Křídla

Křídla

Anotace: ....

Šli jsme loukou a uprostřed zůstala stát. Nemělo cenu se ptát, její oči mi řekly vše. Posadil jsem se do trávy a ona vedle mě. Hleděla na slunce.
Víš to slunce je jako dřív, na stejném místě a já jsem tu zas a stojím, jak stála jsem před léty. Když podíváš se o trochu víš, možná, že mě uvidíš. Víš taková, jaká jsem bývala. Vidím tu vrátka, co na ně dýchl čas, nic víc. Tak zavři oči.
Teď vidím vrátka a nízký plot a za ním krásný sad, stromy jsou samý plod a v jejich stínu dívku nádhernou. Stojí, dívá se k obloze. V očích má přání a v dlaních svět. Do dlaní se bojí pohlédnout, jestli tam vlastně ještě je. To přání je, ať svět se otevře a ona otevře se s ním. Touží po tom vylétnou. Přitom se stačí jen rozhlédnout, že létat vlastně není kam. Je tu všechno, slunce, zrostlý sad, všichni co jí milujou, od mala je s přírodou. Teď chce prostě pryč. Beru ji za ruku, je vlhká od rosy a oči jí planou smutkem a strachem ze samoty. Proč pláčeš?
Viděl si to děvče? Tak taková sem bývala. To jsem byla já víš? Byla jsem mladá a nádherná a teď když se vracím, jsem strašně zklamaná, že nepřišla jsem zpátky dřív. Měla jsem přání, tajný sen, chtěla jsem létat. Víš jako mít křídla a vznášet se nad krajem. A tak jsem to jednou zkusila, vylétla jsem ze sadu ven a už to nešlo nazpátek. Jak ráda by sem to vrátila. Jen jsem se lehce vznášela a byla jsem stále víš, až jednou jsem dopadla a nenašla z toho cestu ven. Byla jsem strašně daleko, pryč byly cesty, louka i ten sad. Měla jsem naráz strašný strach, že ty vrátka i ten nízký plot zmizely na dobro. Začala jsem hledat cestu zpět, jenže ona zatím zarostla. Já prohledala snad celý svět, až jsem jí znovu našla. Jenže je pozdě vidíš a jsem tu zas. Jen nejsem co jsem bývala. Ta cesta mi křídla sebrala, zdravý i mládí, jen svoboda mi zůstala. Jak jsem si přála. Chtěla jsem domů však křídla jsem ztratila. Teď už jsem skoro na konci a bojím se. Je to divné viď? Vezmi mě prosím ze ruku, zkusíme teď spolu jít. Půjdeš?
Nemusela se ani ptát. Obejmul jsem ji, stále se chvěla a šli jsme dál. Je slunce, to slunce bylo nad náma, před námi krásná zahrada. Jen stromy s toho čekání opadaly a zestárly, a vrátka pořád dokořán, bály se jít spát, aby se s nimi mohla vrátit k nám. A zase tam stála ve stínu a já jsem tam byl sní. Koukala se zlehka do dlaní, kde byl kdysi svět. Teď tam není nic. Ten svět co zdál se nádherný, odnesl čas a mládí sním. Tehdy jsem poprvé slyšel plakat sad, všechny ty stromy, tráva, i já jsem plakal snad. A ona stála opět nádherná, stála tam jen se dívala a já věděl, že musí odejít. Ani si toho nevšimla, jak byla šťastná a pokorně krásná. Zavřel jsem vrátka za sebou. Viděl jsem, že už má jen pár chvil jako ty stromy před sebou, jako ten sad. A cítil jsem, že já se rozpláču snad. Měla sen, přání co splnili se jí najednou a srdce plné radosti. Ještě naposledy jsem se ohlédnul a viděl jsem osud, který se naplnil. Už jsem se nikdy nevrátil jen když zavřu oči tak jí vidím zas stát krásnou, mladou, nevinou. A v hlavě hlas: " Vezmeš mě prosím za ruku? Zkusíme teď spolu jít? Půjdeš?" Pořád jí miluji..
Autor jára spots, 19.06.2008
Přečteno 657x
Tipy 32
Poslední tipující: Prokešová, Lilly Lightová, Tacca, Puck, Bíša, Triffid Kolbe, Churry, mikyša, W.O.K.O., pejrak, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tak tohle se mi teda líbilo!
Krásný příběh za pochvalný supertip :)

15.03.2009 11:00:00 | Lilly Lightová

líbí

děkuju moc:-)

24.10.2008 12:04:00 | jára spots

líbí

Moc krásný! A co víc, je to nádherně upřímný :)

24.10.2008 11:56:00 | Puck

líbí

je děkuji:-) no nevim asi sem to nenapsal uplně jak jsem chtěl ale je psaná srdcem a to doslova...

30.08.2008 09:58:00 | jára spots

líbí

Tohle je tak nepředstavitelně krásný a dojemný, umíš pěkně zasáhnout :o)

30.08.2008 09:39:00 | W.O.K.O.

líbí

nebul prcku:-)) já děkuju:-)

01.07.2008 20:04:00 | jára spots

líbí

Járo, bulím ... díky

01.07.2008 19:43:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

Ale no tak drakůůů co to je za řeči.....ty máš energie nas rozdávání na to jakej si děda :o)

robot píše FRR..nk tak vidíš :o)

30.06.2008 10:49:00 | Noc17

líbí

jen mě se dopředu moc nechce....... je hnusná doba a bude ještě horší....... chjo ale co nám zbývá:-))

30.06.2008 07:20:00 | jára spots

líbí

Já bych chtěla vrátit nejen mládí, ale také určité okamžiky.. Určité chvíle, změnit svá rozhodnutí. Ale jak se říká: "Co se má stát, stane se..! Každopádně už není cesty zpět, musíme jít dál..

29.06.2008 21:52:00 | Známá - Neznámá

líbí

děkuju vám moc všem ............ ani nevim jak mě to napadlo..... snad pocit že sem taky ztratil svuj sad iluze mládí a ted hledám cestu zpět a ona už žádná neni...

29.06.2008 17:46:00 | jára spots

líbí

Ano.. souhlasím se slečnou noci, protože se v tom najde asi opravdu každá z nás. Taky bych se chtěla vrátit. Zpátky! Jenže už to nikdy nepůjde. Moc krásné..

29.06.2008 10:42:00 | Známá - Neznámá

líbí

chudátko mojééé moc krásně jsi to napsal..až je mi to líto...taková bolest...já narozdíl od dračičáka brečím:-( dojalo mě to

27.06.2008 18:47:00 | Lady Carmila

líbí

Mám slzy na krajíčku a to nosím také kalhoty.
Úplně jsem to vše viděl před sebou jako ve filmu
Jako kdybych tam stál já.
Díky kámo.

26.06.2008 16:17:00 | Dračičák

líbí

moje pocity... těžko mluvit........ ale děkuji:-)

19.06.2008 20:56:00 | jára spots

líbí

Tvoje pocity jsou nádherně upřímné...

19.06.2008 19:45:00 | spare

líbí

děkujo slečno noci:-)i já se v tom najdu sa to nosim kalhoty:-) je to taková pocitová věc...

19.06.2008 16:42:00 | jára spots

líbí

Je to překrásný......čte se to nádherně a každá se v tom najdeme, já speciálně..chlape parádička vymazlená to je ....

jdu číst ještě jednou...

19.06.2008 16:33:00 | Noc17

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel