Anotace: časť 2.
Zľakla som sa. Kto to je ? Je nebezpečný? Všetky otázky mi vyšumeli z hlavy, keď som začula stony bolesti. A ešte niečo. Niečo zlovestné. Nad trpiacim mužom sa vznášal akýsi tieň. Pozrela som sa na neho, v tvári sa mu zračil strach , ale aj vzdor a nenávisť. Snažil sa vstať a asi utiecť ? Vystúpila som z tieňa a utekala k nemu. Chcem mu pomôcť. Vedela som, že neďaleko je malý záhradný domček. Ponáhľala som sa, ako mi to len moje dlhé šaty dovoľovali. Dobehla som k nemu a videla , že sa mrači, ale to ma neodradilo, chytla som ho a snažila postaviť na zdravú nohu. Evidentne už nemal veľa síl, ale aj tak nesúhlasne zavrčal krátke slovo .. nie...
Nenechala som sa odradiť , podoprela ho a snažili sme sa kráčať k domčeku. Nad nami stále bolo cítiť niečo zlé, mala som strach. Asi aj tento pocit mi dodával silu odniesť muža do bezpečia.
Domček bol zamknutý starou zrezivelou reťazou. Opatrne som muža oprela o stenu a snažila sa odstrániť zámok. Nechcel povoliť. Obzrela som sa na neho, bol čoraz slabší. Už som bola zúfalá. Pozerala som sa dookola, či nenájdem niečo na odstránenie reťaze. Vo vysokej tráve som zbadala starú sekeru. Rýchlo som ju s námahou zodvihla a udierala do zámku. Po niekoľkých pokusoch povolil a spadol na zem. S úľavou som si trochu vydýchla. Otočila som sa na muža a v poslednej chvíli ho zachytila. Padal vyčerpaním. Vošli sme dovnútra. Bola tam tma, len cez malé okienko nakúkal mesiac. Všade neporiadok, záhradné náradie, v jednom rohu som uvidela staré deky či čo to bolo. odtiahla som muža tam a asi nie zrovna jemne položila na zem, na staré deky.
Podoprela som ho a pozrela na zranenú nohu. Videla som len málo, lebo tam bola tma a tak som išla pohľadať nejaký lampáš. Bol zavesený na stene oproti nám. Bolo tam aj kresadlo. Našťastie.
Podišla som aj so svetlom bližšie k mužovi. Nehýbal sa , nestonal. Zomrel ? Kĺakla som si k nemu, naklonila k jeho tvári, dýchal, sotva počuteľne, ale dýchal. Roztrhala som mu nohavice a obviazala ranu na nohe kusmi látky z mojich šiat. Nebola tu žiadna voda, ktorou by som ranz umyla. Čo mám teraz robiť ?