Docela hezké, jen jsem už od začátku tušila že to bude on, ale ten věnec na konci byl dobrý, také mě trochu zamrazilo...
22.02.2018 11:58:41 | Marry31
Dobře zpracovaný smutný příběh, až mě zamrazilo.
14.01.2018 19:04:29 | Slav Milo
Moc dobře napsané, ale trochu z toho mrazí, tedy dost. Ale někdy to tak prostě bývá.
Souhlasím s Petrlesnou, ten věnec to pěkně provází.
12.01.2018 19:46:26 | danaska
Moc zajímavé čtení. A ten věnec to pěkně provázal, aby každý čtenář hned pochopil i bez vysvětlování. Každopádně není tak těžké, aby povídka vyvola smích, nebo pláč, ale povídka, která donutí k zamyšlení je teprve to co má ten pravý smysl pro lidi. Děkuji, něco mi to dalo.
12.01.2018 19:38:26 | Petrlesna
silné-andělinko takový to žánr jsem od Tebe nečekal...a velmi pěkně napsané...rosteš******:-D ST*
12.01.2018 19:25:45 | Frr
A až synáček jednou půjde do kriminálu, maminka ho bude všude obhajovat, že tak hodný kluk by nic podobného neudělal, že je to na něj ušitý komplot... Kolikrát si říkám, že každý zločinec měl nebo má svoji mámu, která v něm často nekriticky vidí toho svého hodného chlapečka... Myslím, že to často začíná už u "opičích" matek, které slepě obhajují prohřešky svých dětí ve škole a místo toho obviňují učitele a kdekoho ještě. Ale je to samozřejmě složitější... ;-) Líbí se mi, že se věnuješ i podobným tématům, která jsou na Literu málo zastoupená - literatura se přece nevyčerpává jen pitváním se pouze v sobě samém... ;-)
Pěkně napsáno :-) ST
12.01.2018 14:51:46 | Amonasr
Ami, moc děkuji za komentář...je to moc složité...ono mnohdy to ani rodiče nenapadne. dnešní děti jsou dosti yynalézavé, kolikrát člověk nestačí žasnout, co všechno nevymyslí...a jak se říká - tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. někdy to dopadne tak, že to dítě dostane facku od života, a srovná se...jen aby ta facka nebyla fatální pro celý jeho život...
13.01.2018 13:05:10 | Anděl
Souhlasím, je to vždy případ od případu... To se mi to "kecá", když sám děti nemám - ale nějaké ty "opičí matky" jsem už v životě potkal, tak jsem se zkrátka neudržel... Být po mém, tak bych klidně rákosky do škol zase zavedl - myslím, že leckterým dětem tyto preventivní výchovné lekce pak k jejich vlastní škodě v pozdějším životě zkrátka chybí... ;-))
13.01.2018 23:16:27 | Amonasr
Ami...pokud si vzpomínám, za celé školní období na základce jsem dostala jediný trest. (nemyslím být po škole či psát úlohy) A to při hodině zpěvu, kdy jsme museli v lavicích stát, a spolužák zpíval schválně nesmysly. Zasmála jsem se, vtom u mne byl učitel a odkázal mne stát po zbytek hodiny v koutě, obličejem ke třídě. Já - která se opravdu snažila být neviditelná! Bylo to ponižující...a vlastně pro co? Pro jedno zasmání? Ano - zavedla bych znovu rákosku. Možná by stačilo s ní švihnout o stůl, jako to udělal p. Tříska v roli učitele...myslím, že by to mělo také jakýsi "výchovný" účinek...děkuji Ti:)
14.01.2018 07:36:02 | Anděl
Každý jsme asi někdy byli tu či onde terčem nějaké nespravedlnosti. Když je to navíc od člověka s formální autoritou, od nějž se nějaká míra spravedlnosti právem očekává, je to o to smutnější. Ale i tím se člověk učí. Měl jsem v životě na učitele štěstí, vzpomínám na některé dokonce i s láskou, ovšem také jsem zažil na gymnáziu "pitomce", který neměl na to být učitelem... Naprostá dokonalost v životě holt neexistuje - nikde... ;-)
A pokud jde o tu rákosku - většině by jistě postačovalo to třísknutí s ní do stolu, ale výjimečně by se to asi nemohlo obejít ani bez přímého kontaktu s neposlušnou dlaní nebo zadkem... Nonverbální vysvětlení je někdy schopné přenést důležitou informaci k jejímu příjemci mnohem účinněji a rychleji, než bezzubé slovní... ;-))
14.01.2018 17:10:16 | Amonasr
Pokud jsi studoval gymnázium, pak máš i vysokou školu předpokládám....v Praze a už jsi tam zůstal.....myslím, že nejvíc zážitků máme ze základní školy. některé úsměvné, jiné smutné ale to tak bývá. Ami, děkuji za tvé komentáře. vážím si jich.
14.01.2018 17:27:45 | Anděl
Naprosto přesně - nemám co dodat :-)) Až na to, že i já si vážím Tvých komentářů, Anděli - děkuji :-)
14.01.2018 17:57:00 | Amonasr
Smutný, ale velmi aktuální a pravdivý příběh, kterých je v našich ulicích bohužel plno.
O to víc je to smutnější, když rodiče o ničem nevědí a snaží se "dítě" držet zkrátka, aby z něj něco pořádného vyrostlo. Nakonec však zjistí a většinou i nešťastnou náhodou, že už je dávno jednou nohou v kriminále.
Pěkně zpracované, ST :-)
12.01.2018 13:22:14 | Kubíno
Kubí...moc děkuji. Bohužel, je to tak, mnohdy rodiče nevědí. Pak je to bolestivé hlavně pro ně, když se na to přijde...ale ...i to je život...
12.01.2018 14:10:22 | Anděl