Anotace: jenže voči přes ty brejle, toho už dost viděli, jedno vidí je to v hajzlu, druhý je to v prdeli.
Dnes je sobota caryjajuchacháá, ten posledný deň, nečakaj ma, nečakaj ma moja milá, já už neprídem… Kromě toho, že se mi vybavila slovenská lidová písnička, musím bohužel konstatovat, že propadám depresím z vysokoškolské matematiky, která je zatím v prvopočátku, a tak vážně uvažuji o ukončení studia na Fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice. Od večera a dnes celý den, tedy řeším co dál. Mám několik možností:
Tak. Celý den porovnávám náplně a obsahy předmětů v Pardubicích a v Praze. Vypadá to, že obsahu předmětu Matematika I se prostě nevyhnu, ale v Praze bych se vyhnul Matematice II.
Pro porovnání: Sylabus předmětu Matematika I v Pardubicích:
Základy výrokového a predikátového počtu. Množiny.
Výrok a výroková forma. Logické operátory. Kvantifikátory. Množinové operace. Číselné množiny. Suprémum a infimum číselné množiny.
Zobrazení a jeho typy. Mohutnost množiny. Spočetné a nepočetné množiny.
Posloupnosti reálných čísel.
Posloupnost reálných čísel. Limita posloupnosti reálných čísel. Základní vlastnosti vlastních i nevlastních limit. Typové limity a jejich použití při výpočtech. Monotónní posloupnosti a jejich vlastnosti. Eulerovovo číslo e.
Reálné funkce jedné reálné proměnné.
Pojem reálné funkce. Některé speciální třídy funkcí (omezená, monotónní, sudá, lichá, periodická, složená, inverzní). Základní elementární funkce (konstantní, mocninná, exponenciální, logaritmická, goniometrické, cyklometrické, hyperbolické). Funkce racionální, ryze lomené racionální funkce, parciální zlomky.
Limita a spojitost funkce. Základní vlastnosti limit. Typové limity a jejich použití při výpočtech. Věty o spojitých funkcích na uzavřeném intervalu.
Diferenciální počet funkcí jedné proměnné.
Derivace funkce v bodě a na intervalu, geometrická a fyzikální interpretace. Věty o derivacích, derivace elementárních funkcí. Diferencovatelná funkce a diferenciál funkce, aplikace diferenciálu k přibližným výpočtům a k odhadu chyb. Derivace a diferenciály vyšších řádů.
Věty o střední hodnotě. L´Hospitalovo pravidla. Taylorův polynom a jeho užití. Taylorova věta.
Průběh funkce (význam první a druhé derivace, lokální extrémy funkce a inflexní body, absolutní extrémy funkce, asymptoty grafu funkce), souhrnné vyšetření průběhu funkce a sestrojení grafu funkce. Řešení slovních úloh na absolutní extrémy.
Vektorová funkce a její derivace. Derivace parametricky dané funkce.
Integrální počet funkcí jedné proměnné.
Primitivní funkce a neurčitý integrál. Základní vzorce, základní integrační metody (per partes, substituční). Integrace racionálních funkcí, integrace parciálních zlomků. Některé speciální substituce.
Určitý integrál, definice Riemannova určitého integrálu, podmínky existence, vlastnosti. Metody výpočtu. Zobecněný Riemannův integrál, nevlastní integrály. Funkce gama a beta.
Geometrické a fyzikální aplikace určitého integrálu.
Číselné a funkční řady
Kritéria konvergence pro řady s kladnými členy, alternující řady
Mocninné řady, Taylorova řada
Sylabus Matematiky na ČZU:
Aneb, když sis na střední neudělal do sešitu ani čárku a sral jsi na to, tak si to teď vyžer.
Vydrž. :-)
Sylaby síce vyzerajú hrozivo, ale moje skúsenosti z výšky boli, že to prednášali tak, akoby si to videl prvýkrát.
Btw, na oboch školách to vyzerá na skoro rovnaké učivo.
05.10.2013 21:14:19 | nebech
Já byh hned neházela flintu do žita, taky jsem měla v prváku na vejšce skoro celej rok pocit, že ničemu nerozumím a taky jsem chtěla několikrát skončit. Ale když jsem se pak učila na zkoušku, tak to všechno perfektně zapadlo. Být tebou, tak tomu dám ještě šanci.
05.10.2013 17:16:45 | iluzionistka
co jsi měla za obor a na jaký škole?
05.10.2013 17:19:04 | jezevec.edward
No já studuju Všeobecné lékařství na Karlovce v Hradci. Ale věř mi, takhle se fakt cítí každej na začátku roku.
05.10.2013 17:19:52 | iluzionistka
všeobecný lékařství studuje ségra, ale v praze. Jenže já mam hroznej deficit ze středoškolský matiky.. Skrz to, že jsem na to kašlal jsem rád, že vypočítám rovnici.
05.10.2013 17:21:40 | jezevec.edward
No tak to já to měla podobný, protože jsem z jazykovýho gymplu a na přírodní vědy se u nás moc nedbalo, tak jsem taky na všechno na začátku koukala jak vyoraná myš, ale když se člověk snaží a fakt se učí, tak se to pak zlepší. Jde o to, kolik tomu chceš věnovat úsilí.
05.10.2013 17:23:39 | iluzionistka
jsem od přírody velice líný člověk.
ale na medině nemáte moc matiky ne?
05.10.2013 17:25:41 | jezevec.edward
Jo, tak to je zlý, ale já taky pozoruju, že jsem rok od roku línější :D
No, měli jsme tam zas fyziku a blbou statistiku, to byl děs.
Ale pokud máš nějaký cíl, za kterým jdeš, tak se to překonává snadněji.
05.10.2013 17:28:43 | iluzionistka