Vám čas na prospěšnější věci.
Umíte dávat, umíte rozdávat? Minulý týden, když jsem byl v sobotu ve škole, tak mi jedna holka nabídla čokoládu, jde o dávání či rozdávání? No každopádně dávání či rozdávání se netýká jenom dárků či čokolády, ale zahrnujeme sem také to, když jde muž k holce na návštěvu. Nebo když to zobecníme, když jde někdo k někomu na návštěvu. Prostě slušností je přinést alespoň kytici (kaktus) nebo třeba bonboniéru.
No, a pokud nepřineseme žádný hmotný dárek, tak přinesme alespoň úsměv na rtech či radostnou myšlenku, kterou vyšleme těm, kteří nás pozvali, či nepozvali. Samozřejmě se může totiž jednat i o neohlášenou návštěvu, v tomto případě ale pozor, protože můžou být „ti co nečekali žádnou návštěvu“ nepřipravení, a tudíž mohou být nesví z toho, že Vám nemají co nabídnout. Proto je lepší návštěvy vždy ohlásit. Protože můžete navštívit manželský pár zrovna ve chvílích, kdy si ti dva užívají rozkoší svých těl.
Když malé dítě dostane dárek, tak to dítě má radost z přijímání dárku, pokud se mu dárek ovšem líbí, ale osoba, která mu ten dárek dala, má radost větší, protože je ráda, když je dítě rádo. Já to pochopil tehdy, když jsem v „rozhodném okamžiku“ začal dávat dárky svým rodičům, teda abych byl přesný, kdy jsem začal dávat dárky své mamince a babičce na Vánoce pod stromeček. Samozřejmě jsem byl chytrý, a dlouho jsem věřil na Ježíška, tak abych zbytečně neutrácel za Vánoční dárky, já jsem hold člověk spořivý, a i nyní se snažím vyhovět 9. bodu skautského zákona, který říká, že skaut je hospodárný. Jako malé vlče jsem si myslet, že to znamená to, že skauti chodí rádi do hospody, a docela mi to tehdy do sebe zapadalo, protože Češi pijí pivo docela hodně. Takže to nějak uzavřeme, pokud tedy někomu dáváte dárek, tak jakmile si ten dárek rozbalí, všimněte si jeho výrazu na tváři, toho zda se usměje, či toho, zda se usměje jenom naoko, a podle toho poznáte, jestli jste dárkem potěšili, nebo naopak nepotěšili.
Tak pro dnešek vše, Mějte se fajn.
Komentáře (0)