"Skoč!"

"Skoč!"

Anotace: Zjišťuju, že ten konec asi nikdo nepochopil... příště to napíšu tedy jasněji. Jen podotýkám, že v téhle povídce nikdo neumírá.

"Skoč!"

Zmateně stojím v nebeských výškách. Ve výškách snů. Myšlenky tápou v neurčitu, až nakonec narážejí na vzpomínky. Ty, kvůli kterým proplakávám poslední půlrok. Ty, které mi nedají spát i za té nejhlubší a nejčernější noci.
Kráčím do vysokého kopce a přesto upadám do stále větší jámy. Cítím, že dno je už blízko.

"Skoč!"

Kam jdu? Co tam hledám?

"Skoč!"

Míjím cizí lidi, kteří mi soucitně koukají na uslzený obličej. Soucitně? NE. Je to jen jakási hra, aby si udrželi svoje svědomí čisté jako lilie, aby nade mnou nemávli jen tak rukou, aby se aspoň na chvíli pozastavili nad osudem nešťastné holky z ulice. Nebo jsou jen zvědaví. Chtějí slyšet ty horší příběhy, aby nemuseli řešit svoje mizerný životy.
Všechny je míjím, bez jediného slova, pohledu.
Jste cizí.
Ti, které bych teď potřebovala, tu již dávno nejsou. Jsem tu sama, i když mezi vámi - cizími.

"Skoč!"

Kopec se začíná sklánět k obzoru. Jsem nahoře (a přesto dole). Kráčím po dlouhém mostě. Po hodně vysokém mostě. Sleduji mravenčí život tam dole.
Shon. Spěch. Chaos. Zmatek.
Chci pryč.

"Skoč!"

(Stojím v andělské výšce snů...) "Skoč!"
... a já skáču.

Odhazuji těžké břemeno, které bezhlučně dopadá k zemi.
Já zabila!
Já zabila mé já, které se nyní válí ve špíně tam dole.

Já zahodila sebe.
Nedaleko dokladů se povalují mé osobní věci. A támhle v bahně leží můj deník. Moje vzpomínky sepsány na papíře. Vzpomínky, které jsou tam, kde patří - v blátě. Vzpomínky, které už nechci nikdy číst.

A já? Už žádné Já! Mé tělo odchází daleko. Pryč odtud. Své Já nechávám pod tím mostem.
Začínám znovu... (Na bílý list papíru.)
Autor kookky, 23.11.2006
Přečteno 378x
Tipy 4
Poslední tipující: Koskenkorva, Chobotnička
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to nádherné. Opravdu strašně moc...pěkné. Závidím ti, že jsi takhle dokázala zapomenout. Je mnoho lidí, které by toho chtěli dosáhnout.

02.03.2008 10:59:00 | Chobotnička

Denda: Tak si to asi jako jediný pochopil :)

23.12.2006 12:24:00 | kookky

ja sem to teda pochopila trošku jinak než ostatní čtenáři...asi tag,že ses nezabila...jenom jsi zabila ty vzpomínky..teda aspon mi to tag pripadalo....ale i kdyby ne..mě se to líbí:D

19.12.2006 13:45:00 | Denda

Je to pěkně napsané a ani přesně nevím proč, ale líbí se mi to:-) Jediný obrat, který mi tak nějak neseděl: "přesto upadám do stále větší jámy." To mi prostě přišlo divný...

29.11.2006 19:24:00 | Dorimant

Myslela sem tím koncem že všechny ty povídky končí tím, že nakonec každý skočí, ale tady to tak vlastně není... ;) Pro umístění závorek mám svůj důvod, protože to právě nemá být vyloženě součást textu.

24.11.2006 15:10:00 | kookky

Vcelku dobré, ale trochu strojené, mi to připadá... ty závorky by tam pasovaly, kdybys nepsala ich formou... ten konec, jak píšeš překvapivý, je spíše pro mne zmatený...
jedna z mnoha...

24.11.2006 06:43:00 | Tömätäri

jee,i kdyz je to ohrane tema,tak tam je stale co objevovat,stale neco noveho-skvele!moc se mi to libilo-jen,ja nevim-je to asi jenm muj nazor,alwe libilo by se mi vic,kdyby si veci v zavorkach prevedla ,,normalne" do textu,proste jim tam priradila sva mista a ne,aby byli zastrceni v nejake ,,ohradce".
Hezky vikend!

23.11.2006 21:38:00 | Me and you and all the others

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí