Kamarádka

Kamarádka

Anotace: O tom, jak jsem se zamiloval do své kamarádky, která má kluka.

Myslím si, že určitě mám právo na to, mít někoho rád. Nevím však, jestli mám právo milovat.
Mám aspoň takový pocit. Ona má kluka. Je moje kamarádka. Ale já nebyl schopen se s tím smířit, chtěl jsem víc než kamarádství.
Neustále jsem si opakoval: „Máš kamarádku, máš kamarádku, navždy a nikdy ji neztratíš, musí ti to stačit.“
Ale zkus se kamarádit s holkou, která se ti líbí čím dál, tím víc, která je naprosto úžasná, kterou jen tak znova nenajdeš. Na, které se ti líbí všechno, na níž nemůžeš najít jediný nedostatek. Která je dokonalá, přesně taková, jakou sis vždycky přál.
Nemůžeš s tím dělat nic jiného, než tiše přihlížet tomu jak se z tebe stává, každým dnem, každým jejím slovem, každým pohledem, každým úsměvem, více zamilovaný člověk. A pak nastane den, kdy už to nejde vrátit.
Najednou si uvědomíš, že jseš opravdu zamilovaný.
***
Zjistíš, že ses změnil, že už nejsi jako dřív, že už tě netěší věci, díky, nimž jsi byl dříve šťastný a naopak se objeví věci nové, které ti vnáší radost do života.
Někdy je to motivace do něčeho, co jsi dříve nedělal rád. Najednou se s chutí pouštíš do učení, s radostí jdeš pomáhat do kuchyně, s vervou děláš, jinak nudné věci a přitom se usmíváš a myslíš na toho člověka, který tě takto změnil.
Ale ne vždy je to takové.
Mně bylo dáno to štěstí, že jsem to mohl prožívat skoro půl roku. Byla pro mě motivací do života. Ale to bylo tak všechno. Byl jsem šťastný z každého pohledu na ni, z každého pozdravu, ale to bylo všechno. Nikdy jsem s ní pořádně nemluvil, a asi už to tak zůstane, zbydou nádherné vzpomínky na dobu, kdy jsem měl obrovskou radost z maličkostí, silnou motivaci do čehokoli a obrovské štěstí, které mě provázelo všude, všechno se dařilo, všechno vycházelo. Až na jednu „maličkost.“
Vídal jsem ji denně ve škole, ale nikdy jsme spolu nemluvili, posílal jsem smsky, ale ona neodpovídala, chtěl jsem s ní mluvit, ale nikdy to nevyšlo. A najednou jsem zjistil, že už to takhle dál nejde. S hrůzou jsem zjišťoval, že moje nálada se nenávratně hroutí a nejde to vrátit zpátky. Uplynulo už příliš mnoho měsíců a já se bál, o cokoli se pokoušet, bál jsem se ztráty snů.
Stalo se totiž něco, co se nikdy stát nesmí.
Myslel jsem na ni tolik, tak intenzivně, ve snech ji vídal pravidelně, představoval si snad tisíc možností, kdy a kde ji uvidím, jak spolu budeme mluvit, jak se bude tvářit, jak se bude chovat, jak vypadat a mnohem víc. Myslel jsem na ni tolik, až se najednou moje představa začala lišit od skutečnosti. Ona v mé mysli už nebyla Tou, ve skutečnosti.
Rozzloben sám na sebe jsem si postupně uvědomoval, jaká je doopravdy. Že vůbec není tím ideálem, mým snem.
***
A tak se tedy před nedávnem stalo, že jsem dal přednost oné kamarádce a změnil se podruhé. Druhé rozkopání mého hodnotového žebříčku trvalo dva měsíce. Špatná nálada střídala tu dobrou v čím dál delších intervalech. Ve škole jsem se bavil s Katkou, tak se jmenuje ona kamarádka, a doma jsem vzpomínal na Markétu, tak se jmenuje ta dívka, na, kterou jsem předtím tolik myslel. Zpočátku, když jsem byl doma, tak jsem byl rozhodnutý, že Katka bude a zůstane mojí kamarádkou a dál se budu snažit mluvit s Markétou.
Jenže, jak čas plynul, tak jsem měl Katku čím dál tím radši. Všímal jsem si jí, záleželo mi na ní, líbila se mi čím dál, tím víc.
Jednou jsem si řekl: „Mám kamarádku, ale co ty city? Jak se jich zbavím? Nebo s nimi mám počítat a snažit se o víc?“
Má kluka, věděl jsem to, ale nijak mi to nevadilo, vlastně jsem ani nepředpokládal, že by to mohlo být jinak. Říkal jsem si: „Každá holka má kluka, ale dle statistiky většinou není vždy jeden a navždy“ „A aspoň mám tu výhodu, že, když to vědí i ostatní, tak, že o ni nebudou jevit takový zájem a já se nemusím bát válek se svými kamarády.“
Ale já nemám právo na to, chtít, aby se s ním rozešla a dala přednost mně, nemám. Nikdo na to nemá právo.
Ona se musí rozhodnout a já jí nechci zasahovat do života, nechci, aby byla smutná. Dokonce ani nechci, aby třeba zkazila život svému klukovi, tím, že se s ním rozejde.
Jenže srdci se nedá poručit. A já jsem zamilovaný do holky, která má kluka.
A nevím co dál.
Teda pardon, vím: Zapomenout na city, najít si jinou, a Ji mít dál jako kamarádku. Ale copak to jde? Copak je člověk schopen rozmyslet si zamilovanost?
Zatím se mi to nedaří. A platím za to krutou daň, nekonečnou náladou pod bodem mrazu. Proč?
Protože jsem ji už dva měsíce neviděl.
Přestoupila na jinou školu. Ne díky mně.
Zbývá mi jen ICQ a mobil. Když se s ní chci domluvit, abych ji viděl, tak to nejde.
Říkám si: „Mám kamarádku, navždy, může to být jen horší.“ Nejde to...
Můžu jen čekat, až se zase něco stane. Stane, ale co?
***
Je to snad osud každého člověka, jemuž se do života připlete někdo, kdo na něho nemá čas, ale je tak úžasný, že se do něj ten člověk zamiluje, a nezbude mu nic jiného než si to zase rozmyslet?
Ale proč jsem se sakra zamiloval?
Vždyť jsem věděl, že to nejspíš nepůjde, že se kvůli mně přece nic nezmění. Za všechno si můžu sám.
Říkám si: „Budu doufat v to, že se něco změní, že to nakonec dopadne dobře, že na mě bude mít čas, že mě jednou bude mít ráda víc, než jako kamaráda.“
Má pravdu, ten, kdo říká, že: „Láska se dá léčit zase jen láskou.“
Ale chci se léčit? Znamenalo by to si někoho najít, zamilovat se znova.
Je mi hrozně líto, když píšu, že bych snad chtěl někoho jiného než Ji.
Svojí kamarádku Katku, kterou mám tolik rád, a tak dlouho jsem Ji neviděl. A vypadá to, jako, že ji asi už ani neuvidím.
Autor Skaja, 04.02.2007
Přečteno 866x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj, tak naprosto chápu,o čem mluvíš. Sama prožívám totéž...a nejhorší je ona bezmoc... Ale jednou snad bude líp..

28.05.2007 15:38:00 | Megs

ta povídka je strašně hezká a vim o čem si psal a co jsi při tom prožíval nebo prožíváš.já zažila něco podobného

13.04.2007 17:52:00 | Terysekkk

Jooo..takto same zrovna prozivvam..je to celkem smutny=(..
ae povidka krasna..:)...

07.04.2007 19:44:00 | embryo v hlave

povídka je moc pěkná,dobře se to čte... =) je to takovy přiběh plný zklamani,snad bude něco lepčího (v životě) =)

03.04.2007 22:27:00 | Albertinka

Taky se mi stalo, že jsem se zaamilovala do svého kamaráda, ale to nebyl problém, protože jsem s ním už jednou chodila. Vlastně jsem do něj zamilovaná pořád a abych pravdu řekla už ani nevím jestli s ním chci chodit, protože se bojím, že by to zničilo naše přátelství. Každopádně ta povídka je hezká...

18.03.2007 18:00:00 | Gracia

jednou se mi něco takového stalo, že se do mě zamiloval kamarád.. a naštěstí jsme o tom mluvili, vyjasnila jsem mu, že máme oba jiné názory na život a tak.. a bylo to v poho.. a on ted má holku, a je šťasnej..
myslim že je lepší o věcech mluvit. hodně štěstí

26.02.2007 20:30:00 | Kapika

njn ja si taky nejsem mymmi kamaradkami stoprocentne jista. a obcas mi prijde, ze vubec me kamaradky nejsou. a uz jsem zazila tolik podrazu ze strany nejlepsich kamosek, ze uz zadnou radsi nemam..proste mam kamarady a jsou si tak nejak vsichni rovni. stejne ale porad doufam ze najdu kamarada/kamaradku, ktera bude ta/ten prava/pravy..mozna zaziju dalsi zklamani a doufat nebudu, mozna nekoho takovyho najdu.. no je to proste slozite =) preji verne a skvele kamarady i inspiraci do dalsiho psani =)

26.02.2007 19:34:00 | Gabika

pekna povidka, dobre se cetla. do me se teda kamaradi s kterymi se vidam nezamilovali (teda co ja vim), ale soucitim s tebou. urcite se najde zase nekdo jinz a tentokrat uz to treba nebude tak slozite protoze bude volna. takze hodne stesti a pamatuj: nadeje umira posledni..pa =)

23.02.2007 22:06:00 | Gabika

znám ten pocit...znám ty nekonečný proudy myšlenek který hýřej tvojí hlavou a ty nemůžeš spát a pořád myslíš na to jaký by to bylo kdyby byla víc....můsíš jen doufat že zapomeneš a to je sakra těžky;)

08.02.2007 21:27:00 | klarosa

Ahoj, tak mám stejný problém a odmilovat se mi nejde, je to spolužák, je to těžký a já už ani nevim jestli ho miluju bo co to je vlastně za cit......:-(
jinak ta povídka je moc pěkná

06.02.2007 20:25:00 | Milagros

Někdy ke konci, když tam byla přimíchaná Markéta jsem se malinko ztratila, ale pak už to zajelo do správných kolejí. Znám jednoho kluka, který má stejný problém. A snad to i chápu. Hodně štěstí, pěkná povídka...

04.02.2007 19:25:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí